30 Gün Dizi Meydan Okuması

09:14


Eskiden liste yapmanın manyağıydım, şimdilerde ise yoruyor beni açıkçası. Ya da soruların hepsini bir anda cevaplamakta beni biraz tüketmiş olabilir. Zihnin Arka Sokakları başlattı bu meydan okumayı. Tüm sorular sıralı halde blogunda var. Bende hile yaparak, günde bir soru cevaplamak yerine, tüm soruları aynı anda cevapladım.


  • En sevdiğiniz dizi?
Bu sorunun gerçekten bir cevabı yok. Eskiden olsa, çok daha az dizi izlediğim zamanlarda olsak, Dawson's Creek derdim, sonra Ally Mcbeal derdim. Son sezonlarını izlemeseydim HIMYM bile diyebilirdim, Friends bile diyebilirdim üstümde ki etkisi bu kadar çabuk geçmeseydi. Şu an bir şey diyemediğim için bu soruyu pas geçiyorum ama seçenekler arasında ne olduğunu anlamışsınızdır az çok.
  • En sevdiğiniz dizinin en sevdiğiniz sahnesi?
Dawson's Creek'in hangi sezonundaydı tam hatırlamıyorum. Joey ve Pacey alışveriş merkezinde kapalı kalmışlar ve bir geceyi alışveriş merkezinin içinde geçirmişlerdi. Pacey sakal bırakmıştı ama kimse sevmemişti. Ben de hiç beğenmemiştim. Joey'inin Pacey'inin sakallarını kestiği ve sonra öpüştükleri sahneyi hiç unutmam. Soruyu okuyunca da aklıma direk olarak o sahne geldi. Her zaman da hayalimdir geceyi bir kaç arkadaşla beraber süpermarkette geçirmek.
  • Herkesin mutlaka izlemesi gerektiği düşündüğünüz dizi?
Mutlaka izlemeniz gereken bir dizi yoktur sanırım ya, diziler sonuçta eğlence için çekilen şeyler. Ama The Good Wife'ı ne kadar zeki bir dizi olduğunu görmek için izleyebilirsiniz bakın. Politika ve hukuk hakkında olup bu kadar akıcı bir dizi daha gelmedi ekranlara.
  • Çok daha fazla insanın izlemesini istediğiniz dizi?
Tabiki de Bob's Burgers. Bu kadar kelimelerin kifayetsiz kalacağı kadar komik olup bu kadar az tanınan bir dizi daha yoktur sanırım. İzleyin ve Tina'nın büyüsüne siz de kapılın artık.

  • İptal olmamasını istediğiniz ama iptal olan dizi?
My Mad Fat Diary! Genelde bir dizi iptal olacak bir noktaya geldiyse, ben de o diziden sıkılmış oluyorum. Amerikan izleyicisi ile genel de zevklerimiz uyuşuyor. My Mad Fat Diary ise hala kalbimde bir yaradır. Tam iptal oldu denilemez ama çok çabuk aramızdan ayrıldığı kesin.
  • Yeniden çekilecek diziler arasında sizi en çok heyecanlandıran?

Gilmore Girls. 7 sezonunu tam 2 ayda bitirmiştim ve final bölümünde hüngür hüngür ağlamıştım. İlk defa bir dizinin final bölümünde hüngür hüngür ağladım, gerçekten çok garipti. Dawson's Creek'in final bölümünde bile ise sadece gözlerim dolmuştu, ki emin olun Dawson's Creek bize ağlayacak çok malzeme verdi. Gilmore Girls güzel de bitmişti halbuki. Ben ise neden bilmiyorum kendimi durduramadım. Bölüm bittikten sonra 1 saat daha ağlamaya devam ettim.
  • Başta sevmeyip de zamanla bayıldığınız dizi?
Ally Mcbeal, 4-5 kere başlayıp ilk bölümü bitiremeden diziyi kapatmıştım. Sonradan zaten bir başladım pir başladım.
  • Bu sezon gösterilen diziler arasında en sevdiğiniz?

