Pieces of April

11:00

Künye:

Vizyon Tarihi: 3 Eylül 2004
Süre: 80 dakika
Yönetmen: Peter Hedges
Senarist: Peter Hedges
Oyuncular: Katie Holmes, Patricia Clarkson, Oliver Platt, Alison Pill
Tür: Komedi, Drama
Ülke: Amerika
IMDb: 7.1
BKoH: 7.9

Tanıtım - Inceleme:

Pieces of April, Katie Holmes aşkından dolayı seyrettiğim ve izlerken inanılmaz zevk aldığım, Peter Hedges tarafından yazılıp yönetilen mütevazi bir film. Biliyorum, bir çoğunuz Katie Holmes'dan nefret ediyorsunuz ama avatar resmimden anlayabileceğiniz gibi sıkı bir Dawson's Creek ve bu yüzdende sıkı bir Katie Holmes hayranıyım. Çok yetenekli bir aktris olmadığını ve son zamanlarda yer aldığı tüm filmlerinde çok kötü olduğunun da farkındayım ama bende onu böyle seviyorum, ne yaparsınız işte aşk.
April, siyahi sevgilisiyle beraber yaşayan ve sahnede ilk göründüğümüz anda anlayabildiğimiz gibi, ailelerin giyinişi ve yaşayışını pek tasvip etmediği türde bir kızdır. Bizim de sebebini tam olarak bilemediğimiz ama tahmin etmekte de zorlanmayacağımız bir kaç sebepten dolayı da ailesi ile uzun süredir görüşmemektedir. April'ın annesi Joy kanser olmuştur ve kızıyla arasında ki buzları eritmek için şükran günü için April'a yemeğe gitmeye karar verir. Filmde bir yanda bin bir türlü aksilikle uğraşarak, ailesine güzel bir şükran günü yemeği hazırlamaya çalışan April'ı; bir yandan da, şükran yemeğine yetişmeye çalışan yolda ki April'ın ailesini izliyoruz.

Film'in özellikle Katie Holmes tarafı tamamen kapalı alan çekimlerinden oluşuyor ve yakın plandan Katie Holmes'ı izliyoruz. Holmes'ın gösterdiği performans tartışmaya açık ama bence asla kötü değil. April'ın annesini oynayan Patricia Clarkson'da bu rolü için şu ana kadar ki tek oscar adaylığını almış; filmin en başarılı ve en öne çıkan ismi de kendisi. Filmin iyi yönetildiği ve akıcı bir senaryoya sahip olduğunu düşünüyorum, özellikle aile ve kızı arasında ki huzursuzluk güzel bir şekilde yansıtılmış; sonu da gayet tatmin edici bir şekilde bitiyor. 
Pieces of April benim favori filmlerimden biri, fakat kimseye izle diye tutturacağım bir film değil. Ben özellikle April'ın, hindiyi pişirmek için apartmanda ki her kapıyı çalışını ve her kapanın arkasından ekrana taşan ilginç ve sıcak hayatları, yüzümde bir tebessümle izledim. Şimdiden İyi Seyirler. 

İlgili Yayınlar

0 yorum