Jinekomasti Ameliyatı Tecrübelerim ve Ameliyat Sürecim

02:21


Merhaba uzun süredir yazamıyordum ama bu sefer gerçekten geçerli bir sebebim vardı. Jinekomasti ameliyatı oldum. Lafı çok uzatmadan ameliyat sürecimi, yaşadıklarımı anlatacağım. Jinekomasti ameliyatı olmak isteyen insanlar için yardımcı bir yazı olmasını istiyorum. Gerçekten zor bir hastalık ve zor bir süreç, kendim yaşadığım için biliyorum. Kimseyle konuşamadığın, utandığın bir durum ve her böyle durum gibi çözümü internette aramaktan başka çaren olmuyor. Ben de hiç değilse internette bir kaç yararlı cevap arayan insanlara yardımcı olmak istedim. Jinekomasti ameliyatımı öncesi, ameliyat süreci ve sonrası olarak üç başlık altında anlatacağım.

Jinekomasti Ameliyatı Öncesi:
Öncelikle ben kendimde bu problemi çok uzun bir süredir biliyordum. Ama hiç bir zaman kendimde bu sorunu(Jinekomasti) çözecek cesareti bulamadım. Yıllarca göğüslerimin belli olmasından dolayı dışarıda tişört bile giyemedim. Yaklaşık bir 5-6 yıldır ise denize ayağımı bile sokamadım. Yaz aylarından da özellikle de bu yüzden nefret etmişimdir. Öncelikle bunu kabul etmemiz lazım arkadaşlar erkeklerin yüzde kırkında jinekomasti belirli derecelerde görülüyor. Ergenlikle başlıyor ve tıbben neden böyle bir sorunun oluştuğu bilinmiyor. Hareketsiz ve kilolu biriyseniz bu hastalığı yakalanma oranınız yüksek, ama çok sağlıklı olup hayatını spora harcayan insanlarda bile görülebilen bir problem olduğunu unutmayın. Bu sorunun üstüne gitmek ve çözmek tamamen sizin elinizde. Kesinlikle ama kesinlikle doktorlardan, hastane çalışanlarından jinekomasti konusunda sıkılmayın. Jinekomasti o kadar sık karşılaşılan bir durum ki sağlık camiasında sıradan geldiğiniz için hiç ilgi çekmiyorsunuz. Hastane ortamında ki hiç kimse sizle dalga geçmeyecek ya size gülmeyecek bunu unutmayın. 
Ben jinekomasti ameliyatımı gaziantep üniversitesinde oldum. Tıp fakültesi öğrencisi olduğum için doktor beni ücretsiz ameliyat etti. Ben direk plastik ve rekonstrüktif cerrahına gittim. O zaten görür görmez bende jinekomasti olduğunu anladı. Benden ilk olarak meme ultrasonu ve kan tahlili istedi. Meme ultrosunu memede ki büyümenin yağ dokusundan mı yoksa meme dokusunda mı kaynaklı olduğunu bulmak için istiyorlar. Bende hem meme hem yağ dokusu vardı. Sadece yağ dokusu varsa, liposuction gibi daha kolay yöntemlerle jinekomasti probleminden kurtulabilirsiniz ama jinekomastilerin yüzde doksanında meme dokusu büyümesi de var. Kan tahlilini ise hormonal bir probleminiz var mı ona bakmak için istiyor. Çünkü eğer östrojen fazlalığı, testestoren eksikliğinden dolayı, yani kadınsal hormonların baskınlığından dolayı jinekomasti sorunuyla karşılaştıysanız cerrahi operasyondan önce uzun bir süre hormonal tedaviye başlamanız gerekiyor. Çünkü hormonal bir problemde meme dokusu alınsa da tekrar büyüyeceği için ameliyat yapmanın bir mantığı kalmıyor. Ben de hormonal bir sorun yoktu, o yüzden ben direk ameliyat günü alabildim. Korkmayın eğer cinsel organlarınız bir problem yoksa sizin jinekomasti probleminizde kesinlikle ve kesinlikle hormonal değil. Haziranda ilk defa cerrah ile görüşmüştüm. Ramazan bayramından sonrasına da bana ameliyat tarihi verdi.
Verdiği tarihte tekrar doktorumla görüşmeye gittim. Bu arada ki dönemde doktorum bir şey söylemediği için hiç bir şey yapmadım.(Yaklaşık 1 ay) Ama sigarayı bırakmam jinekomasti ameliyatı için çok yardımcı olurmuş, onu gelince söyledi. Bu sefer de benden tekrar 3 tahlil istedi. EKG, Akciğer ultrasonu ve tekrar kan testi. Bu 3 testin de aslında sizin jinekomasti sorununuzla bir ilgisi yok. Bu testler sizin ne kadar sağlıklı olduğunuzu ölçmek ve ameliyata uygun musunuz onu görmek için isteniyor. EKG, Akciğer ultrasonu ve kan değerlerinizi aldıktan sonra anestezi uzmanına yönlendiriliyorsunuz. O sizin tahlil sonuçlarınıza bakarak jinekomasti ameliyatı olmaya uygun musunuz, bu ameliyatı olacak kadar sağlıklı mısınız buna karar verecek kişi. Anestezi uzmanıyla çok kısa görüşüyorsunuz. O sizin çoktan aldığınız tahlil sonuçlarına bakıyor. Daha önce ameliyat oldunuz mu, herhangi bir probleminiz, sürekli kullandığınız bir ilaç var mı gibi sorular soruyor ve ameliyat olmanız için onay veriyor.

