Erkek Feminist Mi Olurmuş?

22:31

Paint yeteneklerim göz dolduruyor. Virginia 

Ahh, neden bu yazıyı yazıyorum bilmiyorum ama uzun zamandır zaten düşünüyorum insan hakları ve kadın hakları üstüne. Bir süredir de kendimi feminist olarak tanımlıyorum. İlk zamanlar kelimenin ağırlığından ve alacağım tepkilerden korktuğum için hiç bir zaman kendimi feminist olarak düşünmek ya da tanımlamak da istemedim açıkçası.

Urban Dictionary'e göre feminizm,
The belief that women are and should be treated as potential intellectual equals and social equals to men.
 Kadın ve erkeğin sosyal ve entellektüel olarak eşit olduğunun ve eşit davranılması gerektiği inancıdır.
Şimdi, bu iki cümleyi okuyan herkesin ''aa aslında bende feministmişim'' demesi lazım, yok yukarıda ki iki cümleye inanmıyorsanız zaten bu blogda işiniz yok, arkanıza bile bakmadan gidebilirsiniz.
Benim feminist olmam kaçınılmazdı sanırım, yalnız bir anne tarafından iyi bir şekilde büyütülen tüm çocuklarında böyle düşündüğüne inanıyorum. Hayatım boyunca her tökezlediğimde yanımda annem vardı ve bu saçma toplum onu sürekli engellemeye çalışsa da her zaman yanımda güçlü ve dimdik durdu. Hayatımda ki her başarının en büyük pay sahibi oldu ve hiç bir zaman tek ebeveyn tarafından büyütülmeyi bir dezavantaj olarak görmedim. Annemin belki tek problemi vardı, o da belki biraz fazla mükemmeliyetçi olmasıydı. Küçüklükten itibaren karşınızda güçlü bir kadın figürü olunca, kadınların erkeklerler kadar ve hatta daha güçlü ve her şeyi yapacak güçleri olduğunu gördüm, anladım.
Ben aynı zamanda feminizmin erkekleri de özgürleştirdiğine inanıyorum. Değişen ve dönüşen cinsiyet rolleri sonucunda aslında erkeğin omuzlarından da bir sürü yük kalkmış durumda. Artık hiç değilse erkekler yaşı geldiği için evlenip, hiç uygun olmasa da, baba olmuyorlar.
Özellikle son yıllarda Türkiye gibi kadınlara için cehennem olmaya başlayan ülkelerde feminizmin kesinlikle desteklenmesi ve arkasında durulması gereken bir ideoloji olduğuna inanıyorum. Çünkü sadece kadın cinayetlerine karşıyım ama kadınların fıtrat olarak erkeklere eşit olduğuna inanmıyorum demenin bir saçmalık olduğu ve bir yaraya merhem olmadığı da güpe gündüz ortada.
Kısaca Erkek'im ve Feminist'im, ve bu durum çok normal.

İlgili Yayınlar

14 yorum

  1. tabi ki de feminizmin bir düşünce akımı olduğu düşünülürse bunu benimsemenin garipsenecek bir durumu yok bence..
    ayrıca anlattığın kadarıyla güçlü bir annenin oğlusun, ve bütün kadınların bu potansiyele sahip olduğunu,içsel veya dışsal etmenler yüzünden kapandığını görüyorsun..bundan rahatsız olman kadar doğal bir durum yok sanki..her ne kadar aynı yapıda olmasa da iki cins,bir tarafın diğerini sindirmeye çalışması yanlış bir davranış..
    feminizm deyince tutamıyorum dilimi :D :D
    not:kitap güzel miydi??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kitap çok güzeldi hatta bir hikaye yazdım yha direk o kitaptan esinlenilmişti. beni çok etkiledi virginia woolf okumadığım tüm kitaplarını tek tek edinip okumaya çalışıyorum şu an. mutlaka öneririm.

      Sil
  2. Zaten her normal insanın olması gereken şey feministtir. Aslında feminizm diye bir kavram bile olmamalı ya... Umarım bir gün kadınların sosyal ve entellektüel açıdan eşit olduğuna inanlar yerine öküzler azınlığa oturur da onlar için bir kavram buluruz. Gerçi zaten var: Öküz. Ama kulağa daha resmi gelen bir şey olmalı tabii.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yine muhteşem yazmışsın Alice, senin yorumların üzerine daha fazla bir şey söylemek istemiyorum. ^^

