Game Of Thrones Hakkında

14:32


Game of Thrones vurucu bir final bölümünün ardından artık alıştığımız 1 yıllık arasına girdi. Bu sezonun başlangıcı da bitişi de büyük olay oldu. Dizinin başlangıcı ilk 4 bölümünün daha HBO'da yayınlanmadan internete sızmasıyla izleyenlerini sevindirdi ama çok pimpirikli bir izleyici olan ben biraz şüpheyle yaklaştım. Çünkü dizinin yayın hayatını tehlikeye sokabilirdi; her ne kadar dizi dünya çapında ses getiriyor olsa da onun kaderi de diğer tüm Amerikan dizileri gibi televizyon reytinglerine bağlı. Sızan bölümlerin ardından diziyi televizyondan izleyen kişi sayısı azalır da dizinin reytingleri trajik bir düşüş yaşar diye korkmuştum. Ne sevindirici ki korktuğum başıma gelmedi ve dizi yine rekor bir reytingle açılış yaptı. Olaylı başlangıcın ardından olaylı da bir bitiş yaptı dizimiz. Çoğu izleyici tarafından dizide kalan son kahraman, artık izleyicilerin dizinin erkek jönü(başrölü) olarak kabul ettiği Jon Snow'u acılı bir ölümle kaybettik. Şovenizmin tek temsilcisi olarak dizide kaldığı için Jon Snow'un gidişine çok üzülmedim ben. Bir de kitabı okuduğum için nalları dikeceğini biliyordum onunda etkisi olabilir.
Çok uzun süredir Jon Snow'un geri döneceğini düşünüyordum. Gece bekçilerine yeminle bağlı olduğu ve bu yemini bozmayacak kadar kalın kafalı ve ahlak bekçisi bir adam olduğu için karakterin yolu tıkanmıştı bu hayatında. Bu gerizekalı Jon Snow yemininden dolayı, Winterfell Bolton'lar tarafından işgal edildiğinde kılını bile kıpırdatmadı. Kardeşlerini boğazladılar, babasının kafasını kesip top oynadılar, yeminim de yeminim dediği için bir boka çare olamadı. Bu ölümle beraber yemin falan da kalmadı ortalıkta, yeniden doğunca da zincirlerinden kurtulmuş bir Jon Snow ile karşılaşacağız bence. O zaman bu karakter yeminden dolayı mı yaralı parmağa işiyemiyor yoksa gerçekten beyinsiz biri mi anlayacağız.


Bu arada oğlanın ölüm şekli gerçekten acıklı oldu. Baliciler tarafından bıçaklanan adamlar gibi gitti valla. Kendi adamları sırayla sokup sokup çıkardılar bıçağı. Gözleri açık gitti zavallımın. Son bölümde bir çok karakteri daha yolculadık; zehirlenenler, yananlar, kör olanlar derken büyük kayıplarla bitti sezon. Ama benim en çok etkilendiğim ölüm bu sezonun en iyi bölümü, belkide tüm bölümleri arasında en iyi, olan Hardhome bölümündeki Karsi karakterinin ölümüydü. Karsi Jon Snow'un barış anlaşması yapmak için konuştuğu Yabanıl liderlerinden birisiydi. Sadece tek bir bölümde görebildik Karsı'yi ve o bölümde de hakkı rahmetine kavuştu maalesef. Fakat hem karakterin mükemmelliği hem oyuncunun mükemmelliğiyle aklıma resmen kazındı karakter. Adete karlardan çıkan Khaleesi edasıyla bir bölüm boyunca arzı endam etti. Karakteri Birgitte Hjort Sorensen adlı Danimarkalı bir oyuncu canlandırdı. Kadının oyunculuğunu çok güzel bulmamın dışında, yüz hatlarına da hayran kaldığımı söylemek isterim.
Bunların dışında Cersei'nin dini siyasete alet etmesi ve laiklikten saptığı için naneyi yemesini izledik. Lena Headey Mother's Mercy bölümünde ki Walk of Shame sahnesinin verdiği güçle birlikte Emmy'de iddialı olacak. Şu son çıkan haberler olmasa ödülü garanti derdim ama sahnelerde hamile ve çok fazla dövmesi olduğu için dublör kullandığını söylemesi bir çok kişi tarafından tepki çekti. Bir haftadır internet o sahneyi nasıl çektikleriyle çalkalanıyor.
Dizinin ilk bölümlerini sıkıcı bulan hiç bir olay olmadığını düşünen insan sayısı çok fazla. Ben pek katılamıyorum onlara çünkü dizi bu sene benim açımdan level atladı. İlk 4 bölümü ardı ardına aç kurtlar gibi bitirdikten sonra diğer bölümleri de çıktığı an büyük bir zevkle izledim. Son 3 bölüm olan 8-9-10 ise diziler tarihinde adı anılması gereken efsane bölümlerdi. Diziyi beğenmemek başka bir şey ama diziyi sürekli bir olay olmuyor savaş yok diye eleştiren herkese götümle güldüğümü söylemek isterim. Bir kere dizinin adı Game Of Thrones, Game of War değil. Hayır çok fazla aksiyon izlemek istiyorsanız Fast and Furious, Walking Dead gibi bir sürü çöp dizi-film var, onları izleyin. Şu diziyi huzurla izleyen sevenlerini bir rahat bırakın artık. Her yerde sizin leş yorumlarınızı okumaktan bıktım, ağız ishalleri.

