Avrupa Sinemasına Küçük Bir Bakıs

22:20


Avrupa Sineması'na bakış diyince çok iddialı bir açılış oldu ama ben sadece Avrupa sinemasının eski ve yeni temsilcilerinden bir kaç tane içeren bir yazı hazırlayıp kaçacağım. Çok ayrıntılı bir liste arayanlar hayal kırıklığına uğrayabilir. Bu arada söyleyeyim filmlerin hepsini kesinlikle öneriyorum. Filmlerde sona gittikçe beğenme oranım artıyor. Bu üç filmide sanırım en sevdiğim ilk 10 film arasına alabilirim belirtmiş olayım arkadaşlar. Ona göre yani kaçırmayın diyorum.


Persona | Hastalıklı Maskeler
İngmar Bergman’ın Persona filmi bir çok sinefile ve film eleştirmenine göre sinema tarihinin en iyi filmlerinden biri ve sinema sanatı için bir mihenk taşıdır; Alfred Hitchcock’a göre ise gelmiş geçmiş en iyi film unvanına layık görülmüştür. 1966 yılında çekilen bu siyah-beyaz film, yalın ama psikolojik olarak derin ve incelikli katmanlara sahiptir. İsterseniz kendisinden sonra gelen bir çok filme esin kaynağı olmuş, Avrupa sinemasına yön vermiş Persona’yı inceleyelim. Devamı için tık tık.
IMDB Puanı: 8.2
BKOH Puanı: 9.4
-----

The Dreamers | Özgür Ruhlar
The Dreamers, 2003 yapımı bir Bernardo Bertolucci filmidir. Bernardo Bertolucci’nin son dönem şaheseri olarak adlandırabileceğimiz film aynı zamanda sinema dünyasına Eva Green gibi yetenekli bir kadın sanatçıyı da kazandırmıştır. 1968 yılının Paris’inde ünlü öğrenci ayaklanmalarının gölgesinde 3 tane sinema aşığı gencin hayatı ve cinselliklerini keşfetmelerine tanık oluruz. İtalyan bir yönetmen olan Bertolucci sinemanın dilinin her zaman Fransızca olduğunu savunmuş ve filmlerini hep Fransa’da çekmiştir. Devamı için tık tık.
IMDB Puanı: 7.2
BKOH Puanı: 9.5
-----

Heartbeats | Hayali Aşklar
Heartbeats, biri erkek diğeri kadın iki arkadaşın aynı oğlana aşık olmasını anlatıyor. Fransız sinemasının en genç ve yetenekli yönetmenlerinden biri olan Xavier Dolan'ın elinden çıkan film, müzikleri ve içerdiği lirik sahnelerle sizi bambaşka dünyaya götürecek ve filme aşık olmanıza neden olacak. Heartbeats bana göre son dönemde yapılan en iyi filmlerden biri. Kesinlikle kaçırmayın.
IMDB Puanı: 7.1
BKOH Puanı: 9.9

İlgili Yayınlar

20 yorum

  1. Hayali Aşklar filmi benimde çok sevdiğim bir film Xavier Dolan hayranı sayılırım :) filmide çok kısa ve öz anlatmışsın izlenmesi gerekenlerden. Teşekkür ederim yorumundan ötürü

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) ben teşekkür ederim yorumun için. gerçekten güzel film hayali aşklar.

      Sil
  2. Her biri şahane üç film. Benim için Les Amours'un yeri apayrı. Afişini görünce hemen kulağım http://www.youtube.com/watch?v=roLmFo3rWYc bu sesi aradı. Dinlemeden olmaz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde en sevdiğim sahne olur. :) keep empty streets for me den sonra ki. :)

      Sil
  3. Bu aralar farklı filmler peşindeyim.Zaten izlemediğim de çok film var ki bu üşü bunlara örnek.Hepsi de ilgimi çekti,değişik konuları var.İzlerim ben bunları,eline sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) teşekkür ederim umarım beğenirsin.

      Sil
  4. Ben bu filmi izlememişim yahu .Paylaştığın için çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  5. Takip edilebilir bir blog.

    biri sizi izliyor. sahiden. ama sahici.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
    2. teşekkür edreim beni nasıl izliyor biri sahici olarak korkuttun valla.

      Sil
  6. oo süper izlenecek filmler!
    Xavier Dolan sever birini görmek çok güzel, ben de çok severim bu filmini:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. güzel filmler ama sevmemek elde değil. :D

      Sil
  7. Les Amours İmaginaires filmine bayılırım. Filmin görselliğinden tut oyunculuğuna kadar herşeyi muhteşemdi ya. Afişi bile ayrı güzel valla ^_^

    YanıtlaSil
  8. The Dreamers kenarda bekliyordu, şimdi üçü de izlenecek.

    YanıtlaSil
  9. Les Amours  J'ai tué ma mère (annemi öldürdüm)'den sonra çok büyük hayal kırıklığıydı bence. The Weekend (2011) filmini şiddetle öneririm herkese yakın bir zamanda kendi blogumda incelemesini yapmayı düşünüyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aa gerçekten mi ben les amours daha çok beğendim açıkçası. i killed motherda çok fazla kendini tekrar ediyor bence. özellikle ben o filmin bir 10 dakikasını gözü kapalı siler atarım. :D the weekend de izledim çok güzeldi onun tek eksik yani finali biraz zayıftı açıkçası.

      Sil
  10. Dolan fanları toplaşmış buraya ben de geleyim mi ;;
    Gerçekten etkileyici bir filmdi ama diğer filmlerini de izlemek isterim *vaktim olursa...*
    Diğer önerdiklerini de mutlaka izleyeceğim!! *-*

    YanıtlaSil