Hayao Miyazaki'nin En İyi 10 Filmi

12:19


Hayao Miyazaki benim için gelmiş geçmiş en iyi yönetmendir; kendisini hiç bir yönetmenle kıyaslamam bile. Bu yıl sonunda büyün filmlerini de izlemiş oldum ve filmlerinin en iyi 10 tanesini 1'den 10'a doğru sıraladım. Spirited Away hiç tartışmasız birinci sıraya oturdu. Hayao Miyazaki geçen sene içinde emekli olduğunu duyurmuştu ama daha sonra çalışmaya devam edeceğini açıkladı, umarım çook uzun bir hayatı olur, tabi bende sevinçten havalara uçtum. Listedekiler bence Hayao Miyazaki'nin tartışmasız en iyi filmleri ama sırasıyla ilgili belki anlaşmazlıklara düşebiliriz. Bu arada film deyip duruyorum ama bunlar aslında anime filmleri. Ama çok da başlığı da uzatmamak için film diyerek geçiştirdim açıkçası.
Açıkçası böyle listeler yapmak çok hoşuma gidiyor, resimleri seçerken bile çok eğleniyorum. Gelecekte de yapmayı planladığım bir çok liste fikri şimdiden kafamda fır fır dönüyorlar.
İşte sırasıyla Hayao Miyazaki'nin En İyi 10 Filmi. Her listeden önce belirtiyorum, aslında gerek yok, bu liste tamamen kişiseldir.
Not: Daha önce hazırladığım listelere sitenin yanında ki kolondan, resimlerinin üstüne tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Spirited Away


Nausicaa of the Valley of the Wind


Ponyo


My Neighbor Totoro


Princess Mononoke


Howl's Moving Castle


Kiki's Delivery Service


Castle in the Sky


The Secret World of Arrietty


Pom Poko


İlgili Yayınlar

20 yorum

  1. Sevilir kendisi. Sevilmeli. Sevilsin. Sevin.

    YanıtlaSil
  2. Ghibli Studio'yu tanımamı sağlan müthiş yönetmendir kendisi :) Animelerinin hemen hepsini izledim ve tekrar tekrar da izlerim, izlettiririm :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) hiç eskimiyor gerçekten her zaman izlenebilir, kaç kere izlediğin fark etmez.

      Sil
  3. howl's moving castle
    spirited away
    prenses mononoke
    nausica of the valley of the wind

    bana göre ilk dört böyledir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. benimde ilk 4üm aşşağı yukarı öyledir: :)

      Sil
    2. Aynen bence de öyle mukemmeller

      Sil
  4. miyazaki seven birisi daha oleey

    YanıtlaSil
  5. Perfect blue'yu izlemiş miydin? Seversin diye düşünüyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlememişim ama izleme listemdeymiş haberim yok. :) Sağol hatırlattığın için üst sıralar tırmandı izleme listesinde

      Sil
  6. Herkes izletip ders çıkarmalı bu adamın filmlerindeeen :) çok şey anlatıyor

    YanıtlaSil
  7. Kardesim benim sadece cepten internetim varda bunlari indirebilecegim boyutu az soyle 400 500mb larda olan site varmi

    YanıtlaSil
  8. Bir kaçını izledim filmlerin, hepsini izlemek istiyorum ama hangi sırayla izlesem karar veremiyorum. Bugün sanırım Rüzgarlı vadiyi izlicem. Filmler hakkında keşke bir kaç kısa cümleyle ile bilgi verseymişsiniz. Benim gibi kararsızlar için ipucu niteliğinde olurdu. :)) Elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız en uygun zamanımda yazıyı tekrar düzenleyeceğim. :=)

      Sil
  9. Harika filimler.Onceden televizyonda yayınlanıyordu ama şimdi yok.youtubeden bakıyorum Türkçe çeviri yok.lütfen yardım eder misin nerde izliyebilirim.Yardım ederseniz çok sevinirim.Şimdiden Çok Teşekkür ederim :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternet sitelerinde var google yaz çıkar kesin. Dublajlı bulamazsın ama türkçe altyazılı tüm filmler internette var.

      Sil
    2. Teşekkür ederim :-)

      Sil
  10. Harika filmler.Önceden televizyonda yayınlanıyordu şimdi yayınlanmıyor.youtubeden bakıyorum bazıları çıkmıyor ve Türkçe dublaj yok.Nerede bulabilirim.Lütfen nerede izlicegimi soylermisiniz.Yardımcı olursanız çok mutlu olurum.Simdiden çok teşekkür ederim :-)

    YanıtlaSil
  11. internete istediğinin filmin yanına izle koyup aratarak tabiki. :D

    YanıtlaSil