Bob's Burgers | Komedinin Ruhu

12:09


What's up yoo!
Uzun süredir sadece kişisel saçmalıklarım hakkında yazıyordum. Şöyle kallavi bir dizi inceleme/tanıtım/eleştiri yazısıyla döneyim istedim, artık siz adına ne demek isterseniz. 
Bob's Burgers hakkında konuşmak istiyorum bu gün, uzatmadan başlayalım.
Bob's Burgers adından da anlayabileceğiniz gibi, Bob adında bir hamburgerci ve ailesi hakkında. Dışarıdan basit bir Amerikan sitcom-çizgi filmi gibi gözükse de, Bob's Burgers benim son dönemde izlediğim en yenilikçi ve en komik şovlardan birisi. Bir anlamda absürt ama tuhaf şekilde gerçekçi bir dizi. Bob'un 3 çocuğu televizyon tarihinin en iyi karakterleri ve en iyi komedi üçlüsü. Kaçık oldukları kesin ama aptal değiller; bir çok komedi dizisinde izlemekten sıkıldığım aptallıkları ile izleyenin sinirini bozan karakterlerle alakaları yok. Karakterlerimizin hepsi birbirinden taban tabana farklı, uçuk kaçıklar ama aynı zamanda hayatın içindenler. Çocuklar ve olgun insanlar arasında ki dengeyi iyi sağladığından pek çok izleyene de hitap ediyor.
Dizinin temel taşı karakterler olduğu için diziyi en sevdiğim karakterden başlayarak karakterleri ve diziyi tanıtmaya çalışacağım.

Tina Belcher

Popo.
Dizinin, belki de televizyon tarihinin en iyi kadın karakteri. 
Tina'cığım 3 kardeşin en büyüğü ve ergenliğini sonuna kadar hak ederek yaşamak ile meşgul. Biraz obsesif, biraz içine kapanık ama içinde büyüyen kadının sesini de her zaman dinlemeye çalışıyor. En büyük hobileri tek boynuzlu porselen at koleksiyonu yapmak, erotik fan hikayeleri yazmak ve erkeklerin güzel biçimli popolarına bakmak. Gördüğü her yakışıklı oğlana içininin düştüğünü söylesem yalan olmaz. Biraz inek bir ruha sahip Tina ama aynı zamanda flört etmeye ve erkeklerin peşinden koşmaya bayılıyor. Sonuçta o ki izlediği her televizyon şovuyla ilgili erotik fan hikayeleri yazan birisi, ne yapsın elinde değil.
Burada yazdığı erotik hikayeleri cilt cilt sıralamış. Hangisini alırdınız Friends, Gossip Girl, The Good Wife...

Louise Belcher

Sana bana silah kullanmayı öğretmenin bir pişmanlık olduğunu öğreteceğim.
Dizinin en sevdiğim ikinci karakteri.
Louise 3 kardeşin en küçüğü ve kesinlikle en asisi. Hayatta ki tek amacı insanlara eziyet etmek ve kullanmak; ailenin en zekisi olduğu da inkar edilemez bir gerçek. Kardeşlerin en küçüğü ama çetenin tek ve gerçek lideri. Ne zaman bir maceraya atılacak, ne zaman başlarını derde sokacaklar ilk sırada hep Louise olur. Ne yapacağı kesinlikle belli değil; bazen annesi ve babası bile kendinden birazcık ürküyor. Kendinin de dediği gibi aptallarla harcayacak vakti yok. Tavşan kulaklı şapkası ise onun vazgeçilmezi.
Senle cehennemde görüşeceğiz.

Gene Belcher

En yakın arkadaşı ve Gene.

Gene ailenin ortanca ve tek erkek çocuğu. Biraz korkak, biraz tırsak, biraz da romantik. Müziğe, osuruk sesi çıkarmasına ve sihirbazlık numaralarına bayılıyor, spordan ise nefret ediyor. Feminen bir tarafı var, bunun kendi de farkında ve bu durumdan zevk alıyor. Sonuçta o hafif kilolu olsa da vücuduyla barışık, ayakları üzerinde duran modern bir 'kadın'. Kardeşlerin en talihsizi ve en safı olduğunu söylemeden de geçmeyeyim.
Çok güzelim.

