ABBA | En Iyi 10 Sarkısı

20:34


Daha 2-3 ay öncesine kadar Abba diye bir grup olduğunu biliyordum ama tam da emin olduğum söylenemezdi. Anlayacağınız grup hakkında pek bir bilgim yoktu; bir İkea gezisinde mağazanın içinde Dancing Queen çalmaya başladı ve gerçekten tüylerimi diken diken oldu; şarkıyı dinlerken, istemsizce hiç yaşamadım nostaljik anılara gittim.(90'larda doğdum ama hatırlattığı anılar nedense 80'lerdi) Benim gibi cahil değilseniz az çok bir yerinden tanıyorsunuzdur, İsveç'in dünyaca ünlü pop müzik grubu ABBA'yı, iki kere de Eurivision'a katılmışlar.  Kendi zamanlarında çok ünlü olmuşlar, dünya çapında 500 milyon küsür albüm satmışlar, haklarında müzikaller ve filmler çekilmiş. Daha fazla ayrıntılı bilgi almak isteyeni wikipedia adresine alalım. Sözün özü grubun son 2-3 aydır hardcore fanı olmuş hale geldim ve bende tamamen kişisel zevkime dayanarak, en iyi ve dinlemekten hoşlandığım 10 ABBA şarkısını sıralamak istedim. Buyuralım listeye arkadaşlar.

#1. S.O.S
#2. Dancing Queen
#3. The Name of the Game
#4. Waterloo
#5. Voulez - Vous
#6. Gimme! Gimme! Gimme! (A Man After Midnight)
#7. Knowing me, Knowing You
#8. The Winner Takes it All
#9. Mamma Mia
#10. Take a Chance on Me

Mansiyon Ödülü: Daha grubu dinlemeden önce şarkıyı bildiğim ve sevdiğim için mansiyon ödülünü 'Money Money Money' e veriyorum. Siz de eğer benim gibi grubu seviyorsanız sizi en çok etkileyen ve en sevdiğiniz Abba şarkısını yorumlarda yazabilirsiniz.
Bu arada da Mamma Mia'yı Glee'nin çok başarılı bulduğum coverı ile de dinleyebilirsiniz, aha da linki!
Bu arada baş rolünde Merly Streep'in oynadığı Mamma Mia filmi de rezalet, her sahnede kadının suratının ortasına yumruk geçirmek istedim sakın izlemeyin. Canıım şarkıları rezil etmişler.

#Not: Arkadaşlar üşenmedim tüm şarkıları sizin için müzik klipleriyle linkledim, emeğe saygı lütfen dinleyelim! :D
Çok şapşik değiller mi? :)


İlgili Yayınlar

13 yorum

  1. Tam da makinama yeni format atmış, müziklerime ulaşamaz halde youtube'da oradan oraya dolanırken iyi oldu bu post :)
    Abba fanı sayılmam ama bir kaç şarkısını bilirim. 80'ler, 90'lar denilince bütün arkadaşlarımın aklına ilk gelecek kişi olmama rağmen sanırım Abba'ya pek ısınamadığım için çok dinlemedim. Fakat Dancing Queen denilince orada dururum, dediğin gibi girişinden son notasına kadar büyüler beni. Onun dışında en çok Gimme! Gimme! Gimme! ve Take A Chance On me' yi severim.

    Yalnız bu postun bende fena halde Bad Boys Blue postu yapma isteği uyandırdı neden bilmiyorum, aynı dönemin grupları olduklarından olsa gerek. Onları haddinden fazla severim. Senden formatı çalıp yapayım en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bad boys blue sen yapmadan ben hemen müziklerine daldım. :D bakalım hoşuma gidecek mi yalan olmasın grubu daha yeni duydum. çok eksiğim var müzik konusunda çok. :D postunu da bekliyorum, yapda bilgileneyim biraz. :D

      Sil
    2. Zamanında çok ünlü olsa da şimdilerde adını ağzına alanı bulmak mucize :D

      Madem merak ettin post öncesi bir önizleme yapayım sana :)
      Aşağıda kalbimdeki sırasıyla bbb'nun ilk üçünü koyuyorum. Bunları sevmezsen zaten hiç uğraşma bir daha sevmezsin :D

      1 - http://www.youtube.com/watch?v=Bcs3duUKt-c
      2 - http://www.youtube.com/watch?v=pfRUech0fY8
      3 - http://www.youtube.com/watch?v=DdiNj1MYyU4

      Sil
  2. Yazını okuyunca aklıma bir film geldi, Muriel's Wedding diye. O kadar çok Abba çalıyordu ki filmde Dancing Queen dinleyince aklıma geldi. Ben çok sevmiştim, belki sen de seversin. Imdb linkini koyayım buraya: http://www.imdb.com/title/tt0110598/
    Listeye de bir itirazım yok :D Benim de sevdiğim Abba şarkıları hepsi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hemen izleme listeme aldım. toni colliette oynuyrmoş bakmam farz oldu. :D bu arada bu kadar çok abba çalmalarının nedeni avustralya yapımı olmasıdır. :D abbayı en çok seven ülkelerin başında geliyorlar. :D

      Sil
  3. Benim en favori ABBA parçalarım "The Winner Takes It All ve "Take A Chance On Me"
    Bu arada "Fernando"yu da es geçmeyelim. Nefis bir parçadır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. fernonda ve chiquitita'yı da sevmeme rağmen bunların arkasından geliyor o iki şarkı çok düşündüm koymayı ama sonra yerini başka şarkılara kaptırdı. :D

      Sil
  4. The Winner Takes It All'u tek geçerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. doğrudur seveni çok ama bende nedense sos'u çok seviyorum, benden başkada en favori şarkısı sos olan yoktur sanırım. :D

      Sil
  5. geçen günkü 70'ler yazıma "mamma mia" yı koymuştum.

    agnetha ne hoş kadınmış yaaa.

    mamma mia (meryl streep) adlı filmi sakın kaçırma. nefis. abba müzikleri. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben o filmi hiç beğenmedim ya, yorumun için sağol. :D

      Sil
  6. 2-3 ay önce mi? Allahım ne kadar yaşlanmışım:) Biz küçükken dinliyorduk, TRT'de çıkarlardı mesela:) Moralim bozuldu bak şimdi.
    Şaka bir yana, gençlerin eskileri keşfedip dinlemeleri hoşuma gidiyor. Benim oğlum da zamanının çok öncesine takılıyor müzik açısından. Biraz biz size yaklaşacağız, biraz da siz bize, ortaklık kurmak güzel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle, ama sanırım genelde her şeyin eskisi özellikle de müzik de daha iyi. :D

      Sil