Jinekomasti Ameliyatı(Nasıl Yapıldı, Ameliyatın Ayrıntıları):
Son paragrafta anlattığım tüm işlemleri bir gün içinde hallettim ben ve aynı gün içinde plastik doktorum benim yatışımı yaptı. Benim akşam 4'de yatışımı yaptı ama ben o gün izin aldım ve o geceyi evde geçirdim.  Eve gitmeden önce de doktorumun bana söylediği jinekomasti korsesini aldım. Korse'yi medicalden aldım ben. Aman dikkatli olun göğüs korsesiyle, jinekomasti korsesi aynı şey değil alırken dikkatli olun. Ben korseye 200 lira verdim. Bu arada mutlaka ama mutlaka yanınızda refakatçiniz olsun, ameliyat sonrasında ki süreç yalnız başına atlatabileceğiniz bir süreç değil. Kesinlikle ama kesinlikle yanınızda her işinize yardım edecek bir kişi olsun. Ameliyat için ödediğim tek para da bu oldu. Ameliyat günü sabah 7.30'da yatışımı yaptım. Sabah ilk iş hemşire geldi ve damar yolumu açtı. Sonra saat 10 gibi doktorum kendinin üstü, benim hoca dediğim profesörle geldi ve göğüslerim üzerinde çizim yaptı. Profesörle beraber ameliyat yöntemini tartıştılar. Doktorum daha önce bana jinekomasti ameliyatı için iki yöntemin olduğunu söylemişti. Birincisi göğüs ucunu alttan açıp yağ ve meme dokusunu alıp memeyi tekrar yerine sabitlemek. İkincisi ise daha ileri vakalar için meme başını tamamen kesip çıkarıp, meme yağ dokusunu alıp tekrar yerine dikmek, fazla olan deriyi de çıkarmak. Doktorum daha önce ikinci yöntemi uygulamayı seçmişti ama profesör birinciyi yapmasını genç olduğum için vücudumun kendini toplayacağını ve bu yöntemle yara izi de kalmayacağını söyledi. Sonunda daha az riskli olan birinci yöntemi seçtiler.
Bana sonra ameliyat elbisesini giydirdiler. Şu önü kapalı götü açıkta bırakandan.Yaz ayları için gayet uygun bir giysi açıkçası. Saat 12 gibi hasta bakıcı beni tekerlekli sandalyeyle ameliyathanelerin olduğu yere götürdü. Sonra orada beni bir sedyeye yatırdılar, sonra da sedyenin üzerinde beni boş bir odaya bıraktılar. Odada sadece boş sedyeler vardı. Sonra sedyenin üzerinde bir tane de amca getirdiler bıraktılar yanıma. Amca sen niye ameliyat oluyorsun, doktorun kim gibi sorular sordu bana ama ben çok heyecanlı olduğum için pek muhabbet edemedim. Sonra bir tane adam geldi, plastik cerrahinin hastası x sen misin dedi ve beni ameliyathaneye kadar sedyeyle sürükledi.
Ameliyathanede beni sedyeden ameliyathane masasına aldılar. Ben orada öyle yattım, 5-6 tane insan etrafımda işlerini hallediyordu. Bu arada ortam ofis ortamı gibi haberiniz olsun. Ortada çıplak yatan bir insan yokmuş gibi kendi kendilerine dedikodudur, saçma sapan muhabbetlerdir yapıyorlar, sizi hiç umursamıyorlar. Bir tane orta yaşlı bir amca vardı. O benle konuşmaya çalıştı, ne okuyorsun, hangi takımı tutuyorsun gibi sorular sordu. Daha sonra bana anesteziyi verdiler. Ben doktorumu ameliyathanede görmeden bayılmıştım. Gözlerimi açtığımda ise odamda göğsümde sıkan bir korseyle yatıyordum. 12'de girdiğim ameliyathaneden öğlen saat 2.30 da çıktım.
Anestezi gerçekten berbat bir şey. Bir kere boğazınıza tüp taktıkları için boğazınız çok ağrıyor. Ameliyat öncesinde ki gece 12'den itibaren hiç bir şey yiyemiyor ve içemiyorsunuz. Ameliyattan çıktıktan sonra da 5 saat boyunca hiç bir şey yiyemiyor ve içemiyorsunuz. Yani yaklaşık olarak 20 saat aç ve susuz kalıyorsunuz. Benim iki göğsümde de dren takılıydı. Dren dediğimiz alet göğsünüzün içine yerleştirdikleri bir kablo, göğsünüzde ki kirli kanı topluyor ve memenizde tekrar ödem oluşmasını engelliyor. İlk günün sonunda sağ mememde ki dren, ikinci günün sonunda da sol göğsümde ki dreni çıkardılar. Ben toplamda 2 gece hastane de yattım. Drenlerden kan gelmesi bitene kadar sizi dışarı bırakmıyorlar, haberiniz olsun. 
Bu arada ben hastanede yatarken, ameliyattan sonra o kadar aç ve susuz kalmama rağmen korkumdan hiç bir şey yeyip içemedim doğru dürüst. Drenlerle beraber tuvalete gitmesi çok acıtıyordu ve o yüzden ne doğru dürüst su içtim ne yemek yedim. Anestezi de olmayan iştahımı iyice kapattı. Ama sakın siz bunu yapmayın su içmezseniz  ve işemezseniz vücudunuzdan anesteziyi atamıyorsunuz ve sersem kalma süreniz çok artıyor. Ben hastanedeyken her gün 1 kere mecbur işedim ama 3 gün boyunca sıçamadım, korkumdan. Sonuç doğal olarak kabız tabiki.