Bob ve Linda Belcher


Bob ve Linda çocuklarının yardımıyla bir hamburger restoranı işletiyorlar. Bob'da bir tür kaçık olsa da, ailenin en aklı başında üyesi. Bir yandan üç afacan çocuğuyla uğraşırken bir yandan restoran işletmeye ve evliliğini yürütmeye çalışıyor. Linda çocukları kadar uçuk kaçık birisi, neredeyse sürekli şarkı söyleyerek konuşuyor, müzikallere bayılıyor. Sürekli ailecek aktivite yapmaya ve ailecek eğlenecek bir şeyler bulmaya çalışsa da, ne çocuklar ne de Bob bu konularda pek istekli olmuyorlar. Şaraba bayıldığını da söylemeden geçmeyeyim.
Söyle şu şıllığa kendine gelsin.

Bu aralar bir çok diziyi aynı anda izliyorum ama Bob's Burgers hakkında özellikle blogda yazmak istedim. Beni okuyan dizi sever bir kitle var hem onları çok memnun edecek bir dizi, hem de çok yazmasam da anime sever bir kitle var ki, inanıyorum onlar da Bob's Burgers'a bayılacak. Her sezon bir önceki sezondan daha iyi oluyor. Yani ilk sezonu beğenirseniz, diğer sezonlara bayılırsınız. Elinizde 5 sezon var koşun izleyin ve Ekim'de gelecek yeni sezonu özlemle bekleyin.
Bu cazibenin ortalığı kasıp kavurmasının zamanı geldi.

İlgili Yayınlar

10 yorum

  1. Pek dizi kültürüm yok ama şu ana kadar karşıma çıkan tüm komedi dizileri erkek egemendi, kadınlar arka plana atılıyordu. Burdaki iki kaçık kız kardeş ve feminen davranan bir erkek hoşuma gitti. Ayrıca dizinin resimleri her yerde karşıma çıktığı için merak etmeye başlamıştım. Bir şans vereceğim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar haklısın ki anlatamam. :) Anneyi de es geçmeyelim. Zaten nerede genelde anne-kız ın ortak yaptığı aktiviteler var o aktiviteleri bizim kaçık kızlar yapmadığı için Linda(anne) Gene ile beraber yapıyor. :D

      Sil
  2. Tanıtımı bile sırıtarak okudum, dizi incelemelerinizi takip ediyorum emeğinize sağlık..
    Bu da aynı anda izlediğim 13. dizi olacak, bir ara BuffyVS'ı bitirdim o günden beri hiç bir dizi tat vermiyor artık. Birde bunu deneyeceğim, sağolun.. (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıyı ve diziyi beğenmene çok sevindim. ^^ Umarım izleyince de beğenirsin. Buffy bende izledim, güzeldi vesselam ama ucu açık bitti.

      Sil
    2. Biraz öyle oldu ama Joss Whedon'a göre yavan bir final görmemizin sebebi tv kanalının Whedon'ın talep ettiği ek süreyi vermemesiymiş. Ben de onun yalancısıyım.. Yine de ex-demon Anya'yı o halde görmek bile fena değil miydi.. :/

      Sil
    3. Güzeldi kötü demedim tabiki de. :) Keşke çizgiromanlarını alıp okusam ama bulamıyorum çizgi roamnları. :/

      Sil
    4. Netten sipariş edebilirsiniz kitapyurdu'nda mevcut. Veya ingilizce e kitap olarak nette bulmuştum bir ara şu anda hala var olması lazım, torrent olarak aratın (:

      Sil
  3. Çok merak ettim gerçekten! :) South Park, Family Guy v.s bunlara hep geç kaldığım için ve bir şekilde alışamadığım için izleyemiştim ama bu sefer seveceğimi umuyorum, karakterler çok iyi :) Hemen ilk bölümüne koşar adımlarla... :)

    YanıtlaSil