Whiplash | Müzikle Savaş

11:06


Whiplash yönetmenliğini Damien Chazelle'nin yaptığı, 2014 yapımı bir film. 5 dalda Oscar'a aday oldu, bende fırsat bu fırsat izlememin üzerinden çok geçmeden hem tanıtayım hem de yorumlarımı paylaşayım dedim.

Whiplash, New York'un en iyi müzik okullarından birinde eğitim gören davulcu bir gencin müzik kariyerini, kendini müziğe adamasını ve müzikte kaybetmesini anlatıyor. Miles Teller'ın oynadığı, Andrew bir gün okulda kendi halinde pratik yaparken, okulun en iyi hocalarından J.K. Simmons'ın oynadığı Fletcher tarafından fark edilir. Fletcher, Andrew'ı provaya çağırır ve çalışını beğendikten sonra, okulda ki tüm öğrencilerin girmek istediği, bütün yarışmalarda birinci gelen korosuna, Andrew'ü alır. Fakat Fletcher'da normal bir hoca değildir, öğrencilerinden en iyisini beklemektedir ve çok acımasız teknikleri vardır. Öğrencilere küfür eder, saldırır; hem fiziksel hem de piskolojik olarak hepsini mahveder. Bir sahnede, Andrew koronun ritmini, yakalamayınca Fletcher, onun üzerine sandalye fırlatır. Film tamamen Fletcher ve Andrew arasında ki nefret ve iş ilişkisi üzerinden ilerliyor. 
Filmde kendini işine adayan ve en iyisi olmak için ne gerekiyorsa yapan insanları izliyoruz. Bir noktadan sonra bu iki karakter müziği seviyor mu yoksa tek istedikleri başarılı olmak mı karar veremiyoruz. Çünkü ikisi de işinin ustası ve birer dahiler.
Damien Chazelle filmin hikayesini ilk olarak kısa film olarak çekmiş ve o kısa filmle de bir kaç ödül almış. Kısa film çok beğenilince hikayeyi uzun metraj olarak çekmeye karar vermiş. Ben yönetmenin şimdiden hayranı olmaya gönüllüyüm ve La La Land adlı baş rolünde Emma Watson'ın olacağı yeni filmini de heyecanla bekliyorum.


Andrew rolünde, son zamanlarda neredeyse her filmde karşımıza çıkan genç oyuncu Miles Teller var. Oyuncu çok iyi bir performans çıkarıyor filmde ve neden bir kere bile şu Oscar yarışında adı geçmedi çok merak ediyorum. Fletcher rolünde ise yılların oyuncusu J.K Simmons yer alıyor ve kendi uzun kariyerinin en iyi performansını çıkarmış. Benim 2014 yılında Haluk Bilginer ile beraber gördüğüm en iyi erkek oyuncu performansı açıkçası. Şimdiden de bir aksilik çıkmaz ise  En İyi Erkek Oyuncu Oscar'ı da garanti diyebiliriz. Kötü öğretmen rolünde oynamıyor resmen yaşıyor bir süre sonra Simmons'dan mı yoksa karakterden mi nefret ettiğinizi bile karıştırıyorsunuz.
Whiplash bence 2014 yılın en iyi filmlerinden birisi. Yılın en iyi 10 filmi listemi yayımladığımda da içinde olduğunu göreceksiniz. Filmin finalini ağzım bir karış açık şekilde izledim. Son zamanlarda izlediğim en etkileyici ve depresif filmlerden birisiydi.

İlgili Yayınlar

8 yorum

  1. Hikaye muhteşem, müzikler muhteşem, oyunculuklar harika!
    Özellikle JK Simmons 1 ödülle dönmeli evine diye düşünüyorum.

    Benim de son zamanlarda izlediğim en güzel filmlerden biriydi. 10/10

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende imdb 10. criticker da 94 verdim. gerçekten güzel filmdi. :) son zamanlarda izlediklerimden arasında en iyilerinden.

      Sil
  2. Önerini dinleyip bu filme mutlaka gideceğim.

    YanıtlaSil
  3. Yılın en başarılı filmlerinden biri. Hatta bence Boyhood'dan daha başarılı. Ben böyle temposu olan filmleri çok seviyorum ve jazz... Müzikler muazzamdı!
    La la land'den haberim yoktu, heyecanla bekliyorum :)
    Mor Rimelin'de dediği gibi Simmons'a ödül vermeleri gerek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence verecekelr zaten. :D umarım bir aksilik olmaz. :)

      Sil
  4. En kısa zamanda izlemeyi düşünüyordum, yorumunu görmek faydalı oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğun için teşekkür ederim. :)

      Sil