Küçük Prens | Büyümek Acıtır.

19:04


Küçük Prens, çok ünlü bir kitap, benim de çok uzun süredir kitaptan haberim olmasına rağmen okuma zevkine bir türlü erişememiştim. Okuduktan sonra da konusu hakkında tüm fikirlerimin yanlış olduğunu anladım. Ben nedense gerçekten Prens olan bir çocuğu hayatından sıkılığ çocukluğunu yaşamasıyla ilgili bir hikaye okuyacağımı sanıyordum ama hiç öyle olmadı. Karşımda her cümlesi ezberlenmeye ve incelenmeye değecek, derin anlamlı bir psikolojik kitap duruyordu. 

Konu - Tanıtım:

Kitabı almak ya da okumak gibi bir düşünce yoktu kafamda. D&R'da geçirdiğim 2 saatten sonra 2 kitabı almak için kasaya gittiğimde. Kasanın üstünde karşılaştım Küçük Prens'le, tatlı tatlı bakıyordu bana, fiyatı da ucuz olunca almadan edemedim.
Kitabı çocuk yaşta okuyacak olan birisi kitaptan çok bir anlam çıkaracağını sanmam. Yaşlanınca kitabı gerçekten anlamaya başlıyoruz ama, çocuklukta bir kere elden gidiyor ve elimizde kalan tek şey kendi hüznümüzün farkındalığı oluyor. Bu da herkesin hayatında uğraşması gereken bir dilemma. Bazılarımız pek iyi atlatamıyor bu ikilemi.(Yazar burada kendinden bahseder) Büyüklüğün en hüzünlü kısmı hayal gücünüzün sınırsızlığının kaybolması. Bir anda evrenlere hükmederken, dünya ile sınırlanmış gibi oluyorsunuz. 
Küçük Prens'de bir çocuğun gözünden büyüklerin dünyasını anlatır. Ziyaret ettiği tüm gezegenlerde hayatı kendine zehir etmiş büyüklerle karşılaşır ve onlar için üzülür. Konusunu çok fazla deşmek istemiyorum, bazı şeyleri okurken fark etmek daha etkili oluyo
Kitap, Pilot'un çocukluğuna dair, kitabı okumayanların dahi bildiği, ünlü şapka-fil hikayesiyle başlıyor.


Cevap verdiler. ''Neden bir şapkadan korkalım?''
Çizdiğim resim bir şapka değildi. Bir fil yutmuş boğa yılanı resmiydi. Sonra bende boa yılanın içini çizdim, böylece büyükler anlayabildi. Büyüklerin her zaman bir açıklamaya ihtiyacı vardır. İkinci çizimim buna benziyordu.

Küçük Presn her şeyden önce çok hüzünlü bir kitap. Pilot'un hayal kırıklıkları, Küçük Prens'imizin karşılaştığı kişilerle birlikte büyüyen hüznü kitabı okuyan herkesi etkilemiştir. Bazı yerlerini gözlerim kırmızı okudum ama bunun nedeni büyüme sancılarından herkesten fazla etkilenmemden olabilir.

Büyükler sayılardan hoşlanır. Onlara yeni bir dostunuzdan söz açtınız mı, hiçbir zaman size önemli şeyler sormazlar. Hiçbir zaman: ” Sesi nasıl? Hangi oyunu sever? Kelebek toplar mı?” diye sormazlar. “Kaç yaşındadır? Kaç kardeşi var? Kaç kilodur? Babası kaç para kazanır?” diye sorarlar. Ancak o zaman tanıdıklarını sanırlar onu. Büyüklere: “Pembe kiremitten bir ev gördüm, pencerelerinden sardunyalar, damında güvercinler vardı” derseniz, o evi bir türlü gözlerinin önüne getiremezler. Onlara: “Yüz bin franklık bir ev gördüm” demeniz gerek. O zaman: “Aman ne güzel!” diye bağırırlar.



İlgili Yayınlar

13 yorum

  1. Küçük Prens, daha okuma öğrenmeden bitirdiğim ilk kitap. Babamın favorisidir ve küçükken yatmadan önce bana da okurdu. O zamanlar hiçbir şey anlamamıştım. Büyüdüğümde, biraz hüzünlü bir gecede bu sefer tek başıma okuyup bitirdiğimde ise gün doğduğunda hala ağlıyordum. Kitaplar için gözyaşı dökmek adetim değildir, en acıklıları için bile. Küçükken, sanırım Küçük Prens'in öldüğünü anlamamışım çünkü kitaptaki belli başlı bazı kısımları hatırlasam da "ölümü" benim için büyük bir şok olmuştu. Gerçi Küçük Prens ölmedi, uzaklarda bir yerlerde, gülüyle birlikte, boabap (Bu muydu adları?) ağaçlarını büyütürken, arada bir tilkisini düşünerek mutlu mesut yaşıyor. Ama bizim dünyamızda değil artık, yani bir şekilde ölü.
    Gerçi kitabın beni ağlatan kısmı bu değildi. Tilki kısmıydı. Kesinlikle favorimdir. Çocuklar ya da yetişkinler için değil, yetişkinlerin içindeki küçük çocuklar için yazılmış bu kitapta, daha çıkarmaya aklımın yetmediği pek çok başka önemli mesajın, psikolojik çözümlemenin, teorinin bilmem nenin de yer aldığını biliyorum ancak benim için kitap her zaman gözyaşlarım ve mutluluktan uzak buruk gülümsememle birlikte beynimdeki "sevgi" çekmecesinin içinde yer alacak çünkü ana temasının bu olduğunu düşünüyorum: Sevmek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yine mükemmel yazmışsın, benden iyi anlatmışsın kitabı ilk yorumu yapman iyi olmuş. Yazıyı okuyan senin yorumunu da okur umarım. :)

      Sil
  2. Küçük prens adama dedi ki "yetişkinler kendileriyle ilgili hiçbir şeyi anlamazlar ve onlara olanları anlatmak çocuklar için her daim yorucu olur."
    harikadır!

    YanıtlaSil
  3. Küçük Prens Şahane bir kitaptır. Küçük Kara Balık okumadıysanız onu da öneririm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okumadım ve gerçekten okumak istiyorum. :) pdf'sini arayayım ben en iyisi onun.

      Sil
  4. [IMG]http://i.imgur.com/lD8JBiw.jpg[/IMG]
    Bu 10cm"lik mini heykele bayılıyorum. Alıp kütüphaneme koycam sanırım. Okuduğum ve unutmadığım nadir kitaplardan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaaa çok güzelmiş, tilkisiyle beraber. :D

      Sil
  5. Alice ne güzel demiş "yetişkinlerin içindeki küçük çocuklar için yazılmış" diye...

    YanıtlaSil
  6. küçük prens çok ama çok sevdiğim hatta bi sevgilime hediye ettiğim çok tatlı bi kitap benim için ::)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim o sevgilin adına. :) Bana birisi bu kitabı hediye etse uzun süren bir ilişkimiz olurdu sanırım. :)

      Sil
  7. Ne güzel, ne doğru yazmışsın...

    YanıtlaSil