Kardes Payı

22:24


Belki fark etmişsinizdir ya da etmemiş de olabilirsiniz yerli yapımlar hakkında özellikle de diziler hakkında pek yorum yapmıyorum. Özellikle, Leyla ile Mecnun'un kötü bitişi ve Bende Özledim'i de pek sevmeyince televizyondan iyice uzaklaşmaya başlamıştım ki, Kardeş Payı hızır gibi imdadıma yetişti. Bu yıl Düğün Dernek filmiyle gişede rekorlar kıran ve küçük bütçeli bir filmle harikalar yaratan ekip, yine bütçe olarak mütevazi bir iş ile ekranlara geri döndü. Perşembe günler saat 22.30'da Aramızda Kalsın dizisinden sonra yayınlanan Ntc Medya yapımı Kardeş Payı, hem senaryosu hem de oyunculuklarıyla en iyi komedi dizisi. Bir önceki işlerinde sadece belli bir kesimi yakalayan Ahmet Kural ve Murat Cemcir, bu sefer komedilerini mahalleye ve ailenin içine indirdiklerinden özellikle daha fazla kişiye kendilerini izletme fırsatı buluyorlar. İşler Güçler'de 3 tane oyuncunun absürt yaşamları, konusu itibariyle ortalama seyircinin ilgisini çekmekten uzaktı, ama Kardeş Payı esnaf muhabbetleri, aile içi komedi ve mahalle kahvesi havasıyla; zaten arkasına almış olduğu AB kesimi izleyicisine total grubunu da ekleyerek, reytinglerde arkasını sağlamlaştırdı. Total izleyici kitlesinde 6.22 ve Ab izleyici kitlesinde 7.86 oranıyla günü, tüm programlar arasında 4. ve 3. kapatmayı başardı.

Konu:

Metin, Ali, Feyyza orta halli bir mahallede büyümüş aynı evde aileleri ile yaşamak zorunda olan üç kardeştir. Koyu Beşiktaşlı emekli mühendis Tahsin, efsane üçlüyü hayatının sonuna kadar yaşatmak için üç çocuk yapıp Metin, Ali ve Feyyaz isimlerini koymaya yeltenir. Üçüncü çocuk kız olunca adı Feyyza olur… Tahsin her yaz Metin ve Ali'yi "Okumazsan kolunda bir altın bileziğin olsun." gizli tehdidiyle su tesisatçısında çırak olarak çalıştırır, iyi kötü de para kazanınca okumayıp hakikaten tesisatçılık yapmaya başlarlar. Yazları bir yere çırak vermediği tek çocuğu Feyyza ise okur ve şu an evin temel geçim kaynağıdır. Metin ve Ali eve zerre para getirmezler ama "Dünya'ya barış ve mutluluk getirecek." diye iddia ettikleri bir icada imza atarlar. Kimsenin ciddiye almadığı icadın zamanla gerçekten çalıştığını göstermeleriyle, tüm dengeler değişir. (vikipedi)

İnceleme:

Diziyi yeterince övdüm sanırım biraz da göze batan yerlerden bahsedeyim. Dizide yaratılan karakterler gerçekten komikler ve gittikçe açılmaya da elverişliler ama bence bazı olaylar ve diyalogları fazla köpürtmüşler, örnek olarak 3 kardeşin en küçüğü Feyyza'nın yanında çalışan otistik tiplemeye ve kankasına hiç gerek yokmuş, zaten dizinin elinde çok daha fazlası var. Seda Balkan'ı Behzat Ç.'de etkisiz eleman olarak dolaştığından dolayı pek sevmezdim ve dizide rol alacağı açıklandığında da şüpheyle yaklaşmıştım ama en az kadroda ki diğer oyuncular kadar iyi. 
Diziyi Perşembe günleri televizyondan izleyebilirsiniz, 1 saat sonra Star Tv kendi sitesine yeni bölümü ekliyor, aynı zamanda twitter ve sosyal medyada da diziden bahsederek, destek olabilirsiniz. Şimdiden iyi seyirler!
Destek arkadaşlar destek, böyle kaliteli yapımlar elimize zor geçiyor, kolay kaybetmeyelim.

İlgili Yayınlar

16 yorum

  1. duymamışım. iyi şeyler sölemişsin. bi bakıyim. medcezir ve intikam izliyom, the mentalist, şubat, how ı met, bugünlerde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. the mentaliste bakmıyorum, medcezir ve intikamında orijinallerini izledim. :D how i met yoru mother vazgeçilmezim zaten. widgetlardan da anladığın gibi deep. :D

      Sil
  2. L&M bence kötü bitmedi. Sadece devamı gelemediği için karamsar bir sonla bitti. Zaten Onur Ünlü mü ne birisi açıklamış. L&M son sezonu çekilseymiş finali Ben de Özledim'de bahsedildiği gibi bitmeyecekmiş. Büyük ihtimalle klişe acıklı bir sondan ziyade her zamanki gibi tebessüm ettiren ama hafiften buruk bir final olacaktı. Olmadı.

    Ben de Özledim, sadece ilk bölüm kendisine sabredebildim. Ne yazık ki balık baştan kokar. Kötü bir yapımdı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya ben uyuz oluyorum finalsiz biten dizilere, ne bilim herkese bir son çizilebilirdi. çok güzel ve daha etkileyici bir son kesinlikle yazılırdı, eğer şans verilseydi ben bu konuda çok güveniyordum burak aksak'a. bende özledim gerçekten kötüydü, ben sinirlenerek izledim, bir kere yapılan iş tamamen l&m de ki karakterlere hakaretti.

      Sil
  3. Ben çok dizi izleyemiyorum, medcezire bakıyorum bir de kurt Seyit ve şura'yı bekliyorum. Buna da bakayım.
    :)

    YanıtlaSil
  4. Yanıtlar
    1. noldu, deep beni mi özledin. kaç gündür yazmıyorum diye mi bu özlem. :D

      Sil
  5. İşler güçlerde kanım kaynamıştı bu şapşiklere, düğün dernek filmiyle iyice bi sevdim, bu dizi bitince de aşık olurum filan heralde :Dfg

    YanıtlaSil
  6. Merhaba,
    Blogunuzu çok beğendim ve sizi takibe aldım.
    Sevgiler,
    Bende bloguma beklerim http://hayatimakyajla.blogspot.com/
    İlk Hediye çekilişime beklerim :)

    YanıtlaSil
  7. Heeey bir sürü yeni film var, sen yazmamışsın
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahh pe hito bir sen fark ettin yokluğumu kaç gündür dışarlardayım bloga zaman ayıramadım dün döndüm, yazılar ardı ardına gelicek merak etme. :D

      Sil
    2. ahaha :D bir deep işte sağolsun. :D

      Sil
  8. Bu diziyi bende çok beğeniyorum. Bir yazı ile ufak bir katkım olur diye düşünmüştüm. Bu yazıyı görünce de hemen atladım. Bahsettiğin karakter "Kartal" tiplemesi galiba. Bende bu tipe çok sıcak bakmıyorum ama geçen bi arkadaşım "Kartalın fanları oluşmaya başladı, her hali komedi" deyince meseleye uyandım bu tip belkide "Yalan Dünya" dizisini izleyenleri kendisine çekmek için eklenmiş. Çünkü bu arkadaş tüm eleştirilerimize rağmen "Yalan Dünya" dizisine gülmeyi başarıyordu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yani spastik karakterler yaratmadan da çok komik diziler yapılabilir ki Kardeş Payı spastizmi en az kullananlardan biri şu an gözüme de hiç batmıyor o karakter. :D

      Sil