Anne

10:17


Katır hafızası var bende sanırım. Eğer öyle bir şey varsa.
Küçükken en çok sen dövdün beni, o adamın beni dövmesine izin verdin. Ellerime şişle vururdu, ablamla kavga ediyoruz üstümde masa tenisi raketi kırdı, kaç kere sırtımda oklava kırdı ben bile hatırlamıyorum. 10 yaşıma kadar gece altıma işedim ,belli ki bir sorunum vardı; doğru dürüst bir doktora bile götürmedin. Her zaman benden boyumdan büyük şeyler bekledin. Babasız bir hayat sürdüm, o adamın babam olmasına izin verdin. O adamı tekrar hayatımıza soktun. Tekrar aynı şeyleri yaşadık, belli ki hiç bir şeyden ders almadın, bu seferde beni üstüme attın tüm sorumluluğu. Hayatta her şeyi tek başıma yapmak zorunda kaldım. Temmuz sıcağında taksi ile tek başıma ev taşıdım, kendi özel arabanızla 1 saatlik yolu gelip yardım etmeye üşendiniz. Hayatta ki tüm başarılarımdan kendine pay çıkardın. Çocukluğumu rezil ettiler, dünyanın en sünepe, en güvensiz çocuğu olarak büyüdüm, hepsinin yaşanmasına izin verdin. İlk cinsel deneyimim de bile baban öğrenirse top gibi oynar senle dedin. Seni çok seviyorum anne, dünya üzerinde senden başka kimseyi de sevmiyorum ama hiç bir şeyi unutamıyorum. Keşke unutabilseydim, keşke aklımdan böyle boktan bir çocukluk geçirmiş olmasaydım çok daha iyi durumda olabilirdim, olmayı hayal ettiği insan olabilirdim fikrini atabilseydim.
Yazın tek yapmak istediğim evden uzaklaşmak ama kısılıp kaldım buraya, battıkça da batıyorum.

İlgili Yayınlar

5 yorum

  1. Var ya bir gün ebeveyn madurları adında bir dernek kuracağım. Dernek faaliyetimiz karavanla aralıksız gezmek olacak. Yakınımızdakilerden, sorumluluklardan kaçmanın başka yolu yok galiba.

    YanıtlaSil
  2. Şimdi ben bir iki kelimeyle zor bi çocukluk geçirmişsin diyeceğim, bi şeye yaramayacak ama demekten de alamayacağım kendimi. Yaşadıkların, hafızandaki birikimleri en iyi sen biliyorsun elbet.
    Şimdi küçükken yaralanmış ama hayatta kalmayı da başarmış birisini okuyorum burada. Olabileceğinin en iyisini olmuş bana sorarsan. Anneler uzakta güzel.

    YanıtlaSil
  3. Hem derim karı koca olmak ebeveyn olmak için yeterli değil diye. Jerkes çocuk sahibi olmamalı. Psikolojik test mi yaparlar ne yaparlar bilemem ama bir şey yapmalılar. 3 çocuk demekle iş bitmiyor maalesef.

    YanıtlaSil
  4. İnsanların çoğunun hayatını ebeveynlerinin mahvetmiş olduğu gerçeği ironik değil mi? Halbuki çoğu bir hayat vermenin, bir can yaratmanın kibrini, egosunu taşıyor ve alacağı olduğu düşünüyor sürekli. "Ben sana baktım, büyüttüm, besledim, bu günlere getirdim..."
    Korktuğumuz restleşmeler bize hep özlediğimiz özgürlüğü verecekse biraz cesur olmak gerek sanki. Ama o ağır ağır kalın iplerle örülmüş bağlar, alışkanlıklar, sorumluluklar... Birilerinden alacağımız ödünç cesaretlere öyle muhtacız ki.

    YanıtlaSil
  5. bir blog yazısındaki yorumun üzerine sayfana girip tüm yazılarını okumaya başladım, ama en çok bu etkiledi beni. biraz kendimi bulduğumdan olsa gerek bilmiyorum ama, bu yazdıkların hep içimde olan şeyler. sanırım sen hep susmuşsun, am ben susmak isteyorum. aileme tüm bu içimdekileri söylesem her şey daha mı kötü olur dersin?

    YanıtlaSil