Alternatif Dizi Önerileri

17:03


Son zamanlarda ülkemizde yabancı dizi izleyen insan sayısı ciddi anlamda arttı. Fakat insanlar benim gözlemlediğim kadarıyla daha çok popüler işlere yöneliyor ve popüler olmayan bir çok güzel diziyi de kaçırıyorlar. Özellikle sırf popüler olduğu ve başkasından duyduğu için berbat dizileri izleyen insan sayısı hiç az değil. Ben de hem yabancı dizi izlemeye alışık olanlara böyle güzel kaçırdığınız kaliteli dizilerde var hem de daha yabancı dizi izleme alışkınlığı olmayanları en doğru yoldan yabancı dizi izlemeye alıştırmak için böyle küçük bir Alternatif Dizi Önerileri listesi hazırlayayım dedim. Ülkemiz de popüler olmayan ama kaliteli ve sevilen dizileri seçmeye çalıştım. 

Bron/Broen

İsveç - Danimarka ortak yapımı olan polisiye bir dizi Bron. Danimarka ve İsveç'i birbirine bağlayan Oresünd köprüsünde bir ceset bulunur ve iki ülkenin de polisleri olay yerine gelirler. Fakat ortada hiç beklenmedik bir durum vardır. Cesedin bir tarafı sınırın İsveç tarafındayken bir tarafı Danimarka tarafındadır. Durum böyle beklenmedik olunca mecburen iki ülkenin polisleri beraber çalışmaya, cinayeti beraber aydınlatmaya başlarlar. Hiç tereddütsüz söylüyorum Bron şu an yayında olan en iyi polisiye dizi. Eğer bir de kuzeyin soğukluğuna benim gibi aşıksanız diziden alacağınız zevk 10 kat artıyor. Dizinin baş rollerinde Sofia Helin ve Kim Bodnia döktürüyorlar. Sofia Helin son zamanlarda gördüğüm en iyi kadın oyunculardan birisi ve karakteri de dizinin en güçlü ögesi.
Durumu: 2 sezon yayınlandı. 3. sezon onayı var, yayınlanmasını bekliyoruz.

Broadchurch

Alternatif dizilerimizin arasında en bilineni Broadchurch belkide. Bunun nedeni ise ülkemizde de çok sevilen ünlü oyuncu Doctor Who'nun Doktor'u David Tennant'ın baş rolünde yer alması. İngilterenin ITV kanalında yayınlanıyor dizimiz. Sakinliği ve olaysızlığı ile tanınan İngiltere'de ki en düşük suç oranına sahip kasabalardan birisidir Broadchurch. Bir çocuğun beklenmedik ölümüyle tüm kasaba alt üst olur. Broadchurch'u diğer polisiye dizilerden ayıran cinayetin çözülmesine odaklanmasının yanı sıra ölenin ardından göz yaşı döken acılı insanların hallerini de ekrana taşımasıdır. Aynı zamanda diğer polisiye dizilerden farklı olarak her bölüm ayrı bir olayla ilgilenmez dizimiz, tüm sezon boyunca tek bir davayı çözmeye odaklanılır.
Durumu: 2 sezon yayınlandı. 3 sezon ile ilgili bir bilgi yok şu anda.

Please Like Me

Please Like Me Avustralya ekranlarından televizyonlarımıza konuk olan bir dizi. Komedyen Josh Thomas tarafından yaratılan dizinin baş rolünde de kendisi yer alıyor. Blogumu takip edenler bilir benim favori dizilerimden birisidir. Çok güçlü, zekice bir senaryoya ve komedi anlayışına sahip Please Like Me. Blogda o kadar fazla bahsettim ki diziden artık ne desem üstüne ne koysam bilemiyorum. İzleyin artık, asla pişman olmayacaksınız.
Durumu: 2 sezon yayınlandı. 3 sezon onayı var, yayınlanmasını bekliyoruz.

Him and Her

İngiltere yapımı bir komedi dizisi Him and Her. Baştan söylemeye gerek var alıştığınız hiç bir komedi dizisine benzemiyor. İngiliz komedilerinin kendine has mizahından etkilenmiş ama dizinin yaratıcısı kendine has bir iş çıkarmış bence. Temelde iki sevgilinin 4 sezon boyunca ilişkilerinin ilerlemesini görüyoruz. Evden çıkmasını, eve misafir gelmesini sevmeyen; tek istedikleri bira içip pizza yiyip televizyon izleyerek hayatlarını geçirmek olan ruh ikizi bu çiftin garip üst komşuları ve çekilmez arkadaşlarıyla olan komik ilişkilerini izliyoruz.
Durumu: 4. sezonun ardından final yaparak bitti.

Çıplak Gerçek

Çıplak Gerçek isminden de anlayacağınız gibi bir Türk dizisi. Ama diğer türk dizilerinden iyi yönden bir çok farkı var. Öncelikle Çıplak Gerçek Star kanalında her bölümü sadece 45 dakika olarak, 16 bölümde bitirilmesi önceden planlanarak final yapan dizi. Baş rollerinden usta oyuncular Yetkin Dikinciler ve Derya Alabora rol alıyor. Baş rolünde Derya Alabora'nın yer aldığı her işe balıklama atladığımdan, Çıplak Gerçek'i de izledim ve başından oldukça memnun bir şekilde kalktım. Kaybolan bir kızı arayan polisleri, kızın şüpheli ailesinin ve polislerin aile hayatına odaklanıyor dizimiz. Ülkemizden beklenmeyecek kadar kaliteli bir dizi. Yazın sadece 16 bölüm süren bu diziyi izleyip, başından zevkle kalkıp bana da teşekkür edebilirsiniz.
Durumu: İlk sezonun ardından bitti.

İlgili Yayınlar

6 yorum

  1. Blogunun yeni teması çok hoş olmuş hayırlı olsun :)

    Post da gerçekten yararlı olmuş şahsım adına şu aralar genelde popüler yapımlar izliyorum çünkü vaktim az olduğu için ve risk de almak istemediğim için amaan popüler yapımları izleyeyim diyorum. Ama uzun tatillerde izlemeye değer bir şey aradığımda tıpkı bu post gibi yazılar çok yararlı oluyor. En azından izlemek için bir şey ararken falan vakit kaybı yaşamadan, onaylı yapımlar bulunmuş oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. temayı sevdiğine ve yazıyı yararlı bulmana çok sevindim. :)
      ben bu arada hala aynı sorunla yüzleşiyorum senin blogunun yazıları benim blog izleme listeme düşmüyor nalet olsun ya. :(

      Sil
    2. Blog linkimi değiştirmiştim ondan kaynaklı olabilir belki yeni linkimle takip etmeyi dene bir de, ama bu yöntem de işe yaramazsa ne olur bilmiyorum çünkü benim de yazılarını sevdiğim halde panelime düşmeyen bloggerlar var.

      Sil
  2. Bron aklımdaydı, başlasam iyi olur.

    YanıtlaSil
  3. Harika fikir canım teşekkürler bizimle paylaştığın için :) bloğunu takibe aldım bende beklerim

    http://beautybeybi.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  4. polisiye dizi aşığı bi insan olarak bron/broen'e mutlaka bakacağım.
    teşekkürler.

    YanıtlaSil