Tiny Furniture

23:34

Künye:

Vizyon Tarihi: 30 Mart 2012
Süre: 98 dakika
Yönetmen: Lena Dunham
Senarist: Lena Dunham
Oyuncular: Lena Dunham,  Lourie Simmons, Grace Dunham, Jemima Kirke ve Alex Karpovsky
Tür: Dram
Ülke: ABD
IMDb: 6.4
BKoH: 6.7

Tanıtım - Inceleme:

Uzun zamandır taslaklarda beklettiğim bir film idi Tiny Furniture, amerikalıların bağımsız film dedikleri türden. Yönetmenliğini ve senaristliğini son 3 sezondur bayıla bayıla izlediğimiz Girls dizisinin hem senaristliğini hem yönetmenliğini hem de yapımcılığını yapan Lena Dunham yapıyor ve hatta filmde kız kardeşini de oynatmış.
Tiny Furniture, üniversiteyi bitirdikten sonra ailesinin yanına dönen bir genç kızın psikolojik durumlarını kendince imgelemeler kullanarak anlatmaya çalışıyor. Aslında anlatılmaya çalışılan tam bir 20'li yaşlar krizi. Üniversiteyi bitirmişsindir, artık ailenden para almak ya da ailenin evinde kalmak her iki tarafa da batmaya başlar; ayaklarının üzerinde durmana gerekir ama önünde duran uzun ve sonu görünemeyen yol seni korkutur. Özellikle bizim ülkemizde aileden gördüğümüz sınırsız destek olduğu için, bunu hissetmesek de bu durum yabancıların başına çok geliyor. Filmin başrollerinde Lena Dunham, Lourie Simmons, Grace Dunham, Jemima Kirke ve Alex Karpovsky yer alıyor Jemima ve Alex'i Girls dizisinden de tanıyoruz. 
Film, eleştirmen çevrelerinden genelde iyi ve ortalama geri dönüşler aldı, fakat genel izleyiciyi memnun etme açısından geri sırada. Film, doğal olmaya çalışırken, bazı yerlerde fazlasıyla rahatsız edici oluyor. Bu da genel anlamda Lena Dunham'ın kendi stilinden kaynaklanıyor, çünkü aynı durumları Girls'de de fark edebiliyoruz. Ben filmi beğenen taraftayım ama herkese önerir miyim orası biraz karışık; ben sevdim ama sevmeyeni de anlarım deyip bitireyim bu yazıyı da. Kısa oldu biraz ama ben bir filmi daha tanıttığım için rahatladım. Şimdiden iyi seyirler.

İlgili Yayınlar

0 yorum