Yemek Yeme Sorunu

09:02


Bu aralarda hayatımda neler oluyorsa hepsi bunu burada anlatamayacağım şekilde ilerliyor. Buradan BFF'ime de selam olsun. 
İlk komiteden sonunda yüksek bir not almayı başardım. Alkışlar, alkışlar bana, çok mutlu olamadım ama ileride olmayı planlıyorum. Bunun verdiği rahatlıkla okula daha az gidiyorum, artık son zamanlarda nasıl yoruluyorsam telefonun alarmıyla uyanamamaya başladım. Her gözümü açtığımda saatin 10.30 olması beni çok yaralıyor, hayır iki telim var ikisinin alarmını da kuruyorum, REM uykusuna kazık çaktım sanırım, çıkamıyorum içinden.
Beni şu zekayla karşı karşıya getiren
Allah'a da kırgınım.
Tek başına yaşamak gerçekten çok zor; istesem da kimseyle artık ev arkadaşı olamam ama tek başına olmakta insanı gerçekten yoruyor. Her işini kendin yapmak ne kadar zor biliyor musunuz?? Özellikle bu aralar ne yiyeceğimi düşünmekten saçlarım ağaracak. Evde zaten yemek yapmayı sevmiyorum çünkü kendi bulaşığımı yıkamak bile iğrendiriyor beni. Dışarıdan yemek söylemek içinde yemeksepetini kullanıyorum ama bir süre sonra tabiki de seçenekleri tüketiyor insan. Toplam 10 restoran falan var, aralarında adam gibi yemek yapan ise 3-4 tane anca. Ve hepsi de fastfood, doğru dürüst ev yemeği yapan yer yok, dünya mutfağı zaten hak getire. Yani o kadar arap var şu şehirde insan bir tane otantik bir arap restoranı açar ama nerede. 
İnsanın kendini doyurması bu kadar zor olmamalı, her gün ne yesem diye düşünmekten valahi de, billah, de, tillahi de gına geldi.
Aslında yaşadığım şehirden dolayı böyle bir sıkıntı çekmeyeceğini düşünüyor idim ama hiç öyle olmadı maalesef. Bir kere yemekleri Türkiye çapında ün yapmış bir şehir olunca, tüm restoranların en kaba anlamında götü kalkmış durumda; kendi memleketimde olsa yüzüne bakmayacağım kebaplara burada porsiyon başına 20 tl ödemek bana koyuyor. Güzel şeylerde var ama turistik sayılan bir yer olduğu içinde hep pahalı. Turisti kazıklayayım derken olan üniversite öğrencisne oluyor. Açıkçası salataya ve mezeye ayriyeten para ödemek bana koyuyor, sizin memleketleri bilmem ama bizde daha yemek gelmeden mezelerle doldurulur o masa hem de fiyata dahil edilmez. Hele suya falan hiç girmiyorum, bence bir restoranın sudan para alması şerefsizliktir. 

Bu da kısa bir yazı olsun, ne yiyeceğimi düşünmekten, sağlıklı beslenmeye çalışmaktan gerçekten usandım. Ben, beni 3 öğün doyuracak bir insan istiyorum.
Resimlerde ne kadar konuyla uyuşuyor değil mi? :D

İlgili Yayınlar

15 yorum

  1. Ben de yeni salçalı makarna yapmasını öğrendim mesela. Hem çok kolay, hem lezzetli hem de yıkanıcak o kadar bir şeysi olmuyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya zaten makarna ye ye poğaçaya döndüm. :D Ama evet makarna kolay. :D

      Sil
  2. Yalnız yaşarken yemek derdi gerçekten zor. TT_TT Tabii ben daima yalnız değilim de çoğu zaman işte, ben de yemek sepetinden söylüyorum ama sonra da yemeğe verdiğim para yüzünden başka hiçbir şeye param kalmıyor. TTwTT Yemek yapmayı da beceremiyorum ki - yapmayı becerdiğim 3 şey var: Makarna, yumurta, patates... 2014'de şehrin ortasında hala böyle ilkel problemlerle boğuşmak trajikomik.

