Castle in the Sky

00:45


Künye:

Vizyon Tarihi: 6 Temmuz 1986
Süre: 124 dakika.
Yönetmen: Hayao Miyazaki
Senarist: Hayao Miyazaki
Oyuncular: Anna Paquin, James Van Der Beek
Tür: Animasyon, Aksiyon, Macera
Ülke: Japonya
IMDb: 8.1
BKoH: 8

Tanıtım - Inceleme

Castle İn The Sky, blogumu az çok takip eden herkesin bilebileceği gibi benim ölümüne hayranı olduğum Hayao Miyazaki'nin en güzel filmlerinden biri. Bir çok projesinde olduğu gibi Hayao Miyazaki hem senaristliği hem yönetmenliği üstleniyor. Her zaman olduğu gibi mükemmel ve sınır tanımayan bir hayal gücünün ürünü Castle İn The Sky, aynı zamanda 1986 yapımı olmasına rağmen mükemmel çizimler ve işçiliğe sahip. Konusuna geçer isek şöyle,
Pazu, madencilikle uğraşan bir kasabasıda yaşayan ve maden ocağında çalışan yetim bir çocuktur; bir gün yine madende çalışırken gökten bir kızın süzülerek indiğini görür. Gökten süzülen bu baygın durumda ki kızın adı Sheeta'dır, o da kendisi gibi yetimdir ve başı bir çok sorunla karşı karşıyadır. Sheeta'yı kurtarır ve evine götürür. Sheeta'nın peşinde, onun gökten süzülmesini sağlayan kolyesini çalmaya çalışan korsanlar ve ordu vardır. 
O kolye ise şimdiye kadar hep efsane olarak kalan uçan kule Lupita'nın nerde olduğunu gösteren anahtardır; korsanlar uçan kule içinde ki hazineleri ordu ise Lupita'da bulunun çok gelişmiş teknolojilerle yapılan silahların peşindedir. Aynı zamanda Pazu'nun babası da hayatı boyunca Lupita'yı gördüğünü söylemiş ama kimseyi inandıramamıştır.Görür görmez birbirine ısınan bu iki küçük, ortak bir amaç doğrusunda beraber bir maceraya atılırlar.
Film IMDb Top 250'nin içinde bulunuyor, bence de Hayao Miyazaki'nin en iyi 10 işinden birisidir. Bu kadar övdüm artık, daha ne söyleyebilirim bilmiyorum. Benim ustanın en beğendiğim filmi Spirited Away, en sevdiğim işi ise Ponyo'dur fakat temposu en yüksek filmi ise Castle In The Sky'dır, olaylar ve heyecan hiç bitmeden soluk soluğa geçen bir maceradır.
Gökteki kale Lupita.

İlgili Yayınlar

11 yorum

  1. Eğer izlemediysen, Sword Art Online adlı animeyi izlemeni tavsiye ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yok izlemedim ve hemen izleme listeme aldım çok sağol, :D

      Sil
    2. O animenin sonuna gıcık olmuştum çok anlam veremedimdi niyeyse ama sona kadar hoştu izlediğim ikinci animeydi sanırım yazıya yorum yapmaya gelmiştim yoruma yorum yapıyorum :)

      Bu filmi izleyim salı günü veya yarın o yüzdeeen şimdiden teşekkürler :)

      Sil
    3. ahah iyi etmişsin. :D sağol yorumun için.

      Sil
  2. Bir Miyazaki takipçisi olarak en sevdiğim filmin hala bu olduğunu söylemek istiyorum. Ruhların Kaçışı'yla yarışır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bence bir filmi sevmek ile onun gerçekten iyi bir film olduğunu bilmek iki farklı şey. ruhların kaçışı işçilik, çizimler, çekimler ve kurgu bakımından castle in the sky'ın çook önünde. :D ama sevgi konusu ayrı benim en sevdiğim ise ponyodur. :D

      Sil
    2. Teknik bakımdan bence Ruhların Kaçış'ından ziyade en öne çıkan yapımı Yürüyen Şato'ydu. Gerçekten müthiş bir çalışmaydı. Ama şu da