Natsume Yuujinchou

10:00


Uzuun süredir animeler hakkında yazmıyordum, izlerken bu kadar zevk aldığım bir tanesi karşıma çıkıncada bu fırsatı kaçırmayıp hemen yazmaya başladım.
Animeyi, son zamanlarda en zevkle takip ettiğim bloggerlardan biri olan Shuu'nun blogunda gördüm. O da mükemmel anlatmıştı ve animeyi bana satmayı başarmıştı, bende size satmaya çalışacağım, bu zevke herkesi ortak etmek istiyorum.

Baş karakterimiz Natsume Takashi, kimsenin göremediği ruhları(ayakashi/youkai) gören ve bu yüzden küçüklükten beri çevresinde ki herkes tarafından dışlanan yalnız bir çocuktur. Küçüklüğünde ailesini kaybetmiştir. Sürekli kimsenin görmediği bir şeyleri görmesi, herkesin ona yalancı ve deli gözüyle bakmasına neden olmuştur. Bu yüzden bir sürekli kaldığı yer değişmekte, farklı farklı akrabalarında kalmaya başlamıştır. En son kendisi gibi ruhları görme yeteneği olan babaannesi Reiko'nunda eskiden yaşadığı kasabada ki akrabalarında kalmaya başlar. 

Fakat Natsume sorunlu bir ergen değildir, küçüklükte yaşadığı sorunları çoktan aşmış, kimseye de bir şey kanıtlamak zoruna hissetmiyordur artık kendini.
Yine ruhlardan kaçtığı sırada, yanlışlıkla Madara'nın lanetli mührünü kırar ve onu serbest bırakır. Madara'da Arkadaş Kitabı'ndan Natsume'ye bahseder. Bu kitap Natsume'nin büyükannesi tarafından yazılmıştır, Büyükanne Reiko her karşılaştığı ruha meydan okumuş ve her karşılaşmayı kazanarak ruhların ismini deftere yazmıştır. İsmi defterde olan ruhlar defterin sahibi tarafından kontrol edilebilir. 

Neredeyse tüm ruhlar Natsume'nin peşindedir ve kitabı ele geçirmeye çalışırlar. Natsume'nin amacı ise tüm ruhlara adını geri vermektir, bu yolda Madara'da en büyük yardımcısı olacaktır.
Natsume Yuujinchou, doğa üstü anime sevmememe rağmen izleyince beni kendisine bağlayan naif, müzikleri ile ruhunuzu okşayan, hoş sakin bir anime. İşin içinde ruhlar, doğa üstü kitaplar olduğuna aldanıp çok aksiyon beklemeyin. Natsume'nin sakinliği, Madara'nın komiklikleri ve güzel müzikleri için izliyorum animeyi. 

Uzun süredir kişilik olarak kendimi bu kadar benzettiğim bir karakter olmamıştı. Madara tıpkı ben, bitmek bilmeyen iştahı, sürekli yuvarlanıp, yatmak uyumak istemesi ve tükenmeyen üşengeçliği bana kendimi hatırlatıyor.
Anime her biri 13 bölümden oluşan 4 sezona sahip ve 5. sezonu da çıkacakmış sanırım. Ben daha sadece ilk sezonu izledim ama diğer bölümleri izlemeyi şimdiden dört gözle bekliyorum.

Daha fazla Madara gif'i koymadan, bu yazıyı noktalamak istiyorum; fanboy olmama ramak kaldı ki hiç deneyimlemek istemediğim bir durum. Anime izliyorsanız bu dingin, huzurlu animeye bir şans verin derim.

İlgili Yayınlar

5 yorum

  1. Madara dediğin o şirin ötesi kedi sanırım :3
    Ben zaman zaman fangirl'e bağlıyorum ki gerçekten deneyimlemek istenmeyecek bir durum. Akıllı mantıklı insanım ben yahu ne yapıyorum diyor insan bir durup :D

    Bu animeyi epey anımsadım, büyük ihtimalle izlenecek listemde de vardır.
    Shuu'nun bloğunu ben de seviyorum. Yakın zamanda bana da Love Stage'i tanıttı ki tam benlik bir animeydi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İvet kedi Madara. Evet çok şirin bir blogu var. Ben böyle kendine has blogları çok seviyorum şu an ben hiç öyle olmasamda. :))

      Sil
  2. Yeni sezon mu geliyormuş!? O^O
    Ben de henüz iki sezon izledim ama yeni sezon çıkacağını duyunca sevinmekte tereddüt ettim. Zaten her zaman izlenecek tarzda bir anime değil daha da uzarsa sıkıcı olmaz mı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bimiyorum daha ikinci sezona bakmadım ama dediğin gibi çok uzarsa suyuda çıkabilir haklısın. :)

      Sil
  3. en sevdiğim animeler arasında yer alır, sensei'nin rahat tavrı, sake sevgisi olsun daima beni güldürmüştür. ama elbet natsume ile olan dostlukları da kesinlikle çok hoş. insanın içini ısıtan bir animeydi. ^^ dönüp dönüp seyrettiğim sayılı yapımlar arasındadır. bazen bölümlerini rast gele açar seyrederim.
    izlemediysen hotaru no mori e'de öneririm bu arada. kırk beş dakikalık bir anime filmi, ama konu itibariyle natsume'yla aynı. zaten aynı mangaka'nın yapımları ikisi de. :)

    YanıtlaSil