İlgili Yayınlar

13 yorum

  1. Gerçekten çok hoş bir yazı olmuş. keyifle okudum. Bizde ki reyting canavarı abd de bile işliyormuş vay be dedirtti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Maalesef öyle kaç diziyi kaybettik bu reyting yüzünden.

      Sil
  2. Senaristler Fox Tv Ana Haber Bülteni izleyip izleyip senaryo yazmışlar. Paralelciler, Yaban Açılımı falan :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın yazarına sormak lazım. :) Adamlar değişikliği çok fazla da yapamıyorlar.

      Sil
  3. Yazıyı sonuna kadar zevkle okudum lakin The Walking Dead' a çöp demenizi yadırgadım açıkçası. TWD' in felsefesinin, dizindeki aksiyonlardan çok daha ön planda olduğuna inanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben sizin blogunuzu çok seviyorum. Utandım şimdi siz böyle deyince. Bazen yazarken coşkuya gelip büyük laflar ediyorum. Çöp değil The Walking Dead ama beğenmiyorum diyeyim. :)

      Sil
  4. Güzel bir yazı, bizim TR yapımı "zengin velet fakir kız" klasiğinden artık silkelenip yabncı dizilerden ders almaları lazım, hoş ders almayı "çakma" olarak algıladıklarından bir çok dizinin çakması da piyasalarda.

    Dizide ana karater dediğin adam bir sonrakinde ölüyor kimin ne zaman ne şekilde gideceği muallakta olduğu için diken üzerinde izliyorsun. Kalın kafalı jon snow için bende geri gelecek diye tahmin ediyorum zira ateşe aşık azgın rahibe :P duvar'a boşa gelmedi.

    Cersei'ye gelecek olursak "beter olsun kaltak" desek bile dönüşü muhteşem olacak o geriye bakıp "siz bittiniz ulan" mihvalindeki bakışı unutulmaz ilk "shame" - "shame" diye tepesinde çan çalan ve duruşuna ve tiplemesine hayran olduğum rahibeden başlayacak :))

    Son olarak favorim Arya; Khaleesi için de Jon Snow kadar kalın kafalı olduğunu söyleyebilirim :/

    YanıtlaSil
  5. Hiiiç okumuyorum, hemen geçiyorum. Evde değildim ve son bölümü seyredemedim. Sürprizi bolmuş sanırım son bölümün. Orhun'u bekliyorum onunla seyredeceğiz. O seyretti ama benim tepkilerimi görmek için benimle beraber tekrar seyredecekmiş:) "Bilirsin ben duygusal tepkiler vermem film, dizi izlerken" dedim,"Bu sefer verirsin" dedi:) Merak ediyorum. Orhun kitaplarını okuduğu için dizinin senaristlerine çok kızgın aslında. Kitaptaki haliyle Stannis'e hayrandı ama adamcağızın dizideki hali malum:) Söylenip duruyor yapımcıya, senaristlere:) Ben de kitaplarını okuyacağım sanırım.

    YanıtlaSil
  6. GoT teşviklerinden fenalık geldi artık, sanırım yavaştan hadi ben de bu furyaya katılayım demeye başladığım için şu an bu yazıyı okumaktan men ediyorum kendimi :D Ama sana bir sorum var: madem bir yıl ara başladı, der misin ki evet, tavsiyeleri dinle, git beş sezonu da izle ve altıncısı için hazır ol? :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben biraz fantastik manyağıyım bir de böyle içinde güçlü kadın karakterlerin olduğu bir fantastik eser olunca da ağzımdan sular akarak izliyorum. Bence değer izlemesi hem 50 bölüm seneye kadar çok rahat biter. Pişman olacağını da düşünmüyorum açıkçası. Bu arada dizi izleme gibi bir alışkanlığın var mı? Hiç bilmiyorum da blogdda falan da yazmıyorsun.

      Sil
    2. Dizi izleme kültürü oluşturamadım bi' türlü : /

      Sil
  7. Bu game of thrones'u bir hafta içinde izledim bütün beş sezonu. Hiç de pişman değilim. Müstehcenliği çok fazla göze sokup erkek izleyici kitlesini gerek normale gerek eşcinsel sex sahnelerini kullanarak kontrol altında tutmaya çalışsa da (ki bu benim için inanılmaz büyük bir eksi) dizide bundan çok fazlası var. Jon'un embesilliği konusunda her dediğine katılıyorum. Adamın ailesini katlettiler duman ettiler. GÖCÖ NÖBÖTÖ diye ağladı hala ya. Yeniden dirilince umarım sümsüklüğünü öbür tarafta bırakır da öyle gelir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben dizilerde açık sahneleri seviyorum açıkçası. GOT'a gelirsek de ben hiç bir zaman açıklığı fazla abarttıklarını düşünmedim. Gerektiği kadar kullandılar ki açıklıkta gerekiyor GOT gibi bir dizide dönemin atmosferini yansıtmak için özellikle. Açık sahnleri abartma deyince benim aklıma direk True Blood geliyor. Sağolsun her bölüm bir orgy gösterirdi bize. :)

      Sil