Gone Girl | Kim Olmaya Çalışıyoruz?

18:00


Gone Girl neredeyse tüm sinema severlerin hayranlıkla bir sonraki filmini çekmesini beklediği bir yönetmen olan David Fincher'ın son filmi. Daivd Fincher belki de çektiği film üzerinde kendini en çok hissettiren yönetmenlerden birisi, mükemmel bir anlatım tekniği ve profesyonel işçiliği benim gibi amatör film severleri her zaman büyülüyor. Yönetmenin çektiği filmlerin hepsi de başarısının kanıtları olarak gözümüzün önünde duruyor. O yüzden sınırsız övgümden ve sevgimden bahsederken aşırıya kaçmaktan korkmuyorum. Son zamanlarda televizyonun başına gelmiş en iyi işlerden birisi olan House Of Cards'ın başında da David Fincher'ın olduğuna belirtmeden de geçmeyeyim.
David Fincher özellikle seviyor kitapları sinemaya uyarlamayı ki Fight Club, The Social Network ve The Girl with the Dragon Tattoo gibi Gone Girl'de bir kitap uyarlaması. Kitabın yazarı Gillian Flynn aynı zamanda filmin senaristliğini de üstlenmiş. Kitap Türkçe'ye de çevrildi diye biliyorum.


Gone Girl'ün baş rollerinde benim hiç sevmediğim Razzie'lerin aranan yüzü Ben Affleck ve filmle beraber ses tonuna, oyunculuğuna ve tüm mimiklerine hayran olduğum Rosamund Pike baş rollerde yer alıyor. Rosamund Pike bir aksilik çıkmaz ise Oscar adaylığını garantiledi gibi görünüyor. Julianne Moore'un 5. Oscar adaylığı olmasa alma ihtimali bayağı da yüksekti fakat, Akademi uzun süredir ödülünü bekleyen oyuncuları ödülle kavuşturmayı seviyor ve birde hamile olan Rosamund Pike ödül için kampanya yapamıyor. Julianna Moore'da ödülü sonuna kadar hak ediyor tabi. Filmde ayrıca sulu zenci filmlerinin baş direği Tyler Perry, How I Met Your Mother'ın Barney'si Neil Patrick Harris ve Carrie Coon'da önemli rollerde karşımıza çıkıyorlar. Uzun süredir kendisine karşı bir sevgi beslediğim Neil Patrick Harris'in bu rolü batırmadığına da çok sevindim açıkçası. 


Nick Dune'ın karısı Amy'nin evliliklerinin 5. yıl dönümde birden ortadan kaybolmasıyla, Nick'in tüm hayatı tepetaklak olur. Amy'nin kendisi ve ailesi tanınan ve sevilen kişiler olduğu için Amy'nin ortadan kaybolmasıyla medyada yakından ilgilenmeye başlar. Konudan çok fazla bahsedip, izlemeyenlerin zevkini de kaçırmak istemiyorum fakat hikayesi anlatılan çiftin çokta sıradan olmadığını söylemek doğru olur. Filmin ilk yarısı gizem ve polisiye ögelerin üzerinden giderek bir anlatım yaparken ikinci yarıda daha çok psikolojik bir film havasına bürünüyor.
David Fincher her zaman büyük hikayeleri anlatmayı, kendini güç işlerin altına sokmayı seven bir yönetmen ve gönül rahatlığıyla Gone Girl'de de çok iyi bir iş çıkardığını söyleyebiliriz. Film ilk yayınlandığı zaman eleştirmenler tarafından hor görülse de yavaş yavaş hak ettiği yere SAG'da, Critics Choice'da ve Golden Globe'da aldığı adaylıklarla geldi. 
Eleştirel anlamda başarılı bir film olan Gone Girl aynı zamanda güçlü hikayesi ve akıcılığıyla herkese hitap ediyor. 2014'ün en iyi filmlerinden olan Gone Girl'ü kaçırmayın derim.

IMDB Puanı: 8.4
BKoH Puanı: 9

İlgili Yayınlar

10 yorum

  1. İzleyelim bakalım kurgusunu beğendi ve bir de tabii ki Nail Patrcik Harris <3

    YanıtlaSil
  2. çok güzel bir filmdi. başta çok klişe ama dedim de film ara verince beş dakika gösterip postalamalarını bekliyordum. aradan sonra bir baktım hop işler iyice sarpa sardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle oldu çok fazla twist vardı.

      Sil
  3. En kısa zaman da izlemem lazım zaten o kadar çok karşıma çıktı ki bir de David Fincher filmlerini çok seviyorum bakalım bunu da sevecek miyim :)

    YanıtlaSil
  4. 8,4 puanı biraz fazla bulsam da, keyifle izlediğim bir film oldu.
    Bu arada Ben Affleck giderek daha güzel filmlerde mi rol alıyor yoksa bana mı öyle geliyor?
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya ben adamı çok gıcık buluyorum aynı zamanda çok seksi kafalar çok karışık. :)))

      Sil