Meydan Okuma 1. Gün

02:46


Uzun süredir yazmıyordum(amıyordum?), bu meydan okumayla yeniden bir şeyler karalamak istedim. Becerebilirsem her gün bir tanesini yapmaya çalışacağım. Gelelim ilk günün sorusuna.
1. Müzik listenizdeki ilk 10 şarkıyı paylaşın. Dinlerken nasıl hissediyorsunuz?
Not: Şarkılar linklenmiştir.

Son zamanlarda Girls dizisinin 3. albümünü dinliyorum. Bu şarkı nasıl anlatsam, çok atmosferik, sanki nostalji kokuyor gibi hissediyorum dinlerken. Kendimi bir anda 15 yaşımda, odamda oturmuş boş şeyler düşünürken buluyorum.

Bu aralar en sevdiğim şarkı olabilir, açık ara farkla falan. Büyük ihtimal hiç bir zaman yaşayamadığım tutkulu bir ilk aşkı anlattığını düşündüğümden. Beni baya hüzünlendiriyor. Bir iki kere ağladım dinlerken.

İyi hissettiriyor. Baya baya güzel şarkı, albüm kapağı da mükemmel. Baştan yaratılmak istesem tam olarak BORNS gibi görünmek isterdim. Sesi de çok hoş, gizemli bir havası var.

Hakkıyla yaşanamamış bir ergenliğin bir diğer kalıntısı da bu şarkı. Çok duygusal, bir kaç kere ağlattı.

En sevdiğim pop şarkıcısı, sanatçısı her neyse işte o kişi Annie. Norveçli şarkıcıyı Pitchfork'un bir listesinde tanıdım, Heartbeat şarkısını dinledikten sonra da aşığı oldum. Bu iki şarkı da en son albümlerinden en sevdiğim şarkıları, bolca dinliyorum. 80-90'lar falan ama ben pek anlamıyorum açıkçası.

Bu şarkıyı dinlerken tam olarak ne hissediyorum bilmiyorum. Belki biraz havalı hissediyorumdur. Kadın çok havalı, sesinin tınısı çok havalı. İnsanları dinledikleri şarkılara göre değerlendirme gibi bir huyum var. Bu şarkıyı içten beğenmem beni cool yapıyor bence.

Popüler pop şarkıcıları arasında sevdiğim iki tane isim var biri bu birisi de Arianna Grande. Eski fanboy dönemlerimi atlattığım için ne yaparlar ne ederler bilmiyorum ama ikisinin de son albümlerini sevdim. Bu şarkıyı da çok seviyorum. Bu şarkıda oğlanı bekleyen kız da aynı benim gibi şizofrenin önde gideni. Adam siktiri çekmiş gitmiş hala sen değerlisin, yok bir gün beraber olacağız falan. Aynı benim avuntular bunlar. O yüzden kendime yakın hissettim sanırım.

En sevdiğim iki sanatçının ortak çalışması. Sevmeyeyim de ne yapayım.

Çok etkileyici, destan gibi şarkı. Filmi yapılır.

İlgili Yayınlar

4 yorum

  1. St Vincent ile Lianne La Havas ı ilk dinledigimden beri cok severim. St V ablayi agir calan gitar melodileri esliginde cok da asiriya kacmayan soyleyis tarziyla dinlemek negzel bir duygu bence. Lianne i de ilk defa bir Jools Holland programinda dinlemistim. Sadece kendi caldigi gitarla sarkisini icra etmisti. Tek muzik aletiyle neredeyse sessizligin ortasinda sarki soylemek gercekten cesaret ister. Sesi catlar, detone olur diye dusunuyorsunuz ama kizcagiz hic de orali degil. Guzel challange baslangici otter. Diger sorularin cevaplarini bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Adsız. BLianne La Havas'ı bilmene çok sevindim pek bilen yok açıkçası.
      Ben de cevaplamayı bekliyorum, umarım yarısında sıkılmam.

      Sil
  2. dinleyerek ilerliyorum. keşfediyorum. mutlu oluyorum.
    :)

    YanıtlaSil