I Killed My Mother | Ana Kuzusu

21:44


Künye:

Yönetmen: Xavier Dolan
Senaryo: Xavier Dolan
Ülke: Kanada
IMDB Puanı: 7.4
BKoH Puanı: 7

Konu - Tanırım:

I Killed My Mother, benim hem şahsen sevdiğim hem de yaşına göre çok iyi filmler yaptığını düşündüğüm genç ve üretken yönetmen Xavier Dolan'ın ilk filmi. Bu filmi de 20 yaşında çekmiş yönetmenimiz. 
Filmimiz kısaca annesiyle yalnız yaşayan, liseye giden Hubert ve annesinin arasında geçen gerilimi anlatıyor. Aslında tek sahip oldukları kişiler birbirleridir bu iki insanın ve birbirlerini de sevmektedirler. Fakat anne ve oğlun karakter olarak çok zıt olması ve Hubert'in ergenliğin en patırtılı dönemlerini yaşıyor olması işlerini kolaylaştırmaz. 
Hubert babasız büyümenin zorluklarını yaşarken, annesi Chantale'de tek başına çocuk yetiştirmenin zorluklarıyla boğuşmaktadır.
Anne özellikle dengesiz bir karakter olarak yaratılmış. Hubert'e yalnız eve çıkabilirsin dedikten sonra ortada bir şey yokken vazgeçmesi, oğlunu gecenin bir vakti ortada bırakıp arabayla çekip gitmesi ve isteği dışında yatılı liseye göndermesi gibi hareketleri insanı çileden çıkartıyor. Fakat oğlanda aynı şekilde annesine karşı kırıcı, kışkırtıcı ve aşağılayıcı. Annesinin giyim zevkinden, yemek yemesine kadar her konuda karışıyor ve hareketlerine bir kulp buluyor; biraz da nankörlük yapıyor.
Hubert'in aile hayatında çalkantılarının aksine güzel bir aşk hayatı var. Sorunsuz ve yakışıklı bir sevgilisi var ve hayatının o parçasından da çok memnun. O parçada yine annesinin işin içine karışmasıyla bozuluyor. Oğlunun eşcinsel olduğunu ve bir erkek arkadaşının olduğunu oğlunun sevgilisinin annesinden öğrenmesi Chantale'i çileden çıkarıyor ve ihanete uğramış hissediyor. Tabi sorun burada Hubert'in eşcinsel olmasından kaynaklanmıyor, bu durumu annesinden saklamasından kaynaklanıyor.


I Killed My Mother gerçekten bir anne ve oğul arasında ki gerilime iyi bir bakış atıyor. Ama en büyük sorunu süresinin çok uzun olması. Bir süre sonra etrafta koşturup birbirine bağıran insanlar görmekten sıkılıyorsunuz. 
Xavier Dolan her filminde yaptığı gibi ilk filminde de bize tumblr-instagram sayfalarından çıkmış gibi hissettiren güzel görüntüler sunuyor. Müzik kullanımı da aynı şekilde başarılı. 
Anne rolünü oynayan Anne Dorval mükemmel bir oyuncu ve filmin de en sağlam köşesi. Xavier Dolan'ı oyuncu olarak çok beğenmesem de, yarı otobiyografik hikayesinde kendi oynaması çok da gözüme batmadı. Bu iki oyuncu dışında filmde François Arnaud ve Suzanne Clemet var.
Eli yüzü düzgün güzel bir film I Killed My Mother. Ergenliğimizi de bir gözümüzün önüne getiriyor. 



Hubert: What would you do If  I died today?
Chantale: I'd die tomorrow.

İlgili Yayınlar

14 yorum

  1. çok severim bu filmi, Dolan'ın açık ara en sevdiğim filmi :)
    uzunlugu konusunda haklısın ama cocugun ilk festival filmi ne yapsın :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi o da doğru yaşına ve tecrübesine bakarak değerlendirirsek mükemmel bir film sayılır. :D

      Sil
  2. Anne ve çocuğun ilişkisi de, davranış ve tavırları da bana aynı annem ve beni hatırlattı. (Kız olsam da ilişkimiz aynen böyle.) Çocuğun aşk hayatı ve aile hayatı arasındaki fark ve hemcinsiyle çıkması olayı da benzerliği ikiye katlıyor. Bu film hakkında başkalarından da iyi şeyler duymuştum. İzleyeyim ben bunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya senin kız arkadaşın mı var. :( Ben hiç anlamadım. İzle bakalım yorumunu bekliyorum.

      Sil
    2. Ya ben nasıl anlamam gaydarım bozulmuş.:(

      Sil
    3. Gaydarın lezbiyen ayarı var mı? 0_-

      Sil
    4. gay aslında eşcinsel demek, eşcinsel erkek demek değil. lezbiyenler içinde kullanabilirim bence. :D

      Sil
  3. Bu filmi beğenmiştim ben de :)

    YanıtlaSil
  4. Xavier Dolan en sevdiğim yönetmenlerdendir. Bütün filmlerini izledim ve hepsi ayrı ayrı güzel.
    Bu filmindeki o doğallık beni çok etkilemişti. Everthing is always wrong sözüyle beni kendisine hayran bırakmıştı film. Son filmi Mommy'i izlemeni tavsiye ederim. En güzel filmi oydu bence. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mommy izleme fırsatım olmadı aa izlemeyi çok istiyorum. kısmet artık bakalım. :d

      Sil
  5. Aa bu filmi çok merak etmiştim ama bir türlü izleme fırsatım olmamıştı. Bir ara bakmam gerek...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bakalım Kanadalı :D senin kaçırmamamn lazım böyle filmleri. :)

      Sil