Sıdıka | Dizi ve Kitap Üzerine

16:09


Kenar mahallenin cam kenarında,
Dünya düştü benim yarım aklıma
Camda duran çiçeklerin arasından
Dünyayı tattım ben deli aklımla
Gir içeri kır dizini dön önüne kız Sıdıka
Annen görür baban duyar dayak yersin kız Sıdıka..

Yukarıda ki diziler az çok herkesin kafasında bir şeyler canlandırmış diye düşünüyorum. Kitabı okuyanlar için en komik bölümler, diziyi izleyenler içinde en komik sahneleri. Sıdıka'yı ilk olarak dizide tanıdım ben; 2002 versiyonunda ilk 1997 yılında çıkmış aslında ama çok tutmamış o bölümleri. Sonradan yayınlanan 1997 yılının tekrarları çok popüler olunca 2002'de yeniden çekmeye başlamışlar.  

Tabi bir 94 doğumlu olarak 97 yılına yetişemedim ben ama tekrarlarını anneminde katkısıyla çok fazla izlemiştik. Ben tabi bu 97 yılında çekilen orijinal seri mevzusunu öğreneli daha 2-3 ay oldu ve internette de sadece ilk bölümü var. Diğer bölümler bulunmuyor, buradan da duyurayım elinde Sıdıka dizisinin 97 yılı bölümleri olan varsa makul bir fiyata satın almak isterim. 2002 yılı bölümlerini ise neredeyse her yerde bulabilirsiniz. İki seri arasından kadro olarak hiç bir değişiklik yok. 
Ben 2002 yılı bölümlerini herhalde 3-4 kere izlemişimdir. Geçen 1-2 ay öncede kitabını okudum, maalesef satım almadım e-book olarak okudum ama yazın alıp baştan okumak istiyorum. O kadar tatlı o kadar güzel hikayeler var ki okurken hem sizi güldürüyor hem de içinizi umut ve sevgi dolduruyor. 
Benim dizide de, kitapta da en sevdiğim bölümler ki herkesinde öyle olduğunu düşünüyorum Sıdıka ve annesinin arasında geçen diyaloglar olmuştur. İki tane harika oyuncu tarafından da canlandırılınca tadından yenmez oluyor zaten, dizide ki sahnelerde.  Hala yazıyı yazarken de aklıma bir sürü komik konuşma geliyor ve kendi kendime gülmeye başlıyorum. 
Dediğim gibi 97 yılı bölümleri çok daha güzel arkadaşlar, eğer elinizde varsa paylaşın, o bölümler orijinal hikayelerden oluştuğu için ve bölüm başı 20 dakika çekildiği için çok daha iyi esprilerin döndüğü çok daha kaliteli bir dizi. Serinin yaratıcısı Atilla Atay, Sıdıka'yı karikatür olarak haftalık mizah dergisi Bayan Yanı'nda karikatür olarak devam ettiriyormuş Bu olaya aslında hem sevindim hem üzüldüm, serinin bir şekilde yaşıyor olmasına mutlu oldum ama o güzel hikayelerin kitap haline getirilse daha değerli olacağını düşünüyorum.
90'ların en büyük düşünürü, Sıdıkanizm'in kurucusu Sıdıka'nın anlatıldığı bu dizi ve kitabı asla kaçırmayın arkadaşlar. Türkiye'de feministim deyip Sıdıka'dan haberi olmayan kızlarımıza da kıçımlan gülüyorum, haberiniz olsun. :D

İlgili Yayınlar

11 yorum

  1. Çok güzel bir diziydi bu yaa. Ama kitabı olduğunu bilmiyordum bak. İyi oldu öğrendiğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet kitabıda çok güzel hem kısa da okuması çok eğlenceli. :D

      Sil
  2. ayyyyy acayip sevindim bunu görünce :) çok güzel bir diziydi,küçükken acayip izlerdim :)
    hayal meyal hatırlıyorum,günlük yazıyordu hep :)
    yaaa çok güzel bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim evet günlük yazıp tüm günü özet geçerdi :D

      Sil
  3. Sıdıkayı hatırlıyorum ve çok severdim ya.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende severdim cessie aslında senin biraz eve kapanmış kız haline benziyor sıdıka :D

      Sil
    2. Ay valla benziyor ya. Amerika başkanın sütlaç mı göndermişti bi bölümünde neydi üzerine tarçınla bi' şeyler yazıp ahaha :D Tam benim kafa.

      Sil
    3. ahah aynen öyle. :D kargo ile göndemriş. :D

      Sil
  4. İlk versiyonunu seyrederdim ben de , ne güzeldi gerçekten :)

    YanıtlaSil
  5. Kitabı bulamıyorum internette bulan varsa linkini atabilir mi?

    YanıtlaSil