Sağdıç - Tımarhane - Politik Görüşün Ne?

21:31


Bir cumartesi akşamı daha geldi, bazı sevgililer izbe mekanlarda oynaşıyor bazısı sevdiceğiyle beraber film izliyor filmin sonunun ise şimdiden nereye bağlanacağı belli. Ben ise yalnız başıma evde oturmuş, yemek sepetinden sipariş verdikten sonra spotifyden en sevdiğim playlisti açıp, bir yandan müziğe eşlik ederken bir yandan da buraya yazı yazmakla uğraşıyorum. Banyo da yaptım, battaniyenin içinde göbeğimin üzerinde laptop ile güzel bir akşam geçiriyoruz. Keşke dizime başını yaslayacak biri olsaydı ama kader kısmet artık bu konuları çok düşünmüyorum. U_U

Bir kaç gündür aklımı bir kaç konu meşgul ediyor. İlki şimdi evlenecek olsam sağdıçım olacak bir arkadaşımın olmaması. Her şey ayarlandı sevgiliyi buldum, büyük bir aşk yaşıyoruz ve evlenmeye karar verdik. Her şey hazır aileler bile bir şey dememiş, o da tıp okuyor, ama küçük bir sorun var lan benim sağdıç'ım ''best man''im olacak bir yakın arkadaşım yok. Böyle olunca da tabi eşim olacak insan şüpheye düşüyor. Bir insanın nasıl sağdıç yapacağı yakın bir arkadaşı olmaz diye ve benim ne kadar 'freak' bir insan olduğumu anlıyor ve terk ediyor. Tabi bu olaylar dizisi beni intihara götürüyor, o işi de beceremeyince akıl hastanesine kapatılıyorum.
Gelişen olayların, ilk kısım tamamen kendi düşüncelerimle oluştu ama ikinci kısmı rüyamda gördüm ve büyük bir şokla kan ter içinde uyandım. Ama bu rüyayı neden gördüğümü biliyorum, bayramda teyzemlerde iken annemle büyük bir kavga ettik; kavgadan sonra tekrar ailecek oturup muhabbet ederken psikolojik rahatsız olan dayımın konusu açıldı. Bende tımarhane de rahattır şimdi dedim, sonra benle birde orası tımarhane değil bakım evi dedi ve tekrar büyük bir kavga daha ettik. Ondan beri aklımdan çıkmıyor sanırım. Sanki dayımı ben delirttim gibi davrandılar. Keşke beni de alsalar bir kaç aylığına bir bakım evine. Bakım evinde popüler bir hasta olurdum diye düşünüyorum.
Uzun düşüncelerden sonra eğer sağdıçın akraba olmasında bir engel yoksa kuzenim Hamza'yı sağdıçım yapmaya karar vermiştim ama son olan Kobane olaylarından sonra büyük bir tartışma içine girdik, 1-2 gündür konuşmuyoruz. En son aramızda şöyle bir konuşma geçti.


İnsanların milli duygularıyla oynamak çok hoşuma gidiyor açıkçası, elimde değil durduramıyorum kendimi. 
Bu arada biraz siyaset ile ilgilenmeye başladım. Türkiye'de ki politik sorunlardan bahsetmiyorum o konular hakkında zaten her zaman diyecek bir söz buluyorum, ne kadar sağlıklı konuştuğum ise tartışılır. Daha çok sosyalizm, liberalizm hakkında okuyorum ama kafam karıştı biraz açıkçası. Bende 'what's your political wiew' yani 'politik görüşün ne' diye bir test çözdüm. 50 küsür soru vardı sanırım teste, sonuç şu oldu.


Resmen sol-liberal çıktım. Sanırım bunun diğer tanımı da pozitif-liberal oluyor. Biraz şoka uğradım açıkçası çünkü hep kendimi sosyalist olarak düşünürdüm. Ama yeni yeni farkına varıyorum aslında savunduğum şeylerin çoğu liberalizme daha yakın. İnsan okumadan-araştırmadan tam olarak neyi savunduğunu bilemiyor tabi, bu da cahilliğin farklı bir çeşidi.


Gördüğünüz gibi görüşlerim daha çok Nelson Mandela ve The Dalai Lama ile uyuşuyor. Sanırım biz kankalarımla birlikte liberal-sosyalist oluyoruz. Aslında liberalizm de garip düşünce Amerika'da sol olarak görülüyor, Avrupa'da sağ olarak görülüyor.
Benden bu yazılık bu kadar, eğer testi yapmak isterseniz bu adrese tıklayın. Testi yaparsanız da bir şekilde beni haberdar edin bakalım sizin sonuçlarınız nasılmış. :D

İlgili Yayınlar

9 yorum

  1. Bu ve bunun gibi sürüyle test yaptım zamanında. Ama şu kadarını diyeyim bu test çok detaylı değil. Mesela liberal ile liberteryan farklı şeyler pratikte. Burda ikisini de "liberal" olarak nitelendirip geçmişler. Oysa farklılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. liberteryan'ı ben liberalden çok daha devlete karşı serbest ekonomiyi savunuyor diye anlıyorum. çok daha mı farklı, yorumu görüp cevap verirsen sevinirim merak ettim. D:

      Sil
    2. Kısaca ifade etmek gerekirse liberteryenler, liberallere göre daha "kısıtlı devlet" anlayışını savunuyorlar. Hatta bazı alt kolları devleti reddetmeye kadar gider. Liberaller özgürlükten yana gibi görünse de biraz daha kapitalist zihniyete yakınlar. O yüzden de devlete daha çok ihtiyaçları var (yine de muhafazakarlar ya da devletçiler kadar değil) liberteryenlere oranla. Tabii bu kadar basit değil ayrım, ekonomik ve sosyal bir sürü farklar da var ama kısaca olay bu. Umarım tatmin edici bir cevap olmuştur :)

      Sil
    3. :) cevabın için teşekkürler. bazı şeyler daha iyi oturdum kafamda.

      Sil
  2. Aslında bu siasi ve ekonomik gelişim dünya genelinde 3 ülkede farklı bir seyirde; almanya, ingiltere ve amerika. O yüzden bu 3 lünün siyasi tarihi cok hoşuma gider benim.
    Ben bu tasnif işine de karşıyım ama bazı konularda faşist bazı konularda emperyalist bazısındaysa doğuştan eşitlikçi ki ben buna komünist ya da sosyalist diyemiyorum olabiliyorum. Ama bu test sorularını merak ettim bakayım bakalım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya ben açıkçası tasnif işine bayılıyorum ve çok abartıyorum bir süre sonra. sürekli test yapayım kendime bir isim koyayım modundayım. kötü bir şey tabi. ben çok hakim değilim konuya maalesef. :D

      Sil
  3. bu çizelgenin çok benzerini tabi daha ayrıntılarıyla üniversitenin ilk yılında gördüğümde ben acaba hangi ideolojiye aitim diye kara kara düşünmeye başlamıştım. sonra okudum da okudum. siyaset biliminde beşinci yılım ve şuan düşündüğüm şeylerin karşılığında bir ideoloji bulmak zor. sanırım her şeye eleştirel bakan bir siyaset psikopatı oldum:))
    politika sevilmez; yalandır. ama siyaset sevilir; güzeldir. bakış açın genişler; analitik düşünmeye başlarsın. empati önemli. vs.
    siyaseti Türkiye/Türklük/İslam üzerinden değerlendiren bir çoğunluğun olduğu bir ülkedeyiz. Bazen insanlarımız dünyada kaç milyar insanın yaşadığını ve onların her şeyin özünde birer insan olduğunu unutuyor. en kötüsü bu sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tebrik ederim canısı. blogda ki 1000. yorumun sahibi oldun. :D
      Vayyy siyaset bilimi mi okuyorsun. Hangi üniversite benim ablamda okuyor.

      Sil
    2. aaa hadi ya:)) ne ödülün var 1000.yoruma:D
      yıldız teknikteyim

      Sil