UnReal, 10 bölümünü tam bir gün içinde izledim. İkinci sezonu da gelecek seneye. Mükemmel diziydi aktı gitti. Bir realiti şovun çekilme aşamasını anlatıyor, kesinlikle izleyen. Çok kaliteli bir dizi ve çok da hareketli. Bir an olaylar durmuyor.
  • İzlemeyi düşündüğünüz eski/yeni dizi hangisi?
Benim sürekli izlemeyi düşündüğüm diziler aklımın bir köşesinde dururlar. Ama o kadar fazla yeni dizi çıkıyor ki eski dizilere mi başlasam yeni gelen dizilere mi göz atsam karar veremiyorum. Şu an aklımda netleştirdiğim ve bakmak istediğim bu sezon çıkan Life in Pieces ve eskilerden sürekli bakmak istediğim ama fırsat bulamadığım Daria adlı animasyon var.
  • Hiç beğenmediğiniz dizi hangisi?
American Horror Story. Beğenmedim, beğenemiyorum, bir daha denemeyi de düşünmüyorum.
  • Adıyla en çok uyumlu olduğunu düşündüğünüz dizi?

Parenthood. En sevdiğim diziler arasında çok kolay ilk 10 oynayan bu diziyi, kimse pek bilmiyor ama tam anlamıyla keşfedilmemiş altın madeni. Mükemmel senaryoya ve mükemmel bir kadroya sahip ama nedense beklenilen ilgiyi göremedi. Adıyla da tamamen uyumlu, dizide bir ailenin fertlerinin hayatını. ebeveynlerin çocuklarıyla ilişkisini izliyoruz.
  • İlk göz ağrınız hangi diziydi?
How I Met Your Mother. Aslında ilk izlediğim dizi Dawson's Creek'in ilk sezonuydu ama onu televizyondan takip etmek zorunda kaldığım için hiç bir zaman devamını getirememiştim. Evde internet yoktu; ben daha bilgisayardan daha önce hiç dizi izlememişken, arkadaş bir usbnin içinde HIMYM'ın ilk 5 sezonunu getirdi ve bende o an şalterler tamamen koptu.
  • En iyi dizi kadrosu hangi dizideydi?
Brothers and Sisters. Ally Mcbeal'in Calista Flockhart'ı, Six Feet Under'ın Rachel Griffiths'i, Sally Field, Patricia Wetting, Matthew Rhys... Daha ne olsuuuun.
  • En sevdiğiniz dizi jeneriği hangisi?

Friends. Her bölüm onlarla beraber istemsizce alkış tuttuğumu bir ben, bir de gece sesten uyandırdığım annem bilir.
  • Müziklerini çok sevdiğiniz dizi hangisi?
Grey's Anatomy. 2. sezon finalinde çalan Chasing Cars şarkısını hala dinliyorum. Beni bir çok mükemmel şarkıyla tanıştırdı. Bu rolü dizinin kendisinden de önemlidir benim için.
  • En başarılı dönem dizisi hangisi?
Pek dönem dizisi aşığı sayılmam ama bu işin uzmanın İngilizler olduğunu biliyorum. Benim en sevdiğim dönem dizisi ise Outlander. Aslında tam olarak dönem dizisi de sayılmaz, fantastik soslu bir tarihi dizi diyelim.
  • En sevdiğiniz animasyon dizisi hangisi?
Bob's Burgers.
  • En sevdiğiniz komedi dizisi hangisi?
Sizi daha önceden yazdığım en sevdiğim ilk 10 komedi dizisi listesine doğru alayım.
  • En sevdiğiniz mini dizi/serisi hangisi?

Of bu soruya cevabım yok ya. Ben genelde mini dizi izlemiyorum. İzlediklerim de şansıma yeni sezona uzatılıyorlar, bakınız Broadchurch. Angels in America izlemiştim zamanın ama hiç sevmemiştim. Cevabım yok yani. :(
  • En sevdiğiniz bilim-kurgu/macera dizisi hangisi?
Çizgi film sayılıyorsa. Sorgusuz sualsiz Avatar The Last Airbender. Diziyse Buffy The Vampire Slayer. Bu arada ben bir ara bir yazı yazmıştım, Buffy'i seviyorum ama yeterince sevemiyorum neden falan diye. Onun nedenini ben sonradan kendim çözdüm. Ben çünkü fantastik kurgu dizi izlemiyorum. Tek izlediğim de Buffy'di, bakın onu ne kadar sevmişim ki izlemişim.
  • Kirli zevkiniz olarak gördüğünüz dizi hangisi?
Kesinlikle 2 Broke Girls. Bu kadar leş bir dizi olamaz ama ne yapayım seviyorum. Büyük ihtimal yayınladığı sürece izleyeceğim.
  • En iyi öpüşme sahnesi hangisindeydi?