Ameliyat Sonrası:
Jinekomasti ameliyatımı olalı 5 gün oldu. Doktorum bana 3 hafta boyunca korsemi takmamı söyledi. Dikişler gizli ve eriyen dikiş olduğu için pansuman ya da dikiş aldırma gibi bir problemim yok. 3 Hafta sonra korseyi çıkardıktan sonra ilk kontrolüme gideceğim. O kontrolde de göğüslerin estetik olup olmadığına bakacak sanırım. Bu arada ameliyatın sonucunu görmek için biraz sabretmeniz gerekiyor. Oluşan ödemler ve ameliyattan kaynaklanan dezenformasyonlar korseyi takmaya devam ettikçe zaman içinde geçiyor. Ben gün geçtikçe gelişmeyi kendimde görüyorum.
Sanırım Jinekomasti ameliyatı ile ilgili yazmak istediğim her şeyi yazdım. Umarım bu ameliyatı olmak isteyen ama bir türlü cesareti bulamayan insanlara yol gösterir ve cesaretlendirir. Yorumlarda istediğiniz soruyu sorabilirsiniz, elimden geldiğince yardımcı olmak isterim.

İlgili Yayınlar

25 yorum

  1. Ouvvv gecmis olsun. Merak ediyordum sahsen.

    YanıtlaSil
  2. Çok geçmiş olsun. Aynı dertten muzdarip birisine rastlarsam direkt yazını atacağım. %40ta bir böyle bir vaka var demek... Çok büyük bir oran bu. Kadın olmama rağmen ilgiyle okudum, çok iyi anlatmışsın. Bir an önce sağlığına kavuşman dileğiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belirli derecelerde erkeklerin yüzde 40'ında gerçekten var. Erkeklerin yaptırdığı plastik cerrahhi operasyonlarda başı çekiyor jinekomasti. Ama erkekler böyle durumu konuşamadığı için utandığı için bu durumdan müzdarip tek kişi kendisi sanıyor.

      Sil
  3. Sağlıkla ilgili bir konu yüzünden utanmak, utandırılmak ne kötü. Keşke insan yine kendi cinsine karşı bu kadar acımasız olmasa. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle, erkekler bu konuda çok sıkılgan.

      Sil
  4. Sağlığına tez vakitte kavuşmanı dilerim Lazy, çok geçmiş olsun. Sağlık konusunda utanma diye bir husus olmaz. Çok açıklayıcı ve bir o kadar da cesaret verici anlatmışsın. Umarım bu hastalığa muzdarip arkadaşlar okuyup kendilerinde cesaret bulabilir. Tekrardan geçmiş olsun, kendini yormamaya bak.

    YanıtlaSil
  5. Çok geçmiş olsun Otter.

    Kendi kendine dedikodu yapan ameliyathane çalışanlarını okuyunca güldüm, birkaç gün önce bir diş operasyonu için bekler ve dev dişçi fobimi bastırmaya çalışırken tepemde "kısırlık bulgur/köftelik bulgur" farkını tartışan teyzeler vardı. Çok acayip acayip ortamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. :) Sonuçta orada onların iş ortamı alışmak lazım. :)

