Bu Aralar Hangi Dizileri İzliyorum #2

17:09


Bu aralar yeni yazılar yazmakta sıkıntı yaşadığım bir dönemden geçiyorum. Uzun yazlar yazmak, bir konu üzerine yoğunlaşmak işkence gibi gelmeye başladı. Umarım kısa sürede bu dönemi atlatırım. Bende hem yazması kolay hemde eğlenceli olan bu aralar hangi dizileri izliyorum yazımın ikincisini yazayım dedim. Hem bu şekilde bir yazı dizisi de oluşturmuş olurum. 
Bu aralar bir çok diziye geriden gelmeye çalışıyorum, onun dışında dizi sezonu açıldığı içinde güncel izlediğim dizilerin her hafta çıkan bölümlerini aksatmadan izliyorum. Çünkü diziler art arda birikmeye başlayınca bir daha önüne geçmek zor oluyor. Hele de benim gibi artık izlediğiniz diziler çığırından çıkmışsa.


How To Get Away With Murder & Manhattan Love Story

Yeni başlayan dizilerden sadece Manhattan Love Story'e ve How To Get Away With Murder'a başladım. Manhattan Love Story'e resmen aşık oldum fakat 4. bölümden sonra iptal ettiler diziyi vicdansızlar. Bu senenin bir diğer iyi dizisi de baş rolünde Viola Davis'in oynadığı hukuk draması HTGAWM'dı. Ben çok beğenerek izliyorum, her bölümü heyecan dolu ve temposu da çok yüksek bir dizi. Şu an yeni dizilerin hepsi arasında en çok izlenen, bu yüzdende uzun yıllar izleyeceğiz gibi görünüyor. Manhattan Love Story'i ise iptal edildi diye izlememezlik yapmayın, 80 dakikalık bir film izliyor gibi düşünün ve kesinlikle bakın bu harika işe. Benim iptaline en çok üzüldüğüm dizilerden birisi oldu.


The Good Wife

Şu an 6. sezonunda olan bol ödüllü bir dizi The Good Wife. Ben yaklaşık bir 10 günde güncele yetiştim ve toplam 120 bölümünü izledim. Kendisini çok rahat en iyi 10 dizi listeme sokarım. Her karakteri ayrı karizma ve güçlü olan başka bir dizi yoktur sanırım. İlk defa bir dizide bu kadar fazla favori karakterim oldu. Dizi Chicago'da geçiyor ve bir hukuk dizisi, birazda siyasi dizi sosu var. Kocasının kendisini aldatmasından sonra tekrar kendi ayakları üzerinde durmaya ve ailesine bakmaya çalışan bir kadını anlatıyor dizimiz kısaca. 
Avukatlık mesleğine geri dönen Alicia'nin is, aile ve aşk hayatını izliyoruz. Dizi de karakterler o kadar güçlü yazılmış ki istense hepsinin üzerinden ayrı bir dizi çekilebilir. Ki bir kaçının spinn-off'unun yapılması da konuşuluyor. Ama ben böyle bir şeye sıcak bakmıyorum açıkçası, dizinin gücünü bölmek olur bu hamle.
IMDB Puanı: 8.3
BKoH Puanı: 10


Gilmore Girls:

Gilmore Girls 2000-2007 yılları arasında yayınlanmış gençlik ve aile dizisi karışımı bir yapım. Şu an kadar izlediğim diziler arasında ah içinde keşke bende olsaydım dediğim nadir dizilerden. Çok genç yaşta hamile kalmış ve ailesi tarafından dışlanmış Lorelai Gilmore ve kızının Stars Hollow kasabasında yaşadıkları maceraları izliyoruz. Kızı çok başarılı bir öğrencidir ve liseye geçince bu başarısından dolayı o bölgenin en iyi özel okuluna kabul edilir. Bu parayı karşılayacak durumu olmayan Lorelai hiç istemese de, çok zengin olan ailesinden yardım istemek zorunda kalır. Fakat ailesinin bir şartı vardır, artık her hafta cuma günü beraber akşam yemeği yiyeceklerdir. 
Gilmore Girls'ün en harika tarafı, mükemmel şekilde yaratılmış kasaba ve kasaba sakinleri. Aynı şekilde Rory'nin tamamen bir kitap geek'i olduğunu Lorelai'ın ise bir film manyağı olması karakterleri kendime yakın hissettirdi.  Yani anne kızın en büyük eğlencesi, bir sürü abur cubur aldıktan sonra film gecesi yapmak, bu dizi nasıl izlenmez. Rory ise o kadar büyük bir kitap manyağı ki bir ara Rory Book Challange baya bir modaydı. Dizi boyunca Rory'nin okuduğu kitapları okuyorsun.
Elinizi uzatsanız tutabileceğiniz harika karakterleri ve sevimli atmosferiyle Gilmore Girls izlerken en çok zevk aldığım dizilerden. Şu an 6. sezondayım ve hemen bitirmemek için biraz ara vermeyi düşünüyorum.
IMDB Puanı: 8
BKoH Puanı: 9


