2015'in En Sevdiğim 10 Albümü

16:24

Tamamen kişisel bir liste. Genel olarak Lazy'nin bu yıl en beğendiği ve en çok dinlediği veya en hayran olduğu albümlerin sıralamasından oluşuyor. Müzik konusunda dinlemek dışında hiç bir bok bilmediğim için, albümlere nesnel eleştiriler getiremediğimin ve böyle bir amacım olmadığının altını çizmek isterim.
1. Grimes - ART ANGEL
Grimes'i ya da son albümünü öve öve bitiremem. Evin içinde beni durmadan dans ettiren, okula giderken kulaklıkta Art Angels çaldığı için fakülteye kıpır kıpır girmemi sağlayan albüm. Albümün içinde ki 14 şarkının 14'üne de bayılmış durumdayım, her gün başka bir şarkıyı kafamın içinde favorim seçiyorum. Sağolsun eleştirmenler de Grimes'ın hakkını verdi ve yıl sonu en iyi albüm listelerinin çoğunda da ön sıralarda yer alıyor.
Albümün öne çıkanları: Pin, Butterfly, Kill V. Maim

2. Florene + The Machine - HOW BIG HOW BLUE HOW BEAUTIFUL
Florence and The Machine'nin uzun süredir hastasıyım ve son albümü açık ara en başarılı albümü. Bir albümde bu kadar fazla hit çıkarması da benim gibi sevenleri için mucize oldu. Çok seviyorum ve hala The Machine kimlerden oluşuyor çok merak ediyorum. :)
Albümün öne çıkanları: How Big, How Blue, How Beautiful, What Kind of Man, Queen of Peace

3. Marina and The Diamonds - FROOT
Albümde ki parçaları seçe seçe dinlediğimde benim için sadece 'fena değilmiş' dediğim bir albümdü. Albümü baştan sona dinlediğim de çok daha farklı ve güçlü hisler uyandırdı. İçimde büyüyen, dinledikçe sevdiğim albümlerden biri oldu Froot. Şuan vazgeçilmezim olmuş durumda.
Albümün öne çıkanları: Froot, Savages, I'm A Ruin

4. Father John Misty - I LOVE YOU, HONEYBEAR
Şarkılarının sözlerinden en fazla etkilendiğim sanatçı Father John Misty. Hem bu kadar romantik şarkılar yazmayı, hem de komik olmayı başarabilmesi takdire şayan. Chataeu Lobby #4 (in c for two Virgins) evlenirsem düğün müziğim olsun istiyorum.
Albümün öne çıkanları: Chataeu Lobby #4 (in c for two Virgins), True Affection, I Love You, Honeybear

5. Natalie Prass - NATALİE PRASS
Natalie Prass'ın bu albümünde şarkıları dinlerken, bir ilişkiden çıkmışım da hüzünlüyüm ama yaşadıklarımdan da pişman değilim hissi uyandırıyor. Böyle anlatınca çok garip geliyor kulağa ama tam olarak böyle. 
Albümün öne çıkanları: Your Fool, My Baby Don't Understand Me

6. Troye Sivan - BLUE NEIGHBOURHOOD
Blue Neighbourhood ismiyle, cismiyle kendi kişiliğime en yakın bulduğum 2015 albümü. Tüm şarkılarda kendi duygularıma, geçmişime özellikle de ergenliğime dokunana hisler tarafından sarmalanıyorum. 
Leave this blue neighbourhood
Never knew loving could hurt this good
Albümün öne çıkanları: Wild, Fools, Youth

7. Carly Rae Jepsen - E.MO.TION
Carly Rae Jepsen daha önce hiç dikkatimi çekmiş bir şarkıcı değildi. Çok ünlü olan Call Me Maybe şarkısını bile doğru dürüst dinlememiştim. Bu yılın başında yayınladığı All That şarkısıyla resmen aklımı başımdan aldı. Hala 2015'in sevdiğim şarkısı olur. Bu şarkıdan sonra çıkan albümü beğenmemem de imkansızdı.
Albümün öne çıkanları: All That, Run Away With Me, Emotion,

8. Belle and Sebestian - GIRLS IN PEACETIME WANT TO DANCE
Belle and Sebastian ile tanışmam God Help The Girl filmiyle oldu. O zaman beri tüm albümlerini, şarkılarını dinliyorum. Büyük hayranları olmuş durumdayım. Girls in Peacetime Want to Dance en sevdiğim albüm değil ama kesinlikle ilk 5 arasına girer.
Albümün öne çıkanları: Nobody's Empire, The Party Line, The Cat With The Cream

9. Jamie xx - IN COLOUR
Kesinlikle benim tarzım bir albüm değil In Colour ama garip bir şekilde çok sevdim.
Albümün öne çıkanları: Loud Places, I Know There's Gonna Be (Good Times)

10. Sufjan Stevens - CARRIE & LOWELL
Belki yukarıda ki albümlerden daha çok dinlemişimdir Sufjan Stevens'in bu albümünü. Ders çalışırken dinlediğim nadir hareketli olmayan albümlerden birisi. Sözlerine çok fazla takılmadan şarkılar dinlenirse çok dinlendirici etkisi oluyor. Eğer sözlere dikkat etmeye başlarsan, mısralar arasında kayboluyorsun.
Albümün öne çıkanları: Should Have Known Better, Death with Dignity

İlgili Yayınlar

2 yorum

  1. Florene + The Machine ve Father John Misty'i bayılarak dinlerim. :)
    yalnız öyle muazzam bir liste hazırlamışsın ki, günüme renk kattın resmen.
    Carly Rae Jepsen'in yeni albümünden bihaberdim. nedense fazla popüler olup dilden dile dolanan sanatçıları bir süre sonra takip etmeyi bırakıyorum. aynı huyum izlediğim animelerde de var. bu nedenle kimi "popüler" olarak tabir edilen yapımları hâlâ izlememişimdir. şimdi yazını okurken ilk Jepsen'ın parçası dikkatimi çekip açtım, all that parçası hakikatten güzel. diğerlerine de kısa zamanda bakacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen bak Carly Rae Jepsen'e çok iyi bir sanatçı ve çok iyi bir albüm çıkardı. Eleştirmenler tarafından da beğenildi. Zaten albüm kaliteli olunca popülerliği de kalmadı. Bu yeni albümünden yayınlanan Your Type şarkısını sadece 2 milyon kişi izlemiş, bence call me maybe'ye bin basar. 80'ler altyapısı var albümde ki ben bu yıl seksenler alt yapısı olan albümlre bayıldığımı fark ettim. :D

      Sil