Genç Werther'in Acıları

00:36


Genç Werther’in Acıları, Johann Wolfgang von Goethe tarafından 1774 yılında ve iki haftada yazılmış mektup romandır. Goethe, bu romanı yazdığında 25 yaşındaydı. “Bir kitap okudum, hayatım değişti.” sözü gibi, bir kitap yazmış ve hayatı değişmiştir.

Künye:

Yayınlanma tarihi: 29 Eylül 1774
Yazar: Johann Wolfgang von Goethe
Tür: Mektup roman
Özgün dili: Almanca
Karakterler: Editör, Werther, Kont C, Philip, Charlotte, Wilhelm, Albert

Tanıtım - Yorum:

Genç Werther'in Acıları kitabını, Çavdar Tarlasında Çocuklar kitabını okuduktan sonra okumaya karar vermiştim, hikayelerin birbirine benzetilmesi ve Kayıp Rıhtım forumda bunu beğenen bu kitabı da beğenir gibi bir yorum görmem kitabı okumakta bana itici güç sağlamıştı. Aslında bu şekilde kitabı okumak için bir neden aramamın en büyük nedeni de ''ilk ve orta okulda zorla okutulmaya çalışılan edebiyatın klasikleri'' etiketine sahip kitapları okumayı hiç sevmememdir; o kitaplar ne kadar iyi yazılmış olurlar olsunlar bana hep ruhsuz gelmişlerdi.Kitabın kolay bulunur olması ve fiyatının uygunluğu da benim için işin kaymağı oldu açıkçası.
Kitabımızda kahramanız Werther'in hayatına arkadaşına kısa ve zaman aralıklarıyla gönderdiği mektuplar sayesinde ortak oluyoruz. Sayfalar çevirdikçe Werther'in olaylar karşısında ki tutumu ve psikolojisi de zaman içinde değişime uğruyor ve imkansız bir aşkın genç bir ruhu nasıl kör ettiğini okuma fırsatı buluyoruz. Werther Charlotte'ye ilk görüşte aşık olur, Charlotte'de ilk konuşmalarından itibaren Werther'i hayatında farklı bir yere koyar ve aralarında güzel bir yarenlik filizlenir; ikili arasında ki münasebet her geçen gün Lotte için daha zevkli bir hal alsa da Werther için ulaşılması imkansız bir hazinenin gözleri önünde büyümesini izlemek gibidir; çünkü Lotte, Albert ile nişanlıdır ve nişanlısını sevmektedir. Bu imkansız aşk üçgenidir günden güne genç Werther'i tüketir.
Açıkça söylemek gerekir ki kitabı sevsem ve bitirdiğimde iyi ki okumuşum desem de, okuması zor bir kitap oluğunu kabul etmek gerekir. Bunun en büyük nedenlerinden biri her cümlesi bir şiir izlenimini veren uzun lakin güzel cümleleri. Ama gözünüz korkmasın kitap toplam 158 sayfa; alın, okuyun ve Goethe gibi usta bir yazarın kaleminden dökülenlere şahit olun derim. İyi okumalar. 

#Not: Yazının en başında ki resim ne alaka diyenler, -Kitabın bir bale gösterisi de yapılmış, yazının başında görsellik için yatay resim koymayı sevdiğimden o resmi koydum. Resimde şahane değil mi?

İlgili Yayınlar

3 yorum

  1. çok üzmüştü bu kitap beni

    YanıtlaSil
  2. Kitaplığımda yaklaşık 15 yıldır durmasına rağmen hala başlayamadığım bir kitap.. Sanırım bu yazı beni cesaretlendirdi, yakında elime alacağım.. Bu arada blogunu çok beğendim.. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aç oku zaten çok kısa bir kitap, blogumu beğenmene de çok sevindim tema konusunda hala şüphelerim var.:D

      Sil