      Sil
  6. Geçmiş olsun. Umarım bir daha böyle bir şeyle karşılaşmazsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Seni burada gördüğüme şaşırmadım desem yalan olur bu arada. :)

      Sil
  7. Çok geçmiş olsun. Ameliyat işleri fena geriyor beni. Neyse ki geçmiş gitmiş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni de geriyor valla erteleye erteleye buraya kadar geldi

      Sil
  8. darılmazsan, literatürde "man boobs" olarak geçtiğini söylemek isterim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahah biliyorum ya ne darılması. :D

      Sil
  9. Çok geçmiş olsun Lazy. Umarım tez zamanda sağlığına kavuşursun. Ayrıca ben de büyük bir dikkatle okudum yazını. Aramızda kalsın, son bir yıldır göğüslerimi aldırmaya çalışıyorum. Ailem pek yanaşmıyor. Ama bence göğüs çok itici bir şey... (Konu ile hiçbir alakası yok gerçi bu muhabbetin.) Neyse.

    Gerçekten önemli bir yazı olmuş. Ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol.:) Sen küçültürmek mi istiyorsun tamamen mi aldırmak istiyorsun anlamadım orasını tam. :)

      Sil
    2. Tamamen aldırmak :D Çünkü bence göğüs yerinde çıkıntının olmaması harika bir şey. Dümdüz olmak. Sırt gibi. Muhteşem olabilir diye düşünüyorum. :)

      Sil
  10. Otter çok geçmiş olsun. Sen bu yazıyı kaleme almış olmasaydın inan belki benim bu hastalıktan haberim bile olmayacaktı. O sebeple gerçek anlamda çok yararlı bir iş yaptığını belirtmek isterim. Çok geçmiş olsun tekrar. Umarım bir an önce toparlarsın. Dualarım ve dileklerim seninle. Bu arada bogunu olabildiğince takip ediyorum. Ilgimi çeken yazılarına yorumlarımı iletiyorum. Bir şeye ihtiyacın olursa çekinme. Bloggerlar yanında :))

    YanıtlaSil
  11. Eline sağlık, ne güzel anlatmışsın.
    Peki ameliyat sonrası bu 3 hafta boyunca uyurkenki yatış şeklin ve banyo yapma sıklığı konusunda bir kısıtlama var mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabiki de sadece sırt üstü yatıyorsun. Ben ilk hafta korkumdan banyo yapmadım ama doktorum yapabilirsin demişti. :D

      Sil
  12. Geçmiş olsun yavru kuş :)

    YanıtlaSil