      Sil
  3. Hak açısından herkes eşit olmak zorundadır. Bir tarafın hakkını devamlı surette savunmak zorunda kalıp, ona belirli isimler veriyorsak orada bir problem var demektir. Yani bence feministiz tamam ama (Boynumda feminizmin simgesi olan kadın işaretini taşırım gençliğimden beri, belirteyim bu arada) feminizm bana yalnızca kadınların ikinci sınıf sayıldığının devam etmekte olduğunu hatırlatıyor ne yazık ki. Sen son derece mantıklı ve iyi niyetli düşünüyorsun o ayrı. Ve mutluluk verici. Ancak Feminizmin desteklenmesi gerekir düşüncesi beni deli ediyor. Niye buna ihtiyaç var? Anlatabilmişimdir umarım. Kadınları ikinci sınıf gören, ezen, arka plana atmaya çalışanların zaten feminizm ideolojisinden falan haberleri yok ki? Böyle ideolojilere ihtiyaç duyan grubun bireyi olmak hiç hoş değil inan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence biraz da gerçekçi olmak gerekiyor, feminizm daha çook uzun yıllar gerekecek çünkü 2000 yılından uzun süredir erkek egemen bir insan toplumu var. ve değişmeye de pek niyetli değiller. mutlaka birileri daha iyisi için savaşacak ama keşke zaten doğru ve doğuştan hakkı olan biri için kimse savaşmak çabalamak zorunda kalmasa. sonuçta insan hakları çiğneniyor dünya da her gün.

      Sil
  4. Feminizmle ilgili türkiyedeki algı 'evlenememiş, genellikle çirkin, evlenmiş ama dırdırına dayanamadığı kocası tarafından terk edilmiş ' kadınların dahil olduğu grup şeklinde. Ekonomik ve sosyal açıdan bir kadın ve bir erkek arasında fark bulunduğunu üstelik bunu kadının noksanlığından yahut erkeğin üstünlüğünden kaynaklandığını düşünmek ahmaklıktan öte bir durum değil bana göre. Toplumda erkeğe sağlanan şartları kadına bir sağla bakalım o kadın hepinizin anasını ağlatıyor mu ağlatmıyor mu?? Bazı düşünme ve algılama yoksunu bireyler de yaradılış farklılığına takılmış durumda e iyi de o zaman senin yaradılışın da hayvanların yaradılışından farklı sen onun yaşam alanına dahil olup onun yaşam hakkını, avlanma ve beslenme hakkını gasp ediyorsun ve aaa onun yaradılışı bu o orda kalsın da ben burda durayım toplayıcılıkla yetineyim demiyorsun. Niye çünkü sen insansın ve ilerlemeye gelişmeye meyillisin di mi? Kadın nedir çok pardon?? Bir de bunu pozitif ayrımcılıkla bağdaştırıp e o zaman eşitsek kadına pozitif ayrımcılığa ne gerek var diyen güruh var ki tövbeler tövbesi!!! Erkekten feminist de kadın hakları savunucusu da olur hem de bal gibi olur. Çünkü bana göre dahil olduğun grubu savunmak menfaatçiliktir dahil olmadığın grubu savunmaksa adaletli olandır, insanlığı ilerleten harekettir. Feminizm dedin damarıma bastın upuzun bir yorum yaptım gidiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu güzel yorumunun ardına çok da bir şey yazmak istemedim ama cevapsız bırakmak da içimden gelmedi. ^^

      Sil
  5. 'Feminizmin benimsenmesi erkekleri de kurtaracaktir'
    Feminizm cok yanliış anlaşılan bir kavram. Aslinda feminizm eşitlikten ziyade, kavramları yok etmek ister. Hairy-leg olayı gibi. Hakkımızda hayırlısı.
    Bu arada seni mimledim.^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen bakıyorum. bu arada yazdığım cümle ile ilgili sorun mu var?

      Sil
  6. ben bloğunuzu ilk defa okuyorum, ama direkt son günlerimin popüler konusundan girmişsiniz. Açıkçası ben de aynı şekilde düşünüyorum, erkeğim ve cidden feministim. Bu iş yeri geldiğinde Kadının restoranda para ödemesine kadar da düşürülebilir ya da hukuki haklar konusunda erkek ile kadının eşitliğine kadar çıkarılabilir. Sorun şu ki 2014 ün anahtar kelimesi bu yıl da hükümranlığını sürmesin. Fıtrata nereden baktığın çok önemli çünkü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben sizi uzun zamandır okuyorum. blogumu keşfetmenize çok sevindim; yazı ve konu hakkında ki görüşlerimiz de genel olarak birbirinin aynısı bence. :)

      Sil
  7. TÜRKİYE KADINLARA CEHENNEM OLMAYA BAŞLAMADI, TÜRKİYE ZATEN KADINLARA CEHENNEM İDİ , TÖRE CİNAYETLERİ KIZLARIN OKULA GÖNDERİLMEMESİ VS EKLENEBİLECEK ÇOK ÖRNEK VARDI , EŞ DAYAĞI YOKTU DA SON YILLARDA MI ORTAYA ÇIKMAYA BAŞLADI, DEĞİŞEN DAHA BİLİNÇLİ BİR TOPLUM OLMAMIZ VE OLAN BİTENİN SOSYAL MEDYADA ORDA BURDA FAZLASI İLE ORTAYA DÖKÜLMESİ. ESKİSİ GİBİ KOL KIRILIR YEN İÇİNDE KALIR KAFASINDA DEĞİL KADINLARIMIZ DAHA DUYARLILAR BU KONULARLA İLGİLİ.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.ntv.com.tr/arsiv/id/25024737/
      Boş konuşuyorsunuz.

      Sil