En Sevdigim Ilk 10 Film

23:34

Şu listeyi yaparak omuzlarımdan büyük bir yükü kaldırdığımı düşünüyorum. Nedenini sorarsanız da sanırım bu listeye hazırlamadan önce benimde en sevdiğim 10 filmimi bilmememdi. Filmleri hatırladıkça,sırf listeyi hazırladıktan sonra, tüm filmleri bir daha baştan izleyerek içime sinen güzel bir liste oluşturduğumu düşünüyorum. 10 Film dediğime de bakmayın 2 tane 3'leme bulunuyor listede aslında 14 film var. Maalesef listede hiç Türk filmi yok. Aslında sevdiğim türk filmleri var NBC'nin bir çok filmini çok başarılı buluyorum ama sonuçta bu subjektif bir liste ve filmlerin sinematografik açıdan iyi olmalarının dışında bana ne hissettire bildikleri de çok önemli. Liste biraz Cannes film seçkisi gibi oldu, Amerikan sinemasının altında ezilmediğim içinde kendi açımdan mutlu oldum açıkçası. Listede 6 tane İngilizce, 2 Japonca, 1 Farsça ve 1 tane'de Fransızca film var. Filmler kendi içinde sıralı değildir diye hatırlatıp sizi En Sevdiğim İlk 10 Film ile buluşturuyorum.

= The Perks Of Being A Wallflowers =
Ülke: Amerika
Yönetmen: Stephen Chbosky
Dil: İngilizce
IMDB Puanı: 8.1

= The Piano =
Ülke: Yeni Zelanda, Fransa, Avustralya
Yönetmen: Jane Campion
Dil: İngilizce, Maoi, İşaret Dili
IMDB Puanı: 7.6

= Juno =

Ülke: Amerika
Yönetmen: Jason Reitman
Dil: İngilizce
IMDB Puanı: 7.6

= All About Eve =
Ülke: Amerika
Yönetmen: Joseph L.Mankiewicz
Dil: İngilizce
IMDB Puanı: 8.4

= Brokeback Mountain =
Ülke: Amerika, Kanada
Yönetmen: Ang Lee
Dil: İngilizce
IMDB Puanı: 7.7

= A Separition =
Ülke: İran
Yönetmen: Asghar Farhadi
Dil: Farsça
IMDB Puanı: 8.5

= Tokyo Story =
Ülke: Japonya
Yönetmen: Yasujiro Ozu
Dil: Japonca
IMDB Puanı: 8.3

= Spirited Away =
Ülke: Japonya
Yönetmen: Hayao Miyazaki
Dil: Japonca
IMDB Puanı: 8.6

= Before Trilogy =
Ülke: Amerika, Avusturya, İsviçre
Yönetmen: Richard Linklater
Dil: İngilizce, Yunanca, Fransızca, Almanca, 
IMDB Puanı: 8.1 - 8.1 - 8.0

= The Lord of The Ring Trilogy =
Ülke: Yeni Zelanda, Amerika, İngiltere
Yönetmen: Peter Jackson
Dil: İngilizce
IMDB Puanı: 8.8 - 8.8 - 8.9

İlgili Yayınlar

32 yorum

  1. ben her zaman böyle listelerden kaçtım. yapamam galiba.. ya da yapar mıyım?
    ama eğer yapsaydım senin listende olduğu gibi; mutlaka before serisi olurdu ve tabii ki the perks of being a wallflowers listemde yer alırdı.

    yapmayı denesem mi acaba..ama yok yok seçemem ki::

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. listeyi 10 filme düşürmekten korktuğum için böyle bir durum oldu zaten. before serisi kesin olacaktı ama onu 3 filmde sayamazdım falan. buraya almayıp pişman olduğum çok film var. bunlar en başarılı filmler değil bazıları ama filmi izlerken en çok bir şeyler hissettiğim duygulandıklarım. :) sende yap ya korkma. ama korkman da normal bende misal en iyi 10 diziye girişemiyorum ama yapacağım kararlıyım. :)

      Sil
  2. Hiçbirini izlemedim desem? :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izlemek için süper liste diyeyim o zaman. :)

      Sil
  3. Yaptığın iyi oldu bana da izleyecek filmler cikti :-)

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. ya yap ne diyeceksin çok merak ettim gerçekten. :D

      Sil
  5. Çok utanıyorum şu an ama,hiçbirini izlemedim ühühüh :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. birisini izle bakalım zevklerimiz uyuşuyor mu :)

      Sil
  6. Romantik seçimlerinizle şaşırttınız beni. Söz konusu filmler olduğunda biraz eskiciyim ben ama  Spirited Away kesinlikle benim de ilk 10'umda olurdu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında bir streotype şeklinde yaygınlaşan 'romantik' filmleri sevmesem de ilişkiler üzerine filmler izlemeyi seviyorum. :D

      Sil
    2. hiroshima mon amour'u da izlemissinizdir herhalde :) bu arada ilk 10 yönetmenini de merak ettim şimdi onu da yazarsınız umarım :)

      Sil
    3. izlemedim ve hemen izlemek istiyorum. ilk 10 yönetmen çıkaracak sinema bilgisine sahip değilim ya. keşke çıkarabilsem ama bir yıl sınra falan anca olabilir sanırım. :D sen de artık çok çok yaz yorumların kadar yazılarını da okumak isterim istersen burada konuk yazar olarak da yazabilirsin. :)

      Sil
  7. izlenir bunlar , 1-2 sini izlemişim ama diğerleri hakkında fikrim yoktu, bu sayfayı kaydedeyim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kaydet izledikçe gel ve yorum yap. :D bakalım beğenecek misin beğenmeyecek misin. :D

      Sil
  8. 10'da 2 yapmışım, mutlaka izlemeliyim hepsini. Kaydedelim bakalım film klasörüne kim bilir ne zamana :(

    YanıtlaSil
  9. İlk film dışında hiçbirini izlemedim ama enteresan görünüyorlar, izleyebilirim. Saksı Olmanın Faydaları'nı ben hiç sevmemiştim bu arada eheh.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D ihihih seni hayın seni, insan sevmedim demez.

      Sil
  10. Brokeback Dağını seven biri daha varmış yaşasın :)

    YanıtlaSil
  11. Before Trilogy :) bu üç filmi ilk 10 listesine alan bir bloggerı zevkle takibe alıyorum.

    YanıtlaSil
  12. izlecek filmler cıktı bana da :))

    YanıtlaSil
  13. can dostum ve esaretin bedeli gibi başyapıtlar da olsa iyi olurdu. yinede sizin seçiminiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dediğim gibi bu liste çok kişisel. benim için film olamnın dışında bir şeyler katmış bir şeyler hissettirmiş filmler. o filmlerde güzel ama sadece güzel filmler. :D

      Sil
  14. rent a neko (2012) diye bir film buldum, baya hoşuma gitti, ımdb puanı 7,1, zevklerimiz uyuşuyor izle bakalım beğenecek misin.

    YanıtlaSil
  15. Hani bazı şeyleri kimse fark etmesin sana özel istersin ya juno da benim için öyleydi ama senin listende de görmek çok mutlu etti daha bi değerli oldu film :)

    YanıtlaSil