Only Lovers Left Alive

11:00

Künye:

Vizyon Tarihi:  14 Şubat 2014
Süre: 123 dakika
Yönetmen: Jim Jarmusch
Senarist: Jim Jarmusch
Oyuncular: Tilda Swinton, Tom Hiddleston, John Hurt, Mia Wasikowska
Tür: Dram, Korku, Romantik
Ülke: Amerika
IMDb: 7.6
BKoH: 9.2

Tanıtım - Inceleme:

Bu yıl İstanbul'a gitme fırsatı yakaladığım; şehrime de indie filmler gelmediği için, bağımsız bir film izlemeden okuduğum kırsal şehre geri dönmeyeceğime dair kendime söz vermiştim. Filmin seanslarının uyması ve Tilda Swinton'ın baş rolde olmasından dolayı, 2013 yılının Cannes özel seçkisinde bulunan Only Lovers Left Alive filmini izledim.
İlk defa bir bağımsız filmi izlerken yalnız değildim ve yanımda ablamda vardı, o yüzden size filmin iki farklı yorumunu sunacağım.
Sadece Aşıklar Hayatta Kalır, Adam ve Eve adında iki sevgili Vampir'in uzun ve kendilerince tek düze hayatlarından bize bir kesit sunuyor. Vampirler deyince, ergenlerle takılmaktan hoşlanan, aşk üçgeni delisi kan emiciler aklınıza gelmesin. Jim Jarmusch son dönem vampirlerine inat; olgun, yaşadıkları yıllarda kendilerine geliştirmiş, en büyük zevkleri müzik ve edebiyat olan; kan içmeyi bir zevk haline getirmiş, insanların boynuna gömülmeyi '' çok 15. yy. gören '' iki vampiri anlatıyor. Ekranda, seleflerinin aksine insanlar arasına karışmayı sevmeyen yalnızlıklarından zevk alan, görüp görebileceğiniz en bohem vampirler var.
Bende istiyorum bu kitapları!
Jim Jarmusch, çoğu yönetmenin kesip atacağı sahneleri özellikle, filmden çıkarmamış; bu sahneleri, anlatmaya çalıştığı iki vampirin sıkıcı ve buhranlı hayatlarını betimlerken kullanmış. Filmimizde ki vampirleri ayakta tutan tek şeyde birbirlerine duydukları aşk. Adam çoktan, yaşadığı yılların ağırlığının altından ezilmeye başlamış, fakat sevgilisi Eva onu hayatta tutan tek şey. Film baş döndüren bir plan ile açılış yapıyor ve bizi vampirlerin zaman içinde kaybolan ve anlamsızlaşan hayatlarına gittikçe baş döndüren bir şekilde ortak etmeye çalışıyor.

Eve ve Adam'ı kendi evlerinde dinlenirken izlediğimiz sahnede, insan filmi durdurmak ve her ayrıntıyı tek tek incelemek istiyor. Filmde oyuncular hakkında konuşacak çok bir şey yok, yönetmen filmi tek başına üstlenmiş demek doğru olur. Fakat Tilda Swinton'ın büyük hayranı olarak, bu kadar karizmatik bir kadın daha gelmemiştir dünyaya demek istiyorum. Aynı şekilde Adamı canlandıran Tom Hiddleston'da iyi bir performans sergilemiş, ikili arasında ki kimyayı da kolay bir şekilde seyirciye geçiriyorlar. Filmimiz son yıllarda dinlediğim tartışmasız en iyi soundtrack'e sahip, filmi izlemeseniz bile youtubeda aratın ve kesinlikle müzikleri dinleyin.
Şimdi ablamın yorumuna gelir isek; kendisi filmi acayip sıkıcı buldu ve filmde hiç bir olay olmamasını eleştirdi, ama o da müziklere ve görüntülere hayran kaldı.
Film üzerinde konuşacak çok daha fazla şey, öveceğim çok daha fazla nokta olsa da; izleyin kendiniz tadın bu zevki demek istiyorum.
#Not: Filmin özeti, bugünde coolluktan ölmedik, allaha şükür. :D

İlgili Yayınlar

6 yorum

  1. Bohem vampirler hakikaten, ne güzel yazmışsın. Film konusunda zevklerimiz benziyor demek ki, sevindim buna :)
    ("Adam'ı canlandıran Jim Jarmusch" yazmışsın bak dalıp, Tom Hiddleston'ımızı yedirmeyiz! :D )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen düzelttim çok sağol, uyarı için. :D

      Sil
  2. Ciddi ciddi okuyorum, yorum yazmaya hazırlanırken o sondaki cümle :D

    Listeye aldım hemen ve şu görüşüne katılıyorum : Tilda Swinton kadar karizmatik bir kadın zor gelir... Belki varisi Eva Green olabilir, ama belki :)
    Sevdiğim oyuncuların her hafta bir tane olacak şekilde bütün filmlerini izlemek gibi bir planım var. Ve bu oyuncuların en başında kesinlikle Tilda geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yukarıda da yazdığım gibi bende çok severim kendilerini. :D sondaki cümlede o kadar içime geldi ki. :D yazmak zorunda hissettim kendimi ne diyeyim. :D

      Sil
  3. Özellikle son zamanlarda, karşıma sürekli bu film çıkıyor. Tom Hiddleston'ın bu roldeki performansının çok iyi olduğunu duymuştum, filmi sırf bunun için izlemeyi istiyorum aslında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izle o zaman belkide sürekli karşına çıkarması tanrının işaretidir. :D

      Sil