Frozen

19:41

Künye:

Vizyon Tarihi: 17 Ocak 2014
Süre: 102 dk.
Yönetmen: Chris Buck, Jennifer Lee
Senaryo: Jennifer Lee, hikaye= Andersen
Oyuncular: Kristen Bell, İdina Menzel, Jonathon Groff, Josh Gad...
Tür: Animasyon, Macera, Komedi
Ülke: ABD

Tanıtım - Inceleme:

Frozen Walp Disney Picture'ın son animasyonlarından biri ve iki gün öncede Türkiye'de vizyona girdi. Bende şu son Golden Globe ve Oscar maratonundan dolayı filmi izleme fırsatı buldum; bu arada söylemekte yarar var film En İyi Animasyon Golden Globe'ını aldı; En İyi Animasyon ve Orijinal Şarkı dallarında da Oscar adaylığını kapmış bulunuyor.
Frozen, diğer Walp Disney animasyonlarından farklı bir şeyler sunmuyor size; konu, hikaye, işleniş ve çizimler ben Disney'in işiyim diye bağırıyor. Ama animasyonun en büyük artısı müzikal olması olmuş; şarkılar ve sesler büyüleyici bir harmoniyle ekrandan size ulaşıyor. Animasyonun bu kadar başarılı olmasında en büyük nedenlerden biride seslendirme kadrosunun profesyonelliği; Idına Menzel ve Jonathon Groff gibi Broadway'in yükselen isimleri ve Gossip Girl'de sesiyle 5 sezon boyunca bizleri büyüleyen Kristen Bell, gibi bir sürü isimi kadrosuna almış. Forzen, Andersen'in 'Karlar Kraliçesi' masalından yola çıkarak bize özlediğimiz sıcak, hangi yaşta olursak olalım duygularımıza dokunan Disney'in özlediğimiz animasyonlarını hatırlatıyor.

Elsa özel güçleri olan bir çocuktur ve elleriyle dokunduğu her şeyi donduruyor, havada kar ve buz oluşturabiliyordur. Elsa ile Anna küçükken oynarlarken Elsa, istemeden Anna'yı güçleri yüzünden yaralar ve özel yeteneklerinden ailesinin de haberi olur; bundan sonra kraliyet ailesi kızlarının bu özelliğini kimse görmesin ve öğrenmesin diye kalenin kapılarını kapatıp, Anna'nın da  ablasının güçlerinden haberi olmasın diye hafızasını silerler. Yıllar geçer ve Elsa ile Anna'nin ailesi hayatını kaybeder; güçlerini herkesten saklanması tembihlenen Elsa'da iyice içine kapanmış ve Anna ile arasında ki bağ tamamen koparmıştır. İkisininde hayatlarını tüm sıradanlığında giderken Elsa'nın taç giyme töreni etkinliklerinden dolayı mecburi olarak Kale'nin kapıları tüm halka ve ziyaretçilere açar. Kapıların açılmasından ve insanlarla ileteşime geçilmesinden en çok memnun olan kişi Anna olmuştur, şölenler sırasında karşılaştığı Hans ile birbirlerine hemen aşık olmuşlar ve Elsa'dan düğün için izin istemişlerdir. Anna'nın daha tanışalı bir gün olduğu kişiyle evlenmek istemesi ve bir çok olayın üst üste gelmesiyle, Elsa'nın gizli yeteneği ortaya çıkmış; istemeden de olsa tüm şehri dondurmuş ve şehri kar altında bırakmıştır. Yaşanan olayların ardından kendisine canavar olarak gören insanlardan kaçmak için kuzey dağına gidip, kendi inşa ettiği buzdan kalesinde yaşamaya başlar.
Yaşanan kötü olayların önüne geçemeyen, bir anda ablasını kaybeden ve tüm krallığı karlar altında kalan Anna'da, kralığın yönetimi sevgilisi Hans'a bırakıp, ablasını geri getirmeye Kuzey Dağ'ına gider. Bu yolculukta ona Kristoff eşlik eder ve maceralar dolu bu yolculuk yeni olaylara ve aşklara çoktan gebedir.
Belki de ilk defa bir filmden bu kadar uzun uzadıya bahsettim ama hikayesini yazmaya bir başlayınca durmak istemedim, ama merak etmeyin filmin tadı kaçmasın diye bir çok önemli olayı da yazmadım. Şimdiden iyi seyirler.



İlgili Yayınlar

10 yorum

  1. Bir süredir animasyon seyretmiyordum bunu da listeye ekleyeyim.Bu arada bloguna bayıldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim. kesinlikle izle animasyonu da sende yaz merakda ediyorum düşüncüleriniğ bence kesinlikle beğeneceksin. :D

      Sil
  2. İzlenmesi gereken film listeme ekledim. :)

    YanıtlaSil
  3. aa izlicektim bunu.
    bissürü film var kafam karıştı.
    kusursuzlar var.
    bi animasyon daa var.
    meat balls muydu.
    allam hayat zor yetişmek zor filmlere.

    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kusursuzları bilmiyorum valla, meetballs'ı duydum ama daha izlemedim izler isem onunda bir tanıtımını yaparım. :D

      Sil
  4. aaa bu şey degil mi ya.. demi nin şarkısını söyledigi film..
    ay hakikaten oymuş... konusunu öyle bir anlatmışsınki çok heveslendim hemen izleyesim geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izle izle kesinlikle pişman olmayacaksın. :D

      Sil
  5. çok merak ediyorum bu filmi animasyon sever olarak en kısa sürede izlemek isterim :))

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. izle izle. ya eski yazılarımı okudukça ne kadar çok utanıyorum, hep anlatım bozukluğu hep yazım yanlışı. :D

      Sil