Yeni Yıl Hedefleri | Kitap Önerin Bana Lütfen

13:27


Yeni yılla ilgili yazıları okuyup  sevdiğim blogları dolaşırken bir çok listenin hazırlandığını gördüm. Bazısı yeni yıldan beklentilerini sıralamaış bazısı da yeni yılda yapacağı ya da yapmak istediklerini sıralamıştı. Ben de yeni yılda başarmak istediklerimmi yazayım dedim; aslında böyle listelerden çok korkarım önümde aşılması gereken bir sorun gibi görünür ama biraz gerçekçi olup kendimi eziyet etmeden, hem önümü görmemi sağlayacak hem de eğlenceli olacak bir yazı yazmak istedim.

1- IMDB TOP 250 film listesini bitir.
Bu hedefim belki de her yıl başı aklıma düşer ama bir türlü beceremem, amerikanın 90lı yıllar gençlik filmlerinde takılı kalırım ama bir türlü şu listeye sıra getiremem. Bunu bitirmememin bir nedeni de açık yüreklilikle konuşmak gerekirse bu listedeki bir çok filmin sıkıcı olması. Ama bu sene başaracağım ve bu başyapıtları izleyeceğim.

2- Bu yıl en az 50 kitap okumak.
2014 yılında toplasanız sanırım 22 kitap okudum ve bu benim standartlarımın gerçekten çok altında. 2013 hazırlıkta 60 kitap okumuştum. Burada yazının ikinci kısmına da bir parantez açalım.
Hem okuma isteğim biraz kayboldu hem de sürekli yanlış kitaplarla buluşuyorum sanırım. Özellikle arkadaşlar sizlerden okuması kolay, su gibi akan, kitap önerileri istiyorum ki biraz hızlanıp ivme kazanayım. Her türden önerebilirsiniz, Grinin Elli Tonu serisinin 3 kitabını aç gibi 1 haftada bitirmiş insanım, hiç ayırmadan her kitabı okurum.

3- Bu yıl ve her yıl finalsiz geçmek istiyorum. 
Şu an ki ortalamam finalsiz geçmeye yetiyor. 85 ortalamam var, finalsiz geçiş için 75'den yüksek olması lazım ortalamamın. Eğer ortalamamı daha da yükseltebilirsem yazın yatay geçiş yapmayı düşünüyorum, İlk tercihlerim İstabul (istanbuldan hiç bir okul beni kabul etmeyeceği için Mersin tek umudum) olur sonraki de Mersin.

4- Kilo vermek istiyorum.
Bu konu hakkında artık konuşmak bile istemiyorum, sıkıldım artık kilolu olmaktan bir de zayıflık nasılmış merak ediyorum; zayıflıktan kemiklerim sayılsın kan şekerim düşsün bayılayım istiyorum. Çok mu şey istiyorum.

2015 yılı hedeflerim bu kadar bence çok abartılı da değiller. Umarım hepsini gerçekleştiririm. Sizin en büyük hedefleriniz neler ya da yeni yıldan beklentileriniz?

İlgili Yayınlar

15 yorum

  1. Zayıflıktan bayılayım istiyorum :D Ya çok saçma ama hakikaten ben de istiyorum bazen. Böyle tıknefes biri olmaktansa bayılmak daha çekici geliyor (-_-)
    Kitap, imdb ve zayıflamaya olayı kendimi zorlamak istemediğim için itiraf etmesem de benim de hedeflerim.
    Imdb dediğin gibi çoğu sıkıcı film. Pulp Fiction'ı bile sevememiştim ki ben. Bu yüzden bitirmek biraz zor olacak ama çok istiyorum.
    Zayıflama olayı bu yıl olacak, hissediyorum bunu. Hakikaten konuşmaktan bile sıkılıyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya gerçekten öyle konuş konuş dur ama sonunda hep kilolarımızla baş başayız. :D

      Sil
  2. Imdb listesine takılma derim :) Birçoğu önemli filmler olsa da bir kısmı o listede olmayı bile haketmiyor.
    İyi seneler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bilmiyorum güzel filmler var ama çoğu siyah beyaz ve ağırlar umarım büyük kısmını bitiririm.

      Sil
  3. Çok zayıf da olma, sağlıklı ol yeter bence ;)

    Yılın finalsiz geçmesi... Düşüncesi bile nasıl da mutlu ediyor insanı :D Haydi bakalım, yapabilirsin bence ;)

    Ve son olarak birkaç kitap tavsiye edeyim sana :) Tolkien'ın bütün kitaplarını oku :D Onun dışında ON8 Kitap'tan çıkan Yürüyen Kentler serisi, Çıplaklar ve Ağaçtaki'ni de önerebilirim. Ama sanki ben bu üçünü daha önce sana önermiştim, kısa bir deja vu yaşadım :D Neyse, Anne Rice'ın kitaplarını önerebilirim. Neil Gaiman'ı da unutmayalım. Son olarak da bir seriye ait olmayan kitaplardan sayayım: Dünyanın Merkezine Yolculuk, Dracula, Kürk Mantolu Madonna, Kıyamet Gösterisi, Alaska'nın Peşinde... Bunlar şimdilik aklıma gelenler ^_^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tolkie'nin tüm kitaplarının okudum zaten :D ayıp ettin. :) neil gaiaman bazı kitaplarına baktım bunlar seri değil dimi istediğim sırayla okuyabilirim yani?

      Sil
    2. Seri değiller, yani seri olan kitapları da var ama çoğu değil. Ay ben nasıl bilmem senin bütün Tolkien kitaplarını okuduğunu o_o

      Sil
  4. Kenzaburo Oe'nin "Kisisel Bir Sorun"unu oku. Sevgiler opucukler mutlu yillar ♡

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) yaaaa Shuu sanada sevgiler öpücükler musmutlu yıllar. ^-^

      Sil
  5. Golem ve Cin, Bazı Kadınlar, Ve Dağlar Yankılandı, Kış Bahçesi. Benden öneriler.
    Çok zayıf olma, sağlıklı olmayı dile boşver :)
    Başarılı bir yılın olsun :)

    YanıtlaSil
  6. Aşkın İstilası Yol- Metin Hara. Hayatımda ilk kez bi kitabı bitmesin diye yavaş yavaş okuyorum. Bitmek üzere yine de. :/ Çözüm buldum ama! Baştan başlıycam hemen. ;) Kesinlikle öneririm. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  7. Tıp kaçtasın hangi şehir ? (Ben de tıp okuyorum. Daha ne kadar benziycez acaba :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gaziantep ve sadece 1. sınıfım. :(

      Sil