İnci Aral - Şarkını Söylediğin Zaman

15:49


İnci Aral sanırım önemli Türk adın romancılardan, internette biraz araştırma yapınca öyle bir sonuca vardım. İlk defa bir kitabını okudum, kitap ve yazar hakkında karışık düşüncelere sahibim. Yazar çok basit bir dille yazmış kitabı, okuması kolay. Fatkat bu basitlik zaman zaman bayağılık hissi uyandırıyor. Özensiz, üzerine çok düşünülmemiş gibi.
Kitabın adı Şarkını Söylediğin Zaman ama kitap ne kadar müzikle ilgili olmaya çalışsa da, müzik kitap için önemsiz bir ayrıntı konumuna düşmüş. Kitaba verilen bu başlık da gereksiz bir ayrıntı olmuş o yüzden. Benim aklıma sürekli Devrim Günlerinde aşk gibi basit basit isimler geldi. Bu isim de filmde vardı yanlış hatırlamıyorsam.
Kitabın konusu benim ilgimi çeken konulardan. 80 dönemini anlatıyor, sağcı solcu kavgaları falan. Her zaman okumasını izlemesini sevdiğim şeyler. Küçükken Çemberimde Gül Oya hayranı olmaktan da kaynaklanıyor olabilir. Kitabın en sevdiğim yanı ise içinde güçlü kadın karakterler barındırması. Tek düze olmayan katmanlı karakterler var. Karakterlerini yazar okuyucusuna ne kadar sevdirebiliyor derseniz orası biraz muamma bence.  İşlenmeye çalışan büyük aşkı hissedemedim ben.
Kitabın kurgusunu beğendim. Spoiler vermemek için çok fazla konusuna girmek istemiyorum. İçinde büyük twistler var.
Çok uzun olmayan, akıcı bir kitap. Konu ilginizi çekiyorsa bir bakın kitaba derim.

İlgili Yayınlar

0 yorum