Dünya Çocukları Kahvaltıda Ne Yer

15:19


İkinci kez bir haberi bloguma taşımaya karar verdim çünkü haber bir harika ve çokta eğlendirici ve bilgilendirici. Bilirsin bir New York aşığıyım, her NY aşığı gibi de her sabah kahve eşliğinde NY Times gazetesini okuyorum. Tabi ben internetten okumak zorunda kalıyorum ama bunlar önemsiz detaylar. Gazete her ülke de çocukların yedikleri kahvaltıları çekmiş ve fotoğraflamış, harika görüntüler ortaya çıkmış açıkçası. Bunu hemen bloguma taşımalıyım diye düşündüm.


İlk sırada kendimize de torpil geçerek Türkiye İstanbul'dan Doğa Günce Gürsoy var. Sizinde fark edeceğiniz gibi masada yok yok. Tam bir Türk kahvaltısı olmuş, nede olsa en değer verdiğimiz öğün kahvaltıdır. Tabi ben çalışan bir anneye sahip olduğum için böyle kallavi sofraları sadece pazar günleri bulabilirdim.. Su böreği ve sucuklar beni benden aldı. Tahin, pekmez, kaymak, bal, helva... hepsi yazılamayacak kadar zengin bir sofra, diğer ülkelerle de karşılaştırınca en fazla çeşidi olan ve en mükemmelinin bizim ki olduğunu anlayacaksınız.Çatal kaşığın altında ki renkli peçetelerde yine biz Türküz diye bağırıyor. Tek eksik çay ama sanırım çocuklara çay içirmedikleri için koymamışlar, bende küçükken içimezdim
Not: Su börekleri ağzımı sulandırmaya yetti.



Sırada Fransa Paris'ten Nathanael Witschi Picard var. Fransızların daha meyve ve şeker ağırlıklı bir kahvaltıları var sanırım. İlk şaşırdığım şey tabi ki de kivi oldu ama yabancılarda sabah kahvaltısında meyve yeme huyu var, Amerikalılarda greyfurt yiyorlar kaşık ile. Yukarıda ki fotoda hınzır gevreğini bitirmişte her yeri süt olmuş. Sade bir kahvaltı ama doyurucu ve besleyici olduğu belli.


Şimdi daha uzağa gidiyoruz ve Japonya Tokya'dan Saki Suzuki'nin sofrasına konuk oluyoruz. Ya bu çocuklara chopstik eğitimi nasıl veriyorlar, ben çok uzun süre çatal-kaşık kullanmayı beceremedim, bu kat ve kat zordur diye düşünüyorum. Kahvaltı masaları öğle-akşam yemeği masası gibi duruyor biraz. Pirinç ve salatalık ilginç geldi. Sanırım ana tabağının içinde somon var. Doyurucu bir kahvaltı ama sabah sabah balık yiyemezdim ben sanırım. Tek su olan masa olması da dikkatimi çekti açıkçası.

Toplam 12 Mas ve 12 çocuğun hikayesi için linke tıklayın. Hepsini buraya taşımaya gerek olmadığını düşündüm açıkçası. 

İlgili Yayınlar

9 yorum

  1. Sabah paylaşımını görmüştüm de incelememiştim cehaletimden dolayı, çeviriye bakmak zor gelmişti (-_-)
    Buraya taşımasan böyle şahane bir derlemeyi kaçıracakmışım demek. Özellikle ilgi alanım olduğu için doğal olarak japon sofralarını inceledim. En çok deneyimlemek istediğim sofra da oydu sanırım. Diğerleri bizimkinin yanında pek bir garip kalmış. Çok da sağlıklı bulmadım çoğunu açıkçası. İyi ki buraya taşımışsın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sağlıklısı Japonların ki gibi duruyor . Amsterdam sırf ekmek ve çikolata, bazılarının ki çok şeker ve karbonhidrat ağırlıklı, Japonların ki aslında mideyi yormayan daha sade şeyler gibi; Japon küçük kızda bir harika. :D Bire bir çeviri yapmadım oradan okudum öyle kafama göre yorumladım.

      Sil
    2. Göz altı torbaları öpülesi :D

      Sil
  2. Var mı Türk kahvaltısı gibisi? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. üstüne bir de Türk Kahvesi, değme keyfine. :D

      Sil
  3. vayy seviyorum böyle çalışmaları; daha önce benzerlerini görmüştüm. ve tabii ki ilk dikkat çeken sofra bizimkisi oluyor. biraz gözümüz aç galiba :D
    ben geçen yıl almanyada peynirimden zeytinime yumurtama gelinceye kadar tam takım kahvaltı hazırlardım (gün içinde kahvaltı saatini önemsemeyen her vakitte kahvaltı yapabilen biriyim tabi:)); karşı dairemdeki alman komşum şaşkınlık içinde beni izlerdi. sonra zaman geçti bir baktım; elimde kahve kruvasan bizim alman komşudan daha beter oldum:))
    ya böyle farklı ülkeler deyince aklıma erasmus anılarım geliyor. ama sanırım yakında arkadaşlarım çıldıracak benim anılarımı dinlemekten. burada anlatayım bari dedim:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İhihi anlat anlat severim ben erasmus anılarını, bıktım neredeyse hiç bir zaman deneyimleyemediğim, aşk hayatlarını dinleyip insanlara akıl vermekten. :)
      gözümüz gerçekten aç ya tek peynir çeşidiyle hiç bir aile yetinmez genelde misal.

      Sil
  4. ya ahahaha inanamıyorum ya bizim türk kahvaltısı ezip geçiyor resmen :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) aynen resmen ben buradayım çekilin gidin ezikler demiş. :D

      Sil