Felicity

15:14

Felicity, 1998-2002 yıllarında yayınlanmış baş rolünde, The Americans‘da harika performansıyla bizleri büyüleyen Keri Russell‘ın yer aldığı bir gençlik dizisi. Toplam 4 sezon ve 85 bölüm süren Felicity’in yapımcılığını şimdilerde bilim kurgu dizileriyle tanınan J.J. Abrams yapıyor, dizi şu an yayın hayatına devam etmeyen ama eskiden bir çok gençlik dizisini bizimle buluşturan WB kanalında yayınlandı.  Her bölümüyle yüzünüzde küçük bir tebessüm bırakan, müzikleriyle aklınızı başından alan Felicity’i daha yakından tanımak isteyenleri aşağıya alalım.
felicity

Konu:

Felicity Porter, lise hayatını birincilikle bitirmiş, ailesi tarafından gurur duyulan çok başarılı bir lise öğrencisidir. Liselerinin mezuniyet günü, daha önce hiç konuşmaya cesaret edemediği ama uzaktan uzağa sürekli izlediği Ben Covington’dan yıllığını imzalamasını ister; Ben, onun da her zaman Felicity’i merak ettiğini ve tanışmak, konuşmak istediğini  ama bir türlü cesaret edemediğini yazar. Felicity’i bunu okuduktan sonra çok sevinir ama aynı zamanda mutsuz da olur; lisenin son günüdür ve ikili başka üniversitelere gidecektir, bu yüzden bir daha görüşemeyeceklerdir. Fakat Ben’in yazısına fazla kapılan Felicity, ailesinin uygun gördüğü okuldan vazgeçip, özellikle babasının tüm ikazları ve tehditlerine rağmen New York’a gider ve Ben’in okuduğu okula kayıt olur. Aniden tüm hayatının gidişatını bir kaç süslü cümleyle değiştiren Felicity’i acı gerçeklerle karşılaşınca üstesinden gelinmesi zor problemlerle baş başa kalır.
felicity-tv-1998-10-g

Karakterler:

felicity-porter-profileFelicity:
Her zaman ailesinin kendisi için seçtiği geleceğe sadık kalan ve bunu başarmak için elinden geleni yapan Felicity, kendini attığı zor durumun içerisinde kendini bulmaya ve kişiliğini oturtmaya başlıyor. Felicity, genel olarak sessiz ve içine kapanık bir kızdır ama yeri gelince verdiği kararların arkasında sarsılmadan durmayı da bilir. Karakteri, şu an Amerika’nın FX kanalında yayınlanan The Americans dizisinin baş rol oyuncusu Keri Russellcanlandırıyor.
Ben Covington:scott_l
Ben, istemeden de olsa Felicity’nin hayatını tümden değiştiren yakışıklı gencimiz. Felicity’nin aksine lise de çok popüler bir öğrenciymiş ve lisenin atlet takımındaymış. Karakteri Underworld serisinden tanıyabileceğinizScott Speedman canlandırıyor.
noelNoel Crane:
Felicity’nin New York’da ki yurdunun kat sorumlusu ve aynı zamanda Felicity ile aynı üniversiteye gidiyor. Noel, Felicity ile ilk tanışmalarından itibaren, ona karşı bir şeyler hissediyor; ilk başlarda Felicity’e uzun süre akıl hocalığı yapıyor.  Karakteri bir çok dizide konuk oyunculuk yapmış, en son olarak daScandal‘da boy gösteren Scott Foley canlandırıyor.
Julie Emrick:Amy-Jo-Johnson-Julie-Emrick-amy-jo-johnson-21560546-511-500
Julia, ilk zamanlar Felicity’nin tek yakın arkadaşı oluyor ve New York’a alışmasında çok yardımcı oluyor. Fakat bu dostluk Julia’nın da Felicity’nin gönül işlerine bulaşmasıyla zaman zaman devam ettirmesi zor bir hal alabiliyor. Karakteri en son Flashpoint dizisinde yer alan Amy Jo Johnson canlandırıyor.

Son Sözler:

felicityheader
  • Felicity genelde başından geçen olayları eski hocasına anlatmak için teybe kaydeder; iki büyük dost olan öğrenci ve öğretmen mektup yerine birbirlerinin seslerini duymak için böyle bir yol seçmişlerdir.
  • Felicity özellikle soundtrack’i ile dikkat çekmiş bir dizidir, dizinin DVD sürümünde telif hakkından dolayı tüm soundtrackleri değiştirildiğinde büyük olay olmuştur.
  • Felicity 2007 yılında Time Magazine tarafından gelmiş geçmiş en iyi 100 şovdan birisi seçilmiştir, AOL TV tarafından en iyi ”Okul Şovu” seçilmiştir; Felicity Porter karakteri ise Entertainment Weekly tarafından son 20 yılın en iyi 100 karakteri arasına girmiştir.
  • Şimdilerde bilim kurgu dizilerinin kralı olan J.J. Abrams’ın yaptığı ilk dizidir ve yapımcının şu an ki çizgisine çok uzak bir dizidir.

Video:



İlgili Yayınlar

9 yorum

  1. Keri Rusell sanırım friendste 1,2 bölüm konuk olmuştu sanırsam.Konusu iyiye benziyor,bir ara başlamak lazım. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten mi, hangi bölümler olduğunu bilsem açıp yeniden izlemek isterdim. avatarından anladığım kadarıyla sende friends hayranısın. :D ben iki kere izledim tüm sezonları. :d

      Sil
    2. Sanırsam Joey tiyatroda bir kıza aşık oluyordu.Ama kız onu tam sevmiyordu sanırım o bölüm olsa gerek.IMBD'den baktım yok ama o olduğuna eminim. :D Türkiyede aktif friends hayranı bulmak çok zor ya. :)

      Sil
    3. keri russell friends'de hiç oynamadı. joey'nin birkaç bölüm tiyatrocu sevgilisin oynamış aktris dina meyer'di (kıvırcık saçlarından dolayı onu keri russell ile karıştırmak kolay).

      Sil
    4. şimdi bakınca hatırladım. :) çok teşekkür ederim. benziyorlarmış aslında. :)

      Sil
  2. yeni bi diziye başlamak istiyorum şöyle dawsons creek tadında.. dedim burada kesin bir şeyler bulurum. sonra bunu buldum. başlayayım diyorum ne dersin? (başlama diyeceğini pek sanmıyorum ama:)) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle başla, Dawson's Creek tarzında bir büyüme hikayesi izlemek istiyorsan. Müzikelri, naif karakterleri ve işlenişi ile bence tam sana uygun bir dizi Felicity (blogundan anladığım kadarıyla). İzle ve sende Keri Russel hayranı ol. :D

      Sil
    2. Birde misal şu Opening'i seni etkiledi mi ben direk Opening'ine vurulmuştum. :D

      Sil