Skins, benim açımdan cinselliğimi uyandırma dizisiydi. Her öpücük sahnesi de şu an aklıma kazınmış durumda. :D
  • En sevdiğiniz erkek dizi karakteri?
Pushing Daisies'in turtacısı Ned. Lee Pace tarafından inanılmaz tatlılıkta canlandırılmakta kendisi. Aslında açık ara favorim yok ama aklıma bu geldi bir anda.
  • En sevdiğiniz kadın dizi karakteri?
O kadar çok ki say say bitiremem sanırım. Buffy'nin Willow'u, Bob's Burgers'in Tina'sı, Good Wife'ın Diane Lockhart'ı, Sex and the City'nin Miranda Hobbes'ı, Orange is the new black'in Taystee'si... Bu liste uzar gider, seçim yaptırmayın bana!
  • En sinir bozucu dizi karakteri?
Gallagher ailesinin babası, ama kesinlikle evin direği olmayan Frank. Shameless'ı bir kaç kere bırakmama neden olacaktı. Bir de gerizekalı, sürekli kendini utandıran karakterlere de hiç katlanamam.
  • Hangi karakterin ölümü sizi çok üzmüştü?
Spoiler
Spoiler
Spoiler
The Good Wife: Will Gardner
Spoiler
Spoiler
Spoiler
  • En iyi ilk bölüm hangi dizideydi?

Glee. Dizinin açık ara en iyi bölümüydü. Benim dizi tarihimin de en iyisidir.
  • En iyi final bölümü hangi dizideydi?
Çok fazla var. Friends, Parenthood, 30 Rock...
  • Sizi hayal kırıklığına uğratan dizi hangisiydi?
Breaking Bad. Tüm dizi tarihinin en sevilen dizisi olunca, insan ilk izlediği anda vurulmak istiyor ama maalesef 3 bölümden fazla izleyemedim. İlgimi çekmedi, kötü olduğunu düşünmedim, abartıldığını düşündüm.
  • En iyi dizi repliği hangisiydi?

İlgili Yayınlar

5 yorum

  1. 2 Broke girls (şu yazını okuyunca Max'in keklerinden istedim. Sofie moduna girmiş Riv.), Buffy, 30 Rock, Friends, Gilmore Girls... her yönüyle dopdolu ama bir o kadar da keyif alarak okuduğum bir yazı oldu Lazy. Bir an bazı sahneleri açıp tekrar seyredesim gelmedi değil, ismini gördüğüm diziler arasında, ama sonra zaten dediğin gibi, yeni çıkanlar hayli bir fazlayken eskileri de izlemeye vaktimin olamaması da biraz etken etmedi değil. Bob's Burgers ile birkaç adını yeni işittiğim diziyi de listeme aldım. Geçenlerde bir yazın üzerine Ally Mcbeal'e başlamıştım, şu an üçüncü sezonun sonlarındayım. Breaking Bad değil de; benim de başladığım gibi bitirdiğim diziler yok değil, bunlardan biri vampir günlükleri. Abartmıyorum dört saniye izledim. Dört saniyede dizide ne buldun yada bulamadın River dersen, içim bayıldı, belkide o anki ruh halimden kaynaklanıyordu zira, dizinin başında bir ormanı gösteriyorlardı "bizim bu ormandan çıkacağımız yok" diye izlemeyi bırakmıştım. Çok, ama çok keyif alarak okuduğum bir yazı oldu. ^^
    Güzel düşünülmüş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bizim baya ortak zevkimiz varmış. Beni her zaman şaşırtıyorsun River. Ben seni sadece anime izleyenlerden sanıyordum. Sadece anime izleyenleri de aşağılamıyorum yanlış anlama. :) İzle Bob's Burgers'i yıllar sonra beni tekrardan fanboy yapan dizilerdendir.

      Sil
  2. yaa senin bu meydan okumaya katılmanı o kadar çok istiyordum ki.. şuan çok mutluyum:)
    bi dizi izlemek istiyorsam kesinlikle buraya gelip senin bir kaç yazını okuduğumdan dolayı, senin dizi önerilerin başımın tacı:D
    izlemediğim diziler var cevaplarında aldım notlarımı!:)

    aa bak ne hatırladım.. benim bloguma ilk ziyaretçi olduğunda, ilk yorumunda Dawson's Creek hayranlığımızdan bahsetmiştin:)
    ayrıca süpermarket sahnesini hatırladııım:) arkadaşlarla bi süpermarkette gece kalma düşüncesi ise harika bi fikir!:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhihi kaç tane bloga sırf Dawson's Creek yazısı üzerinde yazdığı için kanım ısındı. Sevindim yazıyı beğenmene. :)

      Sil
  3. American Horror Story ben severim :(

    YanıtlaSil