New York, Yahudiler ve Komedi

02:03


Son zamanda bağımsız komedi dizileri izliyorum. Bağımsız dediğim görece küçük kanallarda yayınlanan ve çok fazla reyting derdi olmayan bu yüzden de daha özgür bir şekilde yazılıp yönetilen komedi dizileri bunlar. Sitcom komedilerinde ki gibi size ne zaman gülmeniz gerektiğini anlatan kahkahalar yok(kahkahalı komedileri de seviyorum yanlış anlaşılmasın, ama artık zamanı geçti onun), ya da sadece kapalı bir mekanda geçmiyor hikaye. Bu dizilerle ilginç bir şey var ki genelde diziler, özellikle de New York'da geçenlerin yapımcıları, yazarları falan hep Yahudi oluyorlar. Broad City dizisinin hem yaratıcısı hem de baş rolü olan iki süper ikili kadın İlana Glazer ve Abbi Jaconson, Girls dizisinin yaratıcısı Lena Dunham ve başrol oyuncusu Zosia Mamet, İnside Amy Schumer dizisinin yaratıcısı ve başrolü Amy Schumer, Crazy Ex-Girlfriend dizisinin yaratıcısı ve başrol oyuncusu Rachel Bloom, Difficult People yaratıcısı ve başrolleri Julia Klausner ve Billy Eichner benim yenilerden gözüme çarpanlar. Eskilerden ise en büyük örnek Seinfel dizisinin Jerry Seinfeld'ı ve Curb Your Enthuaism dizisinin yaratıcısı ve başrolü Larry David. Garip bir şekilde hepsi kendi dizisini kendi yazıyor, baş rolünde kendi oynuyor ve bir çoğu diziyi yönetiyor bile.
Benim gözüme çarpan bir istatistik olduğu için yazmak istedim. Bu insanlara en büyük etkisi olan kişi de Woody Allen sanırım. Sırası gelmişken yazayım o da Amazon'a 6 bölümlük bir dizi yapıyor hatta başrolünde de dizinin Miley Cyrus var, dizinin adı da Crisis in Six Scenes.
Eminim daha benim bilmediğim bir sürü isim vardır.

İlgili Yayınlar

2 yorum

  1. Woody Allen dedin hemen dikkatimi çektin. Myley Cyrus olmadı ama bir bakayım neymiş bu dizi

    YanıtlaSil
  2. Sanırım NY daki belirli bölgelerde büyümüş yazarlar ya da o bölgelerde geçen senaryolardan kaynaklı Yahudi etnisitesi. Bilindiği gibi Brooklyn gibi bölgeler zamanla Yahudi göçü almış. NY un bol etnik haritasını, çok kültürlü ortamını seviyorum ya. Dil öğrenmek ve pratiğini yapmak için en ideal şehir olabilir.

    YanıtlaSil