Beyoglu'nun En Güzel Abisi

11:00

Künye:

Yazar: Ahmet Ümit
Tür: Polisiye
Sayfa Sayısı: 412
Ülke: Türkiye

Tanıtım - Inceleme:

Türk yazarlar arasında en sevdiklerimden biri Ahmet Ümit, hiç bir zaman polisiye aşığı olmadım ama onun romanlarına kattığı duyguları ve tadı çok seviyorum. Yazarla tanışmam İstanbul Hatırası kitabıyla olmuştu; kitabında her zaman bende yeri ayrıdır, İstanbul sevdamda o kitaptan sonra başlamıştı çünkü.
Yazar yeni kitabı Beyoğlu'nun En Güzel Abisi'nde her zaman alışık olduğumuz ekip ile yoluna devam ediyor. Nevzat Baş Komiser, yardakçıları Ali ve Zeynep ile İstanbul'un göbeğinde ama kimsenin girmeye cesaret etmediği Tarlabaşı semtinde işlenen bir cinayetin izini sürüyorlar. Cinayetten bahsedip, ayrıntılara girmek istemiyorum; kitaba olan ilginizi düşürmeyeyim ama kitapta ki dikkatimi çeken ve bahsetmek istediğim bir kaç ayrıntıya değineyim.

# Diğer romanlarda üstü kapalı bir şekilde bahsedilen, bizim gerçekleşmesini istediğimiz Zeynep ve Ali aşkı bu romanda, biraz daha kendine yer bulmuş ve ikili arasında ki ilişkide sonunda ilerleme kaydedilmiş.
# Ülke tarihimizin en kara lekelerinden olan; 6-7 Eylül 1955 yılında, o zaman ki iktidarın kışkırtması ile yaşanan İstanbul'da ki azınlıklara yapılan saldırı ve yağma olaylarından bahsetmiş.
# Ara ara gezi olaylarına da göz kırpıyoruz, olayları ele alış şeklini de çok beğendiğimi söylemeliyim.
# Aynı şekilde Tarlabaşı'nda yapılacak olan kentleşme projesinden ve orada ki binaların yoksul insanların elinden alınıp nasıl zenginlere peşkeş çekildiğine güzel bir şekilde değinmiş.
# Benim tek beğenmediğim olay ise yazarın kendisini kitaba dahil etmesiydi. Ben bu durumdan hoşnut olmadım ama okuyan arkadaşlarında fikirlerini merak ediyorum bu konu hakkında.

Beyoğlu'nun En Güzel Abisi, Ahmet Ümit'in en iyi kitabı olup olmadığı tartışılır ama en duygusalı ve en iyilerinden biri olduğu kesin. Kitabın kapak tasarımı da müthiş olmuş.
Bir yılbaşı günü yaşanan olayları ve ondan sonra ki 4 günü anlatıyor kitap, o kadar çok şey yaşanıyor ki sanki bana cinayeti bir ayda çözmüşler gibi geldi ve hayatımı camış gibi semirerek yaşadığımı fark etmemi sağladı. Ben kitabı kesinlikle sevdim ve herkese tavsiye ederim, hele bir de İstanbul'u seviyorsanız kaçırmayın derim. Şimdiden iyi okumalar.

İlgili Yayınlar

6 yorum

  1. Bu adamın her yazdığını okuyabilirim. Bayılıyorumm :) En kısa zamanda okuyacağım ama bir türlü sıra gelmedi :) Benim için İstanbul Hatırası ve Kavim'in yeri çok ayrı bakalım onların önüne geçebilecek mi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kavimi okumadım ama ben istanbul hatırasını daha çok beğenmiştim. ama bu kitabı da güzel tabiki. :D

      Sil
  2. Ben de severim Ahmet Ümit'i. Bab-ı Esrar'ı dün bitirdim ben de. Çok beğendim, çok çok beğendim. Onu niye arada atlamışım, yeni okudum, hiç bilmiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D umarım bunu da okur ve beğenirsin. :D

      Sil
  3. arkadaşımda görmüştüm,kapağı çok hoşuma gitmişti,o da çok beğendiğini söylemişti.Ben daha yeni ahmet ümit okicam.Biraz geç mi oldu yoksa?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D yok ya geç olur mu sen başladı gerisi çorap söküğü gibi gelir. :D

      Sil