Persepolis

00:03

Künye:

Vizyon Tarihi: 26 Ekim 2007
Yönetmen: Vincent Paronnaud, Marjane Satrapi
Senarist: Vincent Paronnaud
Oyuncular: -
Tür: Animasyon, Biyografi, Drama
Ülke: Fransa
IMDb: 8.0
BKoH: 10

Tanıtım - Inceleme:

Uzun zamandır güzel bir film önerisiyle gelmiyordum ve bende gerçekten iyi filmleri ıskaladığımı fark etmeye başlamıştım. Aslında bu arada bir çok ödüllü ve eleştirmenler tarafından çok beğenilen filmler izledim ama bende nedense istenilen etkiyi yaratmadı, Amour ve Kıskanmak gibi. İşte Persepolis bu arada ilaç gibi yetişti hem kaliteli, hemde akıcı bir şekilde ilerleyen film açlığıma. Baştan söylemekte yarar var, Persepolis bir animasyon filmi ama bildiğiniz Disney animasyonları gibi de pembe bir dünya anlatmıyor. Persepolis, son dönem İran'da yaşanan olayları küçük bir kızın bakış açısından anlatıyor, devrimle İran:'da Şah'ın devrilmesi ardından, daha demokratik bir ülke kurma hayalleri olan İranlıların islami devrimle beraber iyice kötüleşen yaşam koşulları ve sınırlanan özgürlüklerini izleme şansı buluyoruz. 
Marjane'de 5 yaşından 20'li yaşlarının ortasına kadar hikayeyi anlatarak, bizi olayların içine dahil ediyor. İslam cumhuriyeti denen saçmalığın ve palavranın da gerçek yüzünü görüyoruz. Film Marjane Satrapi'nin kendi yaşamını anlattığı kitabınında bire bir çevrimi, fransız yapımı bir animasyon.

 Zaman zaman gülmekten karnınıza ağrılar girecek, bazende istemsiz şekilde gözlerinizi dolduracak bir film Persepolis. Son dönemlerde Türkiye'de yaşanan olaylara da farklı bir pencereden bakma fırsatı bulabilirsiniz. Ve evet arkadaşlar bence islam 5 para etmez bir din isterseniz sizle saatlerce bunu tartışabilirim, belkide bu yazdıklarım bana izleyici kaybettirecek ama düşüncelerimi sadece burada özgürce söylediğim içinde, burada da kendimi kısıtlamak istemiyorum. Ve evet buna karşı bir şey yazmak istiyorsanız da, önce filmi izleyin sonra buraya gelin arkadaşlar.
Kısacası film insanlık hallerine ve özgürlüğün ne kadar kıymetli olduğuna dair çok güzel bir film. İzleyin, izlettirin; belki bir kaç kişinin daha aklını çeleriz. Ve evet arkadaşlar bu ülkede ateist sayısı artmadıkça da hiç bir yere gelemeyecek çünkü dinin kendisi en büyük batıl inanç ve bilimin önündeki en büyük engel. Kendinize sağlıcakla bakın, sövmek serbest arkadaşlar ama çok abartmayın. Şimdiden iyi seyirler.
#Not: İran'ın ardından Suudi Arabistan'da ateistleri terörist ilan etti.

İlgili Yayınlar

17 yorum

  1. Çok çok çok merak etttim

    YanıtlaSil
  2. bende çok merak ettim kesinlikle izleyeceğim ama animasyon oluşu kötü olmuş. özgür bir ülkede yaşıyorsun düşüncelerini tabii ki de söyleyebilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol. animasyon hali daha güzel emin olabilirsin izle pişman olmayacaksın.

      Sil
  3. Filmi ben de beğenmiştim zamanında izlediğimde. Ama bir nokta beni rahatsız etmişti. Biraz oryantalist ve önyargılı. Yaşanan baskıları filan güzel anlatsa da keşke "Avrupalı göz"ünü bir yana koyabilseydi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aslında o durum normal karşılanabilir çünkü film çok kişisel bir mesafeden anlatılıyor. bir kızın bakış açısından gördüklerini izliyoruz biz. ama dediğin gibi de haklıısn tabiki. :D

      Sil
  4. Şu anlatım dilin çok güldürüyor beni, hele ki sonda sövmek serbest ama çok abartmayın dedin ya! :) :)

    Amour çok çok kötü bir filmdi, ben de büyük hayal kırıklığı yaşamıştım. Persepolis izlenecekler listemdeydi, methini de çok duymuştum. Sanırım biraz öne alma zamanı geldi.