Buffy The Vampire Slayer:

İşte şimdiki vampir dizilerinde aradığınız her şey Buffy The Vampire Slayer'da var. Bitmek bilmeyen aksiyon, sonu gelmeyen yaratık türleri, iyilik ve kötülüğün sonu gelmeyen savaşı. Buffy benim şimdiye kadar izlediğim  diziler arasında aksiyon dozu en yüksek olanı. Dizi de sezonlar boyunca bir çok farklı şeytan, yaratık ve zebani türüyle karşılaşıyorsunuz.
Buffy'nin 5. sezonundayım, açıkçası Buffy'nin ilk sezonu diziye biraz alışma ile geçiyor ama gözünüz korkmasın ilk sezonu sadece 12 bölüm olduğu için çabuk atlatırsınız. 
Ayriyeten dizinin fanı çok fazla, bazı kesimler tarafından şimdiye kadar ki en iyi vampir işi olarak görülüyor. Ben zevkle izliyorum ama die hard fanı değilim.
IMDB Puanı: 8.2
BKoH Puanı: 7.9

İlgili Yayınlar

31 yorum

  1. Buffy'i çok severim :)
    Good Wife'ın sıkı bir takipçisi olmadım hiç ama arada sırada denk geldikçe izliyorum.
    Bende şayet izlemediysen Six Feet Under'ı öneririm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. six feet under her zaman aklımda ama bir türlü sıra gelmedi. :)

      Sil
  2. Manhattan Love Story iptal mi edilmiş ? :(
    Gilmore Girls'ü çok izlemek istiyorum ama doğru düzgün bir site bulamadım,nereden izliyorsun acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben indirerek izledim sende indir. hem altyazısı da var divxplanetde. :)

      Sil
  3. Bir Buffy fanı da benim :) Hiç yeni nesil vampir dizisi-filmi izlemedim. Sıradan aksiyonlarının yanında Buffy'nin ruh durumları da dizinin derinliği açısından çok iyi işlendi. Bu yüzden de benim için her zaman 1 numara olarak kalacak.
    Gilmore Girls ise içimde yaradır. Yarım yamalak izlememe rağmen dizideki sıcak ortam hala aklımda. Vakit olsa da baştan başlasam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya sen The Good Wife başla daha çok arayı açmadan bence. :D

      Sil
  4. The Good Wife hakkında yazdıklarının hepsine katılıyorum, enfes bir dizi... Hatta uzun zamandır bu kadar güçlü bir dizi izlememiştim ben de...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim. feminist yaptı bu dizi beni. :)

      Sil
  5. Buffy'yi çok geç keşfedenlerdenim ben de, izlediğim en iyi 5 dizi arasına rahatlıkla girer ;)
    HTGAWM'ı merak ediyorum bayağıdır ama izleyecek fırsatım olmamıştı. İzleyecek dizi bulamadığım şu günlerde buna bir göz atayım bari :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Buffy'i çok sevmeme rağmen bir türlü favori karakter edinemedim açıkçası o yüzden favori dizimde olmadı ama çok sevdim. sanırım favori karakterimin olmamasının nedeni de erkek karakterler maalesef çok zayıf.

      Sil
    2. Spike geldi mi spike? O en sevdiğim erkek karakter Buffy'de :)

      Sil
    3. Geldi ama o da sürekli gözükmuyor uyuzun teki bir de neyini sevd,n. yine de diğerlerinden iyidir tabi. :D

      Sil
    4. Dur sen bekle biraz daha :) Bir 6 sezon kadar :D

      Sil
    5. Ben 5. sezondayım. :D

      Sil
    6. öfff yapma ya :D neyse finali bekle o zaman son umut :P

      Sil
    7. :D ya ben seviyorum sevmiyor değilim ama misal sevdiğim karakterler daha çok olsa bayılırdım. büyük ihtimalde ilk beşime alırdım.

      Sil
    8. Buffy'de favori karakterden bol bir şey bulamadım ben :D Buffy var öncelikle, Angel var, Dru, Spike, Xander, Willow diye uzar bu liste :) Angel'ı izledikten sonra Angel'a kaydım biraz ama Spike'ı da severim. Şu ikisinden birini hala seçemiyorum, deli olacağım :D Şöyle ki, Angel'ı bir kere olaya ilk girdiği için ayrı bir seviyorum ki zaten ilk gelen esas oğlanın bendeki yeri her zaman ayrı oluyor. Spike, son sezonlarda yaptıklarıyla gönlüme taht kurdu, ondan önce ise bad boy havasını severdim. Willow için duygularım çok kararsız, sevdiğim zamanlar da oldu sevmediğim zamanlar da. Xander, dışarıdan grubun en gereksizi gibi görünse de aslında tam tersi olduğu için seviyorum karakterini. Dru'yu sırf çatlaklığı için severim, ama öyle bir çatlaklık ki insanın çatlak olası geliyor, karakteri canlandıran kadın o kadar iyi yani. Ve bir de Buffy var; diziyi çok daha gençken izleseydim kendisi benim idolüm olabilirdi bence :D
      Sen bu karakter bolluğunda nasıl favori karakter bulamadın kendine, cık cık cık :D

      Sil
    9. Ben açıkçası bir Willow'u seviyorum. Xander, Angel ve Oz'u pek sevdiğim söylenemez. Yani eksikliklerini hiç hissetmedim ikisi gittiğinde misal. Xander'da aslında grubun en sevileni olabilirdi ama sürekli gerizekalılık yaptı ilk sezonlar. Önce buffye yazdı sonra cordelia ya yazdı onla çıkarken willowla ilgilendi falan. Buffy ve Spike karşı ise notrüm.

      Sil
    10. Willow ve Oz benim favori çiftimdi :) Hikayelerini çok seviyorum. Ayrı ayrı karakterler olarakta çok severim. Özellikle Willow'u. Ama Spike'ın her zaman kendine has, özel bir karakteri ve hikayesi vardı. Kötü karakter olması bir şeyi değiştirmiyor. En güldüğüm ve en sevdiklerimden oldu hep. Son sezonda ise artık gözümüzde ilah konumuna getirdiler ve noktayı koydular.
      Nasıl nötrsün ya nasıl? Seveceksiiiin :D
      Bence esas oğlan diye bağrımıza bastığımız angelın yapamadığını spike yaptı delikanlı gibi! öhöm neyse spoilera girmesin.
      çok özlemişim izlesem mi acaba :)

      Sil
    11. Ya tamam seveceğim. :D İzle izle beraber bitiririz bu hızla gidersek 5. sezon 2 bölümden sonra bir ara verdim bir daha dönemedim. The Good Wife bulaştım. :D

      Sil
    12. Buffy olunca konu insanın konuştukça konuşası geliyor ya :D Ah, neyse ben de kapatayım artık Buffy konusunu da HTGAWM'a geçeyim. Nasıl bir diziymiş bu böyle, birkaç günde yetiştim resmen :D Senaryosu filan çok akıcı, bir tek şu flashback şeysini pek sevmedim, tam olaylara kaptırıyorum kendimi derken hoop geçmişe-geleceğe dönüşler yapılıyor. Ama şimdi flashbackler olmayacak sanırım, zamansal bütünlük sağlandı. Bakalım, bundan sonrası için çok şey bekliyorum diziden :)

      Sil
    13. bence de daha olmaz birleşti konu ve böyle daha iyi oldu bence. açıkçası flashbacklari pek sevmiyordum ben. son dakka attıkları golle beni kendimden aldılar zaten. :d

      Sil
  6. ay manhattan love story'i çok merak ediyordum, dediğin gibi film izliyormuş gibi yapayım o zaman:)

    YanıtlaSil
  7. yaa böyle dizi izlemeye hep özenmişimdir ama sanırım ben dizi insnaı değilim de friendsi tek geçerim :)

    yalnız buffy! <3

    YanıtlaSil
  8. Buffy`i çok dediler izle diye ama onlar dedikçe ben kaçtım bakalım benim sonum ne olacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izle izle ben sevdim sanırım sevmedim gibi bir izlenim oluşmuş. :/

      Sil
  9. Ay Buffy :( İnternetsizlik ve arşivsizlik dolayısıyla 6. kez falan en baştan izlemeye başladım geçenlerde. Sonum hiç iyi değil lsdksfsdf.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaa ne kadar çok seveni varmış da bilmez imişim.

      Sil
  10. Bir ben bulamıyorum bu sevenlerini zaten yahu. Şöyle oturup bölüm analizi yapacağım favori bölüm maratonları düzenleyeceğim bir Buffy fanı bulsam kız erkek farketmez evlenirim heralde :D Gilmore Girls fanlığımdan da şuraya koyayım azıcık. İyi izlemeler sana :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Buffy'i severim ama misal Gilmore Girls'ü daha çok sevdim ben. O da genel olarak gençlik dizilerine takıntımdan dolayıdır. Gilmore Girls'ünde 7. ve son sezonuna girmiş bulunuyorum. Her zaman aynı güzellikte ilerleyen yeri doldurulamaz bir dizi olacak benim için Gilmore Girls. :D

      Sil