    YanıtlaSil
  3. Ya gerçekten ben sürekli dışarıdan yiyorum ve o yemeklere vereceğim parayla markette alış veriş yapsam sanırım 2-3 alışveriş arabasını doldururum ve bu beni çok yaralıyor :/ Ama şu an biel yemek sorunuyla boğuşuyorum; kalkıp makarna mı yapsam döner mi söylesem diye düşüyorum ve büyük ihtimal döner söyleyeceğim ve kendimden nefret ediyorum. :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O hissi bilirim. TTwTT" Hayır, yemek yapmayı öğrenmeye de çalıştım, hep başarısızlıkla sonuçlandı... Kızartma yaparken korkan insandan ne beklersin?

      Sil
    2. bende korkarım kızartma yaparken ya hele ilk yağa patatesleri atma olayı ürkünç değil mi? :D

      Sil
  4. Özellikle tek başına yaşıyorsan, yemek yapmayı mutlaka öğrenmen gerekecek. Aslında işi kaptığın zaman yemek yapmanın o kadar da zor bir şey olmadığını, aksine çok eğlenceli olduğunu anlarsın bence :) Tavsiyem, çok uğraş gerektirmeyen tariflere bakman. Mesela, türlü o kadar da uğraştırmıyor insanı. İstediğin sebzeleri soy, kes, at tencereye, üstüne de su ekle. İçine tavuk filan koyarsan da, al sana bir başka yemek ^_^

    Ama bunları yapmaya bile üşeniyorsan... O zaman bir ev arkadaşı lazım sana :D

    Dışarıdan yerken verdiğin paraya da ayrıca üzüldüm :D Dediğin gibi, o parayla buzdolabın kaç kere dolardı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ya o düşünce insanı mahvediyor gerçekten. :D Dışarıda yemek gerçekten çoook pahalı.

      Sil
  5. Abimde seninle aynı durumdaymış. Şimdi ben onun yanında kaldığımdan dolayı yemek, bulaşık bende. Temizlik onda. :) Sürekli ''kız iyi ki geldin yanıma. Bak görüyor musun hayatında ilk kez bir işe yaradın'' diyor. Dur konu bu değildi. :D
    Eğer senin için tek sorun bulaşıksa plastik tabak, çatal falan kullansan... Gerçi çok mantıksız mı oldu ne? Bilemedim şimdi.
    Allah kolaylık versin..
    Haa unutmadan, yüksek not için tebrikler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sağool. Ya ne güzel keşke bende ablamla beraber otursaydım, ben yemek yapardım o da bulaşık yıkardı. :D

      Sil
  6. Yahu canını sıkan bu olsun. Ben sana her gun çok basit yemek listesi yollarım ;) ama öğrenci evinde yemek yapmanın bir tek şartı var o da 2 kişi olmak. Zira o mutfakta zaman asla geçmek bilmez yalnızken, o bulaşık da yıkanmaz da birikir ha birikir :( dünya mutfağı dediğin de bok gibi bir şey 5 çiğ balığa sarılmış tatsız tuzsuz pirinç tanelerine 45 lira istemek falan :( yaralıyım bu konuda çok. Soğan doğramıyorsan yemek işi yaş yalnız gerçi dörde bölüp içine atıp sonra çıkaranlara da şahit oldu bu gözler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahha sende haklıısn ya sanırım evde yemek yapmaktan başka bir çare yok. Dünya mutfağı falan da fasa fiso. :D

      Sil
  7. Şu dünyada ben bile yemek yapmayı öğrendiysem, herkes öğrenir bak emin ol buna :D
    Bence hiç kaçma. Bir kere yemek yapabilen erkeğin karizmasını anlatmakla bitiremem, müthiş bir olay.
    Ne güzel farklı bir özelliğin olmuş olur işte. Bunca ataerkil arasında hele (-_-)
    Hem hiç de öyle göründüğü gibi zor değil, alışırsın. Biraz emek ver yeter.

    Bak gör nasıl doyajackson :P :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya alışveriş yapmak lazım, uğraşmak lazım. Sonra bulaşık yıkamak lazım. Birde nasıl yapacağım bilmiyorum kii, gerçekten sadece makarna yapabiliyorum.

      Sil
  8. Öğrencilerin bu yemek sorunsalı çok üzüyor beni:( Bizim de üniversite öğrencisi oğlumuz var neticede:)

    YanıtlaSil