Otostopçunun Galaksi Rehberi

18:33

Künye:

Yazar: Douglas Adams
Tür: Bilim-kurgu
Sayfa Sayısı: 246 sayfa
Ülke: İngiltere

Tanıtım - Inceleme:

Uzun sürelerdir bilim kurgu dizilerinin ve filmlerinin hayranıyım ama daha önce hiç bir zaman bilim kurgu temalı bir kitap okumamıştım, fantastik derseniz ben oradayım ama bilim kurgumuz eksik kalmış maalesef. Tabi bu kafama dank edince bir kaç araştırmadan sonra Doctor Who'nun senaristlerinden birinin yazdığı bir kitap buldum ve okumaya başladım, ki kitaptan da çok memnun kaldığımı şimdiden söylemeliyim. Otostopçunun Galaksi Rehberi 5+1'lik bir kitap serisi ve ben sadece ilk kitabı seriye de adını veren Otostopçunun Galaksi Rehberini Okudum, ikinci kitap Evren'in Sonundaki Restoran'ı da sipariş ettim gelmesini sabırsızlıkla bekliyorum. Şimdiden uyarmış olayım, yazının bundan sonrası kitap hakkında ufak spoilerlar içerebilir ama okuma zevkinizi kaçırmaz diye düşünüyorum.

Hikayemiz dünyalı Arthur ve uzaylı Ford arasında başlıyor ve uzayda bilmediğimiz ve çoğunu hatırlayamadığımız bir sürü uzaylı ırkının da maceraya dahil olmasıyla devam ediyor. Vogon ado verilen uzaylılar, evrenin yol yapımında çalışan mahlukatlar ve yeni bir yol yapımı için dünyayı sorgusuz, sualsiz saniyeler içinde yok ediyorlar. Bildiğimiz kadarıyla da arkadaşı sayesinde tek kurtulan kişi Arthur. Böyle heyecanlı bir şekilde başlayan hikaye, çok daha derin konulara giriş yapıyor ve dünya nasıl var oldu, neden var oldu, yaratılışın gizemleri nelerdir gibi sorulara ilginç şaşıracağınız ve merakta kalacağınız şekillerde cevaplar veriyor. Ben hikayenin bundan sonrası anlatmayayım kitabın büyüsü bozulmasın, ama siz kesinlikle alın okuyun.
#Not: Ben daha izlemedim ama kitabın 2005 yılında çekilmiş bir filmi de mevcut, hikayeden etkilenenlere duyurulur. Hatta Arthur rolünü de Sherlock dizisinde Watson karakterini canlandıran Martin Freeman oynuyor.
#Not: İlk resim, kitabımızın ünlü emo robotunun, ağzından düşürmediği sözü.

İlgili Yayınlar

4 yorum

  1. Alakasız yorum yapacağım ama "izlediğim diziler" kısmında yorum kısmı yoktu malesef. :) Bende bir izlediğim diziler kısmı yapmayı istiyorum ne zamandır ama üşenmekten yapamıyorum seninki çok düzenli olmuş, sınıflandırman falan çok iyi olmuş, senden örnek alabilirim. :) Ayrıca şablonuna bayıldım hazır şablon mu sen mi yaptın acaba? Slayt kısmına falan bayıldım. İçeriğine zaten söylenecek laf yok. Tebrikler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yorumun beni çok mutlu etti çok sağol, tabikide diziler kısmı fikrimi kullanabilirsin. :D temamda hazır tema ya ama nerden buldum hiç hatırlamıyorum. google da öyle aranırken buldum bir anda, beğenmene de çok sevindim çok sağol, senin gibi tecrübeli bir bloggerdan bunları duymak beni ne kadar çok sevindirdi tahmin bile edemessin. :D

      Sil
  2. Ne demek ;) Bu arada bende çok dizi izlerim. Listene Rome ve Sopranos'u eklemeni şiddetle tavsiye ederim. Özellikle Rome şimdiye kadar izlediğim en iyi dizi, sadece 2 sezoncuk. Online izliyorsan Sopranos'u unutulmazfilmler.com a eklemeye başladılar 720p ! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya bir fırsat bulsam şu filmlerden ve izlediğim dizilerden başlamak istediğim diziler arasında üst sırada sopranos. ama büyük ihtimal yaza kalacak o. :D özellikel şu geriden takip ettiğim dizileri bir temizlemek istiyorum. :D

      Sil