Ano Hi Mita Hana no Namae wo Bokutachi wa Mada Shiranai

16:10


İsmi resmen şaka gibi olan bu animemiz, beni animenin güzel dünyasına yeniden inandır ve benim gibi Japonların yaptığı komediden hiç bir şekilde hoşlanmayan biri için, şimdiye kadar izlediğim en iyi dram animesi olarak baş ucumda duruyor. Animenin Türkçe karşılığı da ''O gün gördüğümüz çiçeğin adını hala hatırlamıyoruz.'' Ben filmini izledim ama bunu bir de anime serisi varmış. Anime serisi 11 bölümden oluşuyor benim izlediğim film yaklaşık 95 dakikaydı. Zaman bulabilirsem tekrardan seriyi de izlemek istiyorum. Konuya gelecek olursak şöyle,

6 çocukluk arkadaşının hikayesinin anlatıldığı animemizde, arkadaşlığın ve sevginin gücüne tanık oluyoruz ve bizim niye böyle dostluklarımız yok lanet olsun diye hayıflanıyoruz. Jintan, Menma, Anaru, Yukiatsu, Tsuruko ve Poppo küçüklükten beri çok iyi dostturlar, Süper Adalet Savaşçıları diye bir birlik kurmuşlar ve her gün derme çatma bir evde toplanıp oyun oynamaktadırlar.
Bir takım talihsiz olayın sonunda Memma'nın ölür ve grup dağılır. Bu olaydan tam 10 yıl sonra; Memme, grubun lideri Jintan'a fiziksel olarak büyümüş ama hala çocuksu biri olarak görünmeye başlamıştır; Memma kendisinin de ne olduğunu bilmediği bir dileğinin olduğunu ve bu dileğin gerçekleşmesi ile huzura kavuşup yok olacağını söylemektedir. 10 yıldır birbirleriyle neredeyse bağlantıyı koparmış arkadaşlar, Memma'nın dileiğini yerine getirmek için yeniden bir araya gelirler.

Dizinin özellikle müzikleri ve çizimleri çok etkileyici, ben her çalan melodiye aşık oldum. Çizimlerin hepsi de ayrı güzel özellikle karakterler çok iyi çizilmiş ve aynı zamanda güçlü karakterlerde oluşturulmuş. Animenin kurgusu düz bir çizgide ilerlemiyor; flashbackler, geçmişe dönüşler derken diziye hareket katılmış.
Anime daha önce de dediğim gibi dram o yüzden aksiyon ya da komedi unsurları arayanlar elleri boş dönerler. Tamamen karakterler yılların içinde ki değişimine dayanan, güzel bir büyüme ve olgunlaşma hikayesi. Ne diyeyim daha izleyin izlettirin arkadaşlar.

İlgili Yayınlar

6 yorum

  1. Anime serisine hemen başlıyorum. Hep gülmek olmaz, biraz da psikolojim bozulsun :)

    YanıtlaSil
  2. Yahu değişikmiş, bir bakarım ben de. Ama neşeli bir zamanımda bakarım, şimdi iyice zıvanadan çıkmayayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izle izle kesin beğenirsin anime serisini bilmiyorum ama çok acıklı yerleri var ona göre hazırla kendini. :D

      Sil
  3. Sanırım bu zamana kadar izlediğim en 'sevimli' animelerden hatta abartacağım hikayelerden biri. Drama öğeleri de fazlaca var ama ben üzüntüden çok her bölümü yüzümde gülümsemeyle bitirdim ( Hüngür hoşaf olduğum final sahnesini saymazsak :D )
    Ayrıca ismi için o kadar uğraşmana gerek yok kısaca Ano Hana diyorlar sanırım ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bak kısasını bilmiyordum keşke bilseydin yazması daha kolay olurdu. :)

      Sil