The Legend Of Korra | Final Üzerine

10:00


İyisiyle kötüsüyle bir dizinin daha finalini getirmiş bulunuyorum. Korra her zaman sevgiyle anacağım bir seri oldu, bitişi de çok güzeldi gözlerimde hafif bir kızarıklıkla izledim, özellikle dizinin son 10 dakikasını.
Final 2 bölüm halinde yayınlandı, aynı anda, ve 40 dakikalık finali izleyip huzura kavuştuk ama bittiği anda oluşan özlem ve karışık duygular benim kalbimi sıkıştırdı açıkçası. Allahtan iki bölümü art arda  yayınladılarda son bölümü meraktan gebermeden izleyebildik.
Ben her zaman Avatar ile Korra'yı karşılaştırmama yanlısıydım çünkü Avatar konusunda hiç bir zaman objektif bir bakış açısı yakalayamıyorum. Avatar demek neredeyse benim çocukluğum demek her bölümü belki 20 kere izledim. Bilgisayardan izledim, üşenmedim her hafta sonu erkenden kalkıp CNBC-e de takip etmeye çalıştım. Her hafta okulda sürekli Avatar konuşuyorduk, kuzenimle tartışıyorduk. Okuldan eve gelirken yolda tek düşünebildiğim su bükücü olduğum ve Avatar takımının bir parçası olduğumdu. Bir ara ciddi ciddi kafayı yedim sanırım seriyle,
Korra başladığın da artık çocuk değildim(maalesef) ve ne eski düş gücüm vardı ne de o kadar hayal edecek zamanım ama başladığında heyecandan kudurmadım da değil.


Her neyse benim çocukluk hezeyanlarımı geçersek Korra'da zaten Avatar'a göre daha oldun bir seriydi. Bir kere karakterlerin kalitesi ve derinliği olarak Avatar'dan eksiği yok fazlası vardı. Yaratılan dünyanında namını asla yerde bırakmadı, çok güzel bir şekilde taşıdı. Fakat tek eksiği vardı; her sezon yeni bir kötü buldular ve her sezon yeni bir hikaye işlendi keşke güçlü bir ana konu üzerinden ilerlese bazı konuları yan konu olarak görseydik ama bu haliyle bile mükemmele yakındı Korra serisi.
Final sahnesinde Korra ve Asami'yi gördükten sonra bir iki dakika boyunca sanırım ekrana bakakaldım. İçimden de sürekli ya hayır yapmış olamazlar herhalde öyle, mi acaba değil mi derken. Açtım tekrar izledim ve her şey açıklığa kavuştu kesinlikle yapmışlardı.
Final hakkında ki büyük bombayı patlatıyorum artık seriyi bence inkar edilemeyecek bir açıklıkla Korra - Asami aşkıyla bitirdiler ve ilk defa bir çizgi dizide lezbiyen aşkı izlemiş olduk. Tek ah ettiğim konu, keşke daha açık işleselerdi bu durumu yani önceki bölümlerde ip uçları yaysalardı biraz ama biz bu kadarına bile delirdik razı olduk. Sanırım bazı kesimler lezbiyenlik konusunda, Korrasami, ön yargılı olsada ben böyle bir olgun seriye yakıştığını düşünüyorum. Ama her şeye rağmen Korra LGBT konusunda animasyon ve çizgi film dünyasında bir çığır açtı. Belki yan karakter olarak LGBT lezbiyen bireyler çizgi filmlerde görmüş olabilirz ama ana karakter hiç olmadı.
Neredeyse bütün karakterleri en havalı halinde görebildiğimiz müthiş bir finaldi. Umarım yeni bir seri gelir ve bu dünyaya çok hasret kalmayız. Çünkü ben herkesi, her şeyi şimdiden özledim. snif snif :(
En yakın zamanda art arda tüm Avatar The Last Airbender ve The Legend Of Korra serisini izleyeceğim ve zevkten dört köşe olacağım.


KORRASAMİ bitch, deal with it!!

İlgili Yayınlar

15 yorum

  1. HARİKA BİR YAZI OLMUŞ VE TÜMÜNÜ BAŞIMI SALLAYARAK İZLEDİM. GERÇEKTEN ÇOK SAĞOL. AYRICA AYNI RESİMLERİ KULLANMAN, O SONDAKİ YAZI, ZATEN SABAH KALKAR KALKMAZ PANELİ AVATAR YAZILARIYLA DOLU BULMAK!!! GECENİN HEYECANI VE KALP ÇARPINTISI YENİDEN BAŞLADI RESMEN. (ZATEN O YÜZDEN CAPS LOCK'DAN ÇIKAMIYORUM - FACEBOOKTAKİ AKRABALARA BENZEDİĞİMİN FARKINDAYIM AMA ELİMDE DEĞİL.) OĞLUM BEN KENDİ BİRLİKTELİĞİME ANCA BU KADAR SEVİNDİM HERHALDE.
    Ay şimdi bu konularda ciddi ciddi yazmalıyım gidip...
    Ve olacaktır. Yeni bir Avatar serisi mutlaka olacaktır çünkü Bryke ve Mike hayranlarını asla kırmadıklarını bir kez daha gösterdiler. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya bende çok mutluyum alice o yüzden seni anlıyorum. :) varsın büyük yaz önemli değil. :D ya umarım gelir umarım yeni bir seri.

      Sil
  2. Bu arada aslında Avatar içinde bir lezbiyen aşkı barındıran tek çocuk serisi değil... Bunu çok daha açık bir şekilde işleyen bir başka çocuk serisi var: Sailor Moon! Haruka ve Michiru'yu hatırla. ;) Animelerde yuri (aka lezbiyen ilişki/aşk) görmeye alışkınız fakat Sailor Moon hepimizin çocukken izlediği bir seri olduğundan ekstra dikkat çekiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sailor moon anime olduğu için oraya hiç girmedim animelerde sonuçta sırf bu tür üzerine yazılana animeler var. :D

      Sil
  3. Bir kaç saat önce bitirdim (ağlamak üzere) ve korranın finali üzerinde düşündüğüm kadar hayatın anlamı üzerinde düşünseydim şu an çoktan çözmüştüm sanırım. Bu senaristlerin derdi ne? :D
    Herkes eşcinsel bir ilişkiye yormuş ama ben yorumları okuyana kadar hiç öyle düşünmedim. Normalde de Asami ile çok iyi dostlardı, kimseye yazmıyorken ona yazdı filan. Bence dizinin 4 sezonunda olduğu gibi yine arkadaşlığa, dostluğa vurgu yapmışlar.

    Ya da bir ihtimal gerçekten aralarında bir ilişki olduğuna dair gönderme var ise büyük saçmalamış olurlar çünkü bu güne kadar zerre kadar mesaj alamamışken böyle son bölümün son sahnesiyle olmaz o işler. Gerçekten bunu amaçladılarsa keşke önceden de bir kaç sahne görseydik senin de dediğin gibi.

    O değil de ben hala Bolinim kalbinin güzelliği ve saflığıyla esas kızı kapar umudundaydım beni ne yapacağız? :/
    Umarım bir avatar serisi daha izleyecek kadar şanslı oluruz. Korra ve Aang iki ayrı evren, hatta iki ayrı anime diyebiliriz, karıştırmak anlamsız. İkisi de artık efsane, unutulmaz ve eşsiz.

    Bolin :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bolin mutluydu ama sonuçta onun kendi sevgilisi var. ben o yüzden onun adına üzülmedim. :D bilmem benim çok hoşuma gitti açıkçası bu lezbiyen aşkı ve aslında biraz ayrıntılarda verdiler asami ile korranın arkadaşlığını ben şu an aşka yorabiliyorum çünkü bir anda gelişti aralarında ki ilişki.

      Sil
  4. Kuvira'nın diğer villainlar gibi olmaması, finali büyük ölçüde etkiledi bence. Korra'nın Avatar haline geçip ortalığı yıkıp geçmesini, kötü adamı da yok etmesini bekledim hep ama Kuvira, Avatar: The Last Airbender'dakiler gbi değildi. Zaten finalde Kuvira'nın başına kötü şeyler gelmiş, aslında iyi bir insan olma potansiyeline sahip biri olduğu da gösterildi. Ki bu Avatar ile Korra arasındaki bir diğer farklılıktı. Korra genel olarak biraz daha modern, günümüze yakın ve o eski dönemlerin havasından uzak bir çizgide; serilerdeki kötü adamlar ise buna verilecek örneklerden bir tanesi. İşlenilen konu aynı -Avatarlar- olsa da ikisi arasında devasa farklılıklar var, bu yüzden ikisini karşılaştırmak yerine birini diğerinin devamı olarak görmeye çalıştım ben :)

    İlk sezondan beri Korra'yı Mako'yla shipleyen biri olarak Korrasami'ye feci şaşırdığımı söylemeden edemeyeceğim, ikisi de çok tatlılar ama Mako'yla daha iyi olurlardı yine de :D Hatta son dakikalarda Mako'nun Korra'yla yaptığı konuşmada dedim bunların arasını yapacaklar ama olmadı :/ Ay neyse, Korra mutlu olsun da :D

    Resmen mini bir blog yazısı oluşturdum burada :D Kısacası; biraz şaşırtmacalı biraz da aksiyonlu, güzel bir final yaptıklarını düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence, de hemen hemen aynı şeyleri düşünüyoruz sanırım. Yazarlar aslında gidişimiz konuşulsun diye bile yapmışlar son hamleyi çünkü konuşuyoruz yani belki o hamle olmasa bu kadar konuşulmayacaktı seri. :d aynen ya herkes çok heyecanlı olduğu için herkes çok uzun yorumlar yazmış. :D

      Sil
  5. Yaaa bu postunu gördüm vee oha lan bugün ayın yirmisi sahi Korra var diye dizist'ye atladım cumburlop. Spoiler yememek için finali izlemeden yazıyı da okumayayım dedim. Birincisi bu Korra'nın hiç bir erkekle bir kalıp tutturamaması büyük ihtimal kalbinin hem Asamiden yana olmasıydı diye düşünüyorum. Öte yandan Last air bender'in karakterleri daha iyiyi bence. Daha güçlülerdi yani. Bir Azula olsun toph olsun falan bir şeyler bekledim. Hatta öyle ki Korra ruh silahının gücünü bükmeyi keşfetsin ruh bükücü olsun haya huya etsin kuvirayı gebertsin istedim :D Ama yapılan sonda gayet mükemmeldi.
    Of çokzeldi. Topraktanda bi avatar gelsin. Ateşten de gelsin hepsinden gelsin istiyorum otter yeaa bitmesin :'(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. allahtan okuyup da spoiler yememişsin. dediğim gibi burada da çok badass karakter vardı ama avatar da özel yenetkleri olan daha fazla kişi vardı sanırım.

      Sil
  6. Ya ben nedense hala şoktayım ya nasıl yaparlar böyle bi finali nasıl ya..ben çok iğrenç buluyorum cidden..eşcinselliğe karşıyım falan demiyorım ama bi çizgi filmde böyle bişeyin olması bana çok doğal gelmedi..bunun altonda bi amaç var gibi.sanki beyin yıkıyolar gibi gibi?!öyle bile olsa ne gibi bi amaçları olabilir ki gerçi lezbiyenliği yayarak-_-her neyse ben finalinden tiksindim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sanırım bilmiyorsunuz ama eşcinsellik normal bir şey. amerika ve avrupada da bu insanların hakları ve toplum içinde görünürlükleri var. bu bir çizgi film olması eşcinselliğin içinde olmayacağı anlamına gelmiyor çünkü eşcinsel çocuklarda var.

      Sil
  7. LYS sen dolayı finali anca yapabildim. Kardeşim bu ne yaa... Resmen korra lez çıktı. Son kısımda yok artık bi terslik olmalı diyip tekrar tekrar izledim ama ben böyle işin ... gerçekten. Rezalet bi sondu. Avatarın adını leze çıkardılar hakketen pes. Diziyi izlerken aklından bile geçmedi resmen son dakika fikri gibi hadi bi rezalet çıkaralım diyip eklemişler. Gerçekten serinin böyle bi rezillikle son bulmasına çok üzüldüm. Ayrıca avatar Aang deki gibi tüylerimi diken diken edecek derecede muazzam sahneler yoktu. Kendi kendime heh burada kıyamet kıpçak süper olacak hadi yürü be korra diyorum saman aleti gibi anında bitiyor. Korranın yani avatarın gerçek gücünü göremedim açıkçası. AMA bu kadar eleştiriden sonra bile son sahne hariç izlemekten zevk aldım. O adamı keşke ölseydide korta maki ile çıksaydı ben bu senaryoyu düşünen takımın... Neyse ben çok taktım bu konuya daha çok yazardım ama yeter bu kadar. Sonuçta olmuşla ölmüşe çare yok :)

    YanıtlaSil
  8. İki kız arkadaşın saf temiz dostluğunu ön plana çıkartmışlar. Şu son sahnelerden lezbiyenlik çıkartanların içlerinde bişi aramak lazım. İki kız veya erkek elele tutuşunca gaylik mi arayacağız😀 kızların arkadaşlıkları erkeklere göre daha samimi içten ve duygusaldır. Hiç kızlardan yok mu izleyen seriyi aynı şeyleri yazarlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizinin yaratıcıları kendiler açıkladı iki kızda biseksüel diye. Geçtik artık biz bunları arkadaşım. Kesin yani aması maması yok. :D

      Sil