As Told By Ginger | En Sevdigim Çizgi Dizi

04:09


Ha! As Told By Ginger nereden çıktı, sevecek başka çizgi dizi mi bulamadı bu çocuk? Neyin nesiymiş bu As Told By Ginger, diye içinizden benzer cümleler geçiriyorsunuz biliyorum. Sizi biraz olsun aydınlatmak, en sevdiğim çizgi diziyi bir kaç kişiye daha ulaştırmak için bu yazıyı yazmaya karar verdim. Özellikle internette As Told By Ginger ile ilgili Türkçe kaynağında az olduğunu fark etmemle bu işi kendime görev bildim arkadaşlar

İlk başta uyarmak lazım As Told By Ginger her ne kadar bir çizgi film olsa da ben içerik ve vermek istediği bir çok mesaj dolayısıyla, hala kendini genç hissedenler ve her daim çizgi severler için daha uygun bir çizgi film olacağı kesin. Sırf bu yüzden de Amerika'da sadece ve sadece 3 sezon 59 bölüm sürmüş ve güzel bir final ile ekranlara veda etmiştir. Çizgi dizinin isminden de anlayacağınız gibi baş karakterimiz Ginger; büyümüş de küçülmüş bir kişiliğe sahip (bilmiş değil), babası ile annesi ayrı; kardeşi ile beraber annesinin yanında yaşıyorlar. Bizde Ginger'ın başından geçen olayları, günlüğüne anlattıklarıyla tanık oluyoruz.

Dizi ilk bölümüyle diğer normal çizgi filmler gibi gözükse de, bölümler ilerledikçe, karakterlerin gelişimi ve derinliğinin artmasıyla çok güzel bir dizi oluşuyor.
Ginger liseye yeni başlamış, daha sosyal olmak ister ama tüm dikkatleri de üstüne çekmek istememektedir. Yazmak ile çok ilgilenmekte ve de ilerde yazar olmayı düşlemektedir.
Hemen hemen her bölümde, bazen bölümlerin içinde 2-3 kere dizide ki tüm karakterlerin kıyafetleri değişiyor, fiziksel görünüşlerinde de küçük değişiklikler oluyor.
Ginger'ın kardeşi Carl ve sağ kolu dizinin en komik kısımlarını oluşturuyor daha küçükken yaptıkları yaramazlıklar, ilginçlikler ve sahip oldukları çete kulübeleri onları sürekli kıskanmama neden olurlardı. 

Beni diziye en çok şey Ginger'ı izlemeyi çok sevsem de kendimi Carl ile çok özdeşleştirmemdi. Yalnız yaşayan, ailesinin maddi ve manevi tüm ihtiyaçlarını tek başına karşılayan bir anne, ergenlik sorunlarıyla uğraşan bir abla; tam benim ailemi anlatıyordu, kendimi Carl'ın yerine koymamda çok zor olmadı. Aynı zamanda Amerika'da olmaları da Amerikan hayalimi tamamlıyordu sanırım. Bir de çizimlerin ilginç ve güzel olması küçükken diziye dikkatimi çekmiş olabilir.
Uzun uzun karakter anlatımına girmiyorum ama izledikçe sizinde her birini ayrı ayrı seveceğinize eminim; Dodie ve Macey hepimizin en iyi arkadaşları olabilir. ^_^
Şimdi gelelim üzücü ve sevindirici haberlere; dizinin tüm bölümlerini internetten rahatça bulabilir ve indirebilirsiniz. Fakat dizinin değil Türkçe, İngilizce alt yazsı bile yok. Ben alt yazısız izledim. Belki internette nickeledeon zamanından kalma Türkçe dublajlı bölümleri vardır.

Bu da benim çok sevdiğim giriş jeneriği.

Bu da benim dizinin en sevdiğim sahnelerinden biri, çevirir çeviri baştan izlerim bu bölüm ve sahneyi.

İlgili Yayınlar

15 yorum

  1. Bende izliyordum bu çizgi diziyi nickelodeon dan. Ama neden bilmiyorum favori çizgi dizim avatar ve sponge bob du hep :) Yaşımın küçüklüğüyle de alakalı olabilir ama şimdi de arada izlerim bu ikisini :D Ginger da benim hoşuma giden günlük tutmasıydı, daha önce günlük tutmaya başlasam da hiç devam edemedim çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) bende çok severim sponge bob ilke avatarı hatta avatarı daha çok severim ben onu zaten anime olarak sayıyorum çizgi dizi olarak değil. :D

      Sil
    2. Alışkanlık, avatar a bir türlü anime diyemiyorum garip geliyor :D

      Sil
  2. aynen aynen bende Nickelodeon'dan izliyordum denk geldikçe.Neden yok ya?
    Ama benim favorim The Simpsons. :) bir de South Park

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. the simpsons ile south park çocuklar için değil ya o bildiğin dizi :D bende severim ikisinide :D

      Sil
  3. Güzel bir çizgi diziydi. Gene olsa gene izlerim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben izliyorumd a valla indirdim internette. :d

      Sil
  4. Vaktim olsaydı izlemeyi isterdim gerçekten.
    Animasyon ama gerçekçi konuları ele alan çizgi dizileri severim.

    YanıtlaSil
  5. Çok eskiden ablamla birlikte izlediğimi ve çok çok sevdiğimizi hatırlıyorum. Ama maalesef unutmuşum. Sen anlattıkça hatırlamaya çalıştım, olmadı. Keşke bölümleri olsa da tekrar başlasam.
    Çizgi filmlere "çocuklar için" diyenlere bir ders niteliğinde bu tip çizgi filmler :)

    YanıtlaSil
  6. ben de bunu arıyordum tumblrda giflerini vs görüp görüp ya neydi bunun adı diyordum çok teşekkürler!

    YanıtlaSil
  7. DUR BU BENİM DE EN EN EN SEVDİĞİM ÇİZGİ DİZİ!
    Resmen çocukluğum ergenliğim bununla geçti, tekrarlarını da defalarca izlemişimdir ama malum nick'te doğru düzgün sırayla yayınlamıyorlardı malesef ne denk gelirse onu izlerdim. Yıllar önce internette bulmaya çalıştım ingilizceydi, ama aralarda eksik bölümler çok fazlaydı. Keşke türkçe dublajını bulabilseydik, ama iyi ki bu yazını gördüm, iyi ki hatırlattın baştan sona izlemek farz artık :D

    YanıtlaSil
  8. Kappa mikey, avatar, rugrats, mighty b, tuff puppy, all grown up, catdog, arnold ne güzeldi ya keşke tekrar yayınlasalarda izlesem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allahım inanamıyorum. 2 aydır mighty b'nin adı aklıma takılmıştı da bulamamıştım, çok sağol. Ben yukarı da saydıklarından en çok arnoldı severim, rugrats'ın da yeri ayrıdır. Kappa mikey ve tuffy puffy de ilk defa senden duydum şimdi. :)

      Sil
  9. Türkçe altyazılı ya da dublajlı bölümleri nereden bulabilirim? Bir türlü bulamadım ne yazdıysam u_u)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef türkçe altyazılı ya da dublajlı sürüm yok hiç bir yerde. Ben orjinal dilde izledim. Hyatta ki en büyük amaçlarımdan bu diziye türkçe altyazı hazorlamak. Ama şuan ne bunun için zaman ya da enerjim yok. Sizin de ingilizceniz biraz iyiyse izlemenizi tavsiye ederim dili öyle çok ağır değil.

      Sil