    Diğer konuda ise düşüncelerimi yazmak isterim sevdiğim bir blogger olduğun için. Yoksa bu konular herkesle tartışılmıyor.
    Ben ateistim, eşim 5 vakit namaz kılan bir müslüman. İkimizde yasakları ve yapılanları onaylamıyoruz. Ben daha saldırgan ve sinirliyim, o daha sakin ama bir şekilde ortada bir yanlışın olduğunu ikimizde anlayıp, idrak edebiliyoruz.
    Konu islamda değil, konu bir insanın beynine sığdırabildiklerinde. Ben bu gelenekçi dindarlar yüzünden ateist oldum. Çünkü belki bu filmde de anlatılan zorba kurallarından, küflenmiş beyinlerinden, gelişmeyi engelleyen toplumsal baskılarından ve aklını bozdukları cinsellikten midem bulanmıştı.
    Fakat bir gün eşim "Derya bunların anlattıklarının hiçbiri kuranda yok biliyor musun? o anlattıkları hadislerin hepsi yalan" dedi. İnanamadım. Ne okuduysa bana da okudu, ayetleri dinledim ve evet gerçekten bize yıllardır anlatılan, kalbimizi doldurdukları kapkara bir islamdan eser yoktu kutsal kitapta.
    Kötü olan islam değil, insanlardı. Yıllardır uydurdukları hadisler, çıkarlarına göre yeniden şekillendirdikleri kurallar ile islamın bütün yapısını bozmuşlardı.

    Ha ben gene ateistim çünkü kuranda okuduklarım beni doyurmadı, sorularıma cevap vermedi, mantık hatalarını kapatmadı. Anlatılan sınavı mantıklı bulmuyordum hala en başta.
    Ama en azından insanların yaşadığı boyutta bir yanlışın kitapta var olmadığını gördüm. Yoksa ben de senin gibi şu an kurana lanet ediyor olurdum.

    Bunları anlatmamın amacı işe bir de bu açıdan bakmanı istememdi. Bir yandan da kuranda anlatılanları insanlara aktarmanın ne kadar zor, hatta imkansız olduğunu bildiğimden sana da hak veriyorum.
    Yıllardır islam doğru yaşanmayıp, insanlara zarar veren bir kafa yapısından öteye geçemediyse kuranın tertemiz olmasının bir anlamı var mıydı? Elbette yoktu.

    Ama bunu "ateist çoğalırsa kurtuluruz" kadar basite indirgemek de yanlış diye düşünüyorum. Buna en küçük örnek olarak Hitler'i verebilirim. Hitler de ateistti fakat yaptığı katliamları hala konuşuyoruz. Aynı şekilde iran ve suudi arabistandaki ruh hastalarına bak güya hepsi müslüman ama kötülüğün dünyada biçimlenmiş haliler tam olarak.

    Yani demem o ki Mert, iş ne görüşte, ne dinde. İş kafada. İş düşünmeyi kendi çıkarlarına göre değil, herkesin çıkarlarına göre öğrenmeyi becerebilmiş kişilerde.
    Türkiyenin kavgası bitmez. Bu kadar mutsuzluk taşıyan bir ülkeden sağ duyu, hoşgörü, anlayış gibi duygular doğmaz, doğamaz.
    Bu ülkede doğduğum için kendimi çoğu zaman çok şanssız hissediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sende haklıısn tabi, bu yazıda yine bir cinlerin tepeye çıkması halinde yazılmış bir yazı aslında, biraz abartmışda olabilirim. bu demek değil ki tüm ateistler çok iyi tüm müslümanlar çok kötü. ama islamın hamurunda bir bozukluk kesinlikle var bence, bu da benim görüşüm. neredeyse hemen hemen aynı şeyleri hissediyoruz zaten. :D yorumun içinde çok sağol. :D

      Sil
    2. 5 ay sonra izlemek :D
      Ya bu filme aşık olmakla birlikte şunu belirtmek için buraya döndüm : Bu film sadece islama değil hristiyanlığa filan da giydiriyor. Tabi bu filmi daha da müthiş yapıyor gözümde.
      Bayıldım, tek kelimeyle bayıldım!

      Sil
    3. genel olarak tüm dogmalarla uğraşmışlar, batının midesizlikleri de eleştiriliyor.

      Sil
  5. Çok etkileyici bir film kesinlikle.
    Ve özellikle bizim toplumumuzda, mümkün olduğunca çok kişinin izlemesi gereken bir film

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok haklısın teşekkür ederim. :D

      Sil
  6. Biraz agresif bir yazı olmuş bu :) Persepolis'i izleyeceğim ve bir de seni mimledim :)

    YanıtlaSil
  7. heme yettim gari mime. :D evet agresif olmuş :) kusura bakmasın kimse, çok ters bir anımda yazmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunlar da senin dusuncelerin sonucta tabii :) Ama Ponti'ye de "insanlarin" kotu oldugu konusunda katiliyorum. İslam ya da baska herhangi bir din... Ne fark eder ki...

      Sil