İran - Sınavlar - Hastalıklar

02:35


Turkmsic adlı tıp öğrenciler birlğinin her yıl düzenliği yurt dışı staj programının sınavına katıldım ve barajı geçtim. Yabancı ülkelerde 1 ay istediğin medikal bir bölümde staj yapabileceğin, güzel bir program. İlk tercihlerde hiç bir yere yerleşemedim ama ikinci tercihlerde İranı kazandım. İkinci tercihlere kaldığım için başvuru süresi kısaldı ve 5 gün içinde Tahran Medical üniversitesi tüm işlemleri mi tamamlamamı istediği için gidemedim. Üzgün değilim açıkçası seneye daha çok çalışıp, daha iyi bir ülkeye gitmeye düşünüyorum. Sınavı geçip bir yere yerleşebilmem ise ingilizceme olan inancımı artırdı. Bu arada dizilerden filmlerden İngilizce öğrenilmiyor diyen varsa tamamen yalan söylüyor, sadece dizi izleyerek İngilizce öğrendim ben.
Her neyse onun dışında sınavlara çalıştım ve daha çok hastalıkla savaştım. Sınav haftamda aynı anda hem grip hem ishal olmayı becerdim. Aldığım ilaçlar da uykumu getirdiği için günün 15 saati malak gibi yattım. Bir ara domuz gribi olduğumdan şüphelendim. Acillik oldum iki kere serum vuruldum. Doğru dürüst ders çalışamadım ama sınavım bu şartları göz önüne alırsak çok kötü geçmedi.
Annem tayin istedi, yeniden memlekete taşınabiliriz. Benim için çok şey değişmeyecek açıkçası sadece artık, tatillerde geleceğim şehir farklı olacak. 
Son sınavımı verip koşar adımlarla eve döndüm. Malak gibi dizi izliyorum, müzik dinliyorum. Bir ara 30 Gün Dizi Meydan Okumasına katılacağım ama hepsini bir anda yapıp işin içinden çıkarım büyük ihtimal. Her gün bir tane şeklinde boğuyor beni. 
Bu aralar çok sıkıldım sürekli plan yapmadan bir şehre kaçasım var. Okul zamanı yapmak istiyorum ama tatilleri evde geçirmeyi seviyorum ben. Cuma otobüse binmek istiyorum, daha önce gitmediğim bir şehre gidip,pazar günü dönmek istiyorum. Ama plansız gitmek istiyorum. Tek başıma gitmek şehri tek başıma keşfetmek istiyorum. Daha önce böyle bir şey yapmış olan var mı? Bu aralar çok düşünüyorum, biliyorum büyük ihtimal yapmayacağım ama çok istiyorum yapmak, üzerine çok düşünüyorum.

İlgili Yayınlar

6 yorum

  1. Var. Ben. Geçen sene çantamı alıp tek başıma Münih'e gitmiştim. Sonra geçen yaz Kopenhag'a gittim. Geçenlerde Amsterdam'daydım. Tek başıma, tabi, yine plansız değildim vize-bilet için biraz plan yapmak gerek ama yine de çok süper program felan da yapmadım. 2 gün sonra yine tek başıma Berlin'e gidiyorum. Bir sırt çantasına bakar. Sen de çevrenden başla, sonra güzel Ege köylerine yada Akdeniz baharına inersin. Ama biraz isticeksin, öööyle ekran başında oturduğun yerde "mehh bilmiyirim biyik ihtimil yipmicim" felan dersen o odadan dışarı felan da çıkamazsın ben sana söyleyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden iyi tatiler ve iyi gezmeler. Umarım zevkli ve eğlenceli geçer. Çok haklısın bu konuda, oturdukça yapılacak bir iş değil kafaya koymak lazım.

      Sil
  2. Önce staj programını kazandığın için tebrik ederim. Sonrasında çok çok geçmiş olsun diyorum hem sınavların hem de hastalıkların yüzünden. Son olarak da tek başıma gitmedim ama bir arkadaşımla öyle plansız, programsız gittim iki defa. Biri Antep ve Birecik, diğeri de birkaç gün Bolu-Abant oldu. Tavsiye ederim, hiç zor değil sadece üzerine çok düşünmene gerek yok. İnsan düşündükçe gözüne daha da zor geliyor çünkü. Tatilinde keyifli dinlenmeler diliyorum, umarım umduğundan daha güzel geçer. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birecikte ne yaptın ya merak ettim şimdi. Gezilecek görülecek bir yerse bende gideyim yakın da buralara. Sana da iyi tatiller roromiya. :)

      Sil
  3. Tek başıma değilde arkadaşlarla birlikte gitmiştik, daha doğrusu onlar plan yapmıştı ben bir anda kendimi olayın içinde buldum. Birisi Bilecik'ti (güzel köftesi vardır Lazy, tavsiye ederim. evet, işin yemek kısmındayım. birazda köfteye tav olup düştüm yola) diğeri Çanakkale'ydi ki; bunda tam sabahın beş buçuk civarı artık millet arabalara toplaşıyor, kalktık kalkacağız. Son anda "benim uykum var" deyip araçtan inerek evin, daha doğrusu yastığımın yolunu tuttuğumdan yatmıştı. Eğer içinde geliyorsa ki, aklında bu tarz bir düşünce olduğunu yazmışsın, bir ara hayata geçir Lazy, oldukça eğlenceli oluyor. ^^
    Bu arada tebrik ederim, dilerim ki seneye gönlünce bir yere gidersin. Ayrıca kendine çokcana dikkat et, sağlığına iyi bak. Kendini fazla yormamaya çalış. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok istiyorum umarım bir ara hayata geçiririm. Şu an keşke her yere yakın bir ilde otursam diye düşüündüm. Pöff antep hiç bir yere yakın değil. :)

      Sil