New York City | Hayallerimin Şehri

08:08


Bu postu hazırlamaya Shuu'nun ''Hayali Kurulan Yerler'' yazı dizisini okuduktan sonra karar verdim. Shuu'nun blogunu ziyaret etmek için tık tık!
Blogumu az çok takip eden, yazılarımı okuyan birisi New York City'e ne kadar aşık olduğumu bilir, hatta New York'da Geçen En İyi 25 Dizi adlı bir yazı da yazmıştım.
Not: New Yorker tipik bir New Yorklu demektir. Aklınızda tutun. ^-^
Not: Resimlerin üstüne tıklayarak büyütebilirsiniz. ^-^
İlk olarak New York'u How I Met Your Mother dizisini izlerken sevmeye başlamıştım. Benim ilk izlediğim yabancı dizidir HIMYM. Diziyi az çok izleyenler bilir Ted, Barney, Marshall ve Lily tam bir New York hayranıdır, Ted şehrin mimarisine aşıktır bütün önemli yapıların adını bilir, şehirde en iyi yemek nerede yenir Marshall'dan sorulur ve Barney ise en iyi parti mekanlarını bilir. 9 sezon boyunca onlarla birlikte şehri keşfederiz, hatta 9. sezon New York'da geçmediği için en zayıf sezondur.
Sex and the City - Felicity
Daha sonra başka dizilerde bu New York aşkımı körüklemeye başladı. Felicity ile New York'da üniversite hayatı, Friends, Seinfeld ve 30 Rock ile şehirde arkadaşlarla yaşamak hakkında fikrim oldu. Tabi ben gittikçe şehre aşık olmaya başlarken Sex And The City ile şehri hem kötü hem iyi yanlarıyla izleme şansı yakaladım, SATC öyle bir dizidir ki NYC dizi de ayrı bir karakterdir adeta, her bölüm mutlaka onun hakkındadır.
Seinfeld - 30 Rock - Friends

Daha sonra HBO'nun hit serisi Girls ile tanıştık. Girls'de Brooklyn'de yaşayan parasal durumu çok iyi olmayan 4 kızın hayatını anlatıyordu. Hatta izlediğim diğer dizilere göre çok da ağır ve kasvetliydi, NYC'de yaşamanın aslında o kadar kolay olmadığını anlamamı sağladı. Ama ben yılmadım tabi o yarım akıllı kızlar başarıyorsa ben neden başaramayayım sonuçta.
Girls - Glee

Bu arada ben Glee sayesinde müzikaller ile içli dışlı olmaya başladım. Ee müzikal demek Broadway demek, Broadway ise New York demek. Funny Girls, Rent ve Chicago sevdiğim müzikallerin başında geliyor. Broadway aslında New York'da bir caddenin ismi, şehirde ki büyük tiyatro salonlarının büyük kısmı burada olduğu için bu isimle anılıyor müzikallerde. Sonuçta Los Angeles film demek ise, New York tiyatro, müzikal ve sanat demek.
Rent - Chicago - Funny Girl

Dizilerden bahsedip filmlerden bahsetmemek olmaz sanırım, New York filmleri deyip Woody Allen'ı baş köşeye oturtmamakta hata olur. Woody tam bir New Yorker'dır. Filmlerinde New York vaz geçilmez bir parçadır ve Los Angeles laf çakmaktan da çekinmez, aynı şekilde New York'un bir sanat merkezi olmasında ve komedyenleriyle ünlü olmasının en büyük sebeplerinden biri Woody'dir.
Annie Hall'ın en sevdiğim yanı Wood'nin sürekli Los Angeles'a laf çakmasıdır. Sonuçta yapay insanların olduğu yapay bir şehirden fazlası değildir benim için LA.

Annie Hall - Manhattan

Şehrin birazcık da yapısından bahsetmek istiyorum size. Allta ki harita üzerinden anlatmak sanırım daha kolay olacak.
Öncelikle şundan bahsetmek lazım, New York aslında eyaletin adı, yani bir Konya büyüklüğünde bir alandan bahsediyoruz, içinde bir sürü ayrı ayrı şehrin olduğu. New York City ise bu şehirlerin en büyüğü ve işte bu anlattığım olaylar orada oluyor. U_U

New York City'de aslında 5 bölüme ayrılıyor, Harita da bu 5 bölümü görüyorsunuz; 1. Manhattan, 2. Brooklyn, 3. Queens, 4. Bronx, 5. Staten Island. Coğrafya ile kafanızı çok bulamak istemediğim için hepsinden kısa kısa bahsedeceğim.
Manhattan: Şehrin merkezi burası, aslında filmlerde dizilerde gördüğünüz her şey burada. tüm gökdelenler, Empire State binası, Wall Street, Central Park. HIMYM, Friends, Seinfeld, 30 Rock hep buralarda geçiyor hikaye olarak.
Brooklyn: Şehrin ikinci merkezi de burası, genelde sanatla uğraşan insanlar, öğrenciler, üst gelirli aileler burada kalıyor. Manhattan'a çok yakın olduğu içinde işi orada olan ama orada oturmaya parası yetmeyen insanlarda burada kalıyor.
Queens: Genelde siyahilerin oturduğu bir yer, pek güvenilir değil diye adı çıkmış ama bilemem. şehrin baya dışında kalıyor.
Manhattan - Brooklyn - Queen

Şehrin bir kaç tane simge yapısı var.
Central Park: Manhattan'da tüm gökdelenlerin ve betonların arasında cennetten bir parça gibi, şehrin tam göbeğinde müthiş bir yer.
Empire State: 1931 yılında yapılmış ve şehrin en çok bilinen simgelerinden birisi. Şehire ayrı bir hava katıyor.
Özgürlük Anıtı: 1886 yılında yapılmış sanırım bilmeyen cahil yoktur aramızda. Sadece şehrin değil Amerika'nın en büyük simgelerinden birisi.
NYC taksileri: Manhattan, Amerika'da kişisel araba alma oranın en düşük olduğu şehir. Bunun en büyük nedeni trafiğin yoğunluğu ve gelişmiş toplu taşıma sayesinde gereksiz görülmesi. Şehirde herkes taksileri kullanıyor ya da dünyanın en gelişmiş metro ağından yararlanıyor.
Times Square: Broadway ve Sevent Avenue birleştiği yer, bir alan gibi bir yer. New York'a giden herkes burada fotoğraf çektirir. Her yıl New York kutlamaları bu alanda yapılıyor.
Times Square - Central Park

Tabi kide şehrin simgeleri bu kadar değil, bunun dışında 30 Rockfeller, New York Modern, Museum of Modern Art gibi bir çok gezilecek görülecek yeri var. Aynı zamanda hayallerimin üniversitesi New York Üniversitesi var ama üniversitenin fiyatının 168 bin dolar olduğunu öğrenmem ile hayallerimi yemek suretiyle bitirdim.
Onun dışında New York'da yaşayan ünlülerden bahsedeyim size birazcık. Öncelikle şunu anlatayım arkadaşlar Amerika'da oyuncu ya da sanatçıysan ve Los Angeles dışında bir yerde yaşıyorsan bu kesinlikle takdir edilecek bir olay. Çünkü tüm film şirketlerinden uzakta, televizyon kanallarından uzaktasın, proje için onlar sana geliyorlar, yapımcıların peşinden koşmuyorsun. Aşağıda ki fotoğraflarda da ünlülerin nasıl şehirde bizim gibi dolaştıklarını görebilirsiniz.
Cameron Diaz - Katie Holmes - Keri Russell
Miranda Kerr - Sarah Jessica Parker - Emma Stone&Andrew Garfield

Buraya tıklayıp! takdirlik ünlülerle tanışın ve harita üzerinde nerede yaşadıklarını öğrenin. Benim aralarında en sevdiklerim tvden hatırlayacağınız Neil Patrick Harris, Lena Dunham, Tina Fey, Keri Russell ve Sarah Jessica Parker; sinemadan tanıyacağınız Steve Buscemi Meryl Streep, Al Pacino Cameron Diaz, Scarlett Johanson, Julia Robert gibi ve daha saymadığım bir çok isim var. Linke tıklayarak daha çoğuna ulaşabilirsiniz. Yani gerçek sanatçılar burada anlayacağınız. Hatta Merly Streep ile Gweynth Patrol aynı binada oturuyor. T_T Beni de alın yanınıza.

New York'u anlatan ya da içinde New York geçen şarkılardan örnek vereyim biraz.

Nedense beni duygulardan duygulara sürekleyen bir şarkı.

New York hakkında yazılmış en güzel ve en ünlü şarkı olabilir.

Biraz da eskilere gidelim çoğu şarkısı New York hakkında olan Petula Clark'tan Don't Sleep in the Subway'i dinleyelim.

Şimdi demiş olabilirsiniz iyi ki bir New York'a gitti boş boş anlatıyor, ya da dememişsinizdir; bilmiyorum, ama ben söyleyeyim daha önce hiç New York'a gitmedim. Hiç ülke dışına çıkmadım ki. Ama New York'u özlüyorum evet biraz garip durum bende farkındayım insan daha önce hiç görmediği bir şehri nasıl özleyebilir diyorsunuzdur. Hatta ben bunu bir kaç arkadaşa açtığımda iyi dalga geçtiler ama böyle bir durum var arkadaşlar. Hatta bizim dilimizde ve İngilizce'de olmasa da bu durumu ifade eden bir kelime Almanca'da yer alıyor.
Hiç gitmediğin bir yeri özlemek.
Son Not: Yazı da şehri anlatmaktan çok benim şehre nasıl aşık olduğum ve beni şehre aşık eden şeylerden bahsetmek istedim.

İlgili Yayınlar

14 yorum

  1. Tanrım ne kadar güzel bir yer ya... Sex and the City'i izlerken ben de çoğu kez takılırdım şehre *-* Eminim filmlerdeki ve dizilerdeki kadar güzeldir... Gitmek lazım... görmek lazım... Ben de herkes gibi Time Square'a gidip fotoğraf çekilmek istiyorum ben de Central Park'a gitmek istiyorum ;; *anca rüyanda*
    Güzel bir yazı olmuş ama bunu atlamana çok şaşırdım u_u http://www.youtube.com/watch?v=6YjIsUc4Ank

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ayıp ettin tabi ki de biliyorum o şarkıyı da. U_U sex and the city mi izledin sen hiç söylemiyorsun yaaa. çok ayıp ama ha, biz bir ara bunu uzun uzun konuşalım. :D

      Sil
  2. Hayatımın bir dönemini mutlaka geçirmeyi planladığım - ve geçireceğim muhteşem şehir! Yolumuz açık olsun :)

    YanıtlaSil
  3. Gidilip görülmeli mutlaka :)
    Tabi dizilerin etkisi çok fazla ama olacak o kadar di mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ysni olsun o kadarcık. ) başka türlü o şehirlerden ansıl haberimiz olacak ama gidip göremiyoruzda. :D

      Sil
  4. Amerikan filmlerini izleyince hep bir oraları gezip görsem fikri geçer aklımdan :D Yalnız iyi reklamlarını yapıyor adamlar, yani Türkiye'de falan İstanbul için bestelenmiş bu kadar şarkı, çekilmiş bu kadar film-dizi oldğunu hiç sanmıyorum(Hani Türkiye'de en çok sözü edilen şehir İstanbul ya ondan verdiğim bu örneği) :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D haklısın ben bir teoman'nın şarkısını biliyorum istanbulda sonbahar diye bir şarkısı vardı. başka hatırlamıyorum.

      Sil
  5. bir +1 de benden öyleyse :D ah new york...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkes serbestçe ah çekebilir hakkımız var. :)

      Sil
  6. Harika bir post olmuş. Keyif alarak okudum. Umarım bir gün fırsatını yaratıp gidersiniz. Neden olmasın :)

    YanıtlaSil
  7. Bu gece yine New York'daydım rüyamda tabiki. Artık o kadar ezberlemişim ki şehri kaybolmadan Manhattan'da dolaşıyordum. New York'a elbet bir gün gideceğim. En büyük hayalim Brooklyn'de yaşayıp sıkıcı işime Manhattan'a gitmek iş sonrası arkadaşlarımla takılmak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen tanışmalıyız anonim hemen senle New York muhabbeti yapmak istiyorum gecelerce. :) Beni en çok sen anlarsın. :)

      Sil