Ernest et Célestine

10:30

Künye:

Vizyon Tarihi: 12 Aralık 2012
Süre: 80 dakika
Yönetmen: Benjamin Renner,  Stephane Aubier
Senarist: Gabrielle Vincent
Oyuncular: -
Tür: Animasyon, Komedi, Dram
Ülke: Fransa
IMDb: 7.9
BKoH: 8.5

Tanıtım- Inceleme:

Ernest et Celestine fransız yapımı bir çizgi animasyon filmi. Bu yıl en iyi animasyon filmi dalında Oscar'a aday olan filmi, inceleyelim. Fransızların animasyonların da kullanmayı sevdiği minimalist çizgilere sahip olan ve sanki sulu boyayla çizilmiş, şirin, tatlı çizgilere ve sıcacık bir hikayeye sahip bir animasyon film.
Ernest ve Celestine, ayıların ve farelerin yaşadığı dünyanın içinde, geçen bir hikayenin baş kahramanlarıdır. Ernest, kimsesiz, yetimhane de büyümüş bir faredir. Bütün fareler tarafından çok yüce görülen bir meslek olan dişçilik eğitimi almaya zorlanan Ernest, aslında ressam olmak istemektedir. Celestine ise, sokaklarda çalgı çalarak, gösteri yaparak hayatını kazanmaya çalışan fakat hiç para kazanamadığından dolayı parasız kalan ve açlıktan ağzı kokan bir ayıdır. Garip bir şekilde yolları kesişen ve iyi arkadaş olmaya başlayan ikili, fareler ve ayıların asla arkadaş olmadığı bir evrende herkes tarafından tepki görülür ve cezalandırılmak istenir. Saf bir hikayeye sahip olmasına rağmen alt metininde düzene karşı koyma ve ırkçılık (farklı olanı bağrına basmak) gibi büyük anlamlar da içeriyor.Filmin yönetmenliğini Benjamin Renner yapıyor; aslen bir çocuk kitabından, senaryolaştırılmış bir hikayeye sahip. 

Son zamanlarda izlediğim, arkadaşlık üzerine yapılmış en iyi filmdi.

Ernest ve Celestine bence hiç tartışmasız 2013 yılının en iyi animasyon filmi olmuş. İzleyin ve izlettirin arkadaşlar. Şimdiden iyi seyirler.
Resim işini biraz abarttığımın farkındayım, ama bu güzel resimleri eklemeden duramadım.

İlgili Yayınlar

9 yorum

  1. Resimler bir harika! Gerçekten yazıyı okumadan direkt resimler bile izleme isteği uyandırdı bende. Şimdi yazıyı okudum :D vee izleme listeme ekledim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkürler bende onu amaçlamıştım. :D

      Sil
  2. ya bunu izlicem hala ya iyi hatırlattın not aldım gündeme aldım teşkürler yiaa :)

    YanıtlaSil
  3. animasyon filmlere bayılırım ilk fırsatta izleyeceğim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izledikten sonra yorumunu da bekliyorum. :)

      Sil
  4. Aaa animasyonları çok severim bennn :) Vakit bulup izlemeliyim bunu daaa :)

    YanıtlaSil
  5. not aldım bu aklımdaaa :)

    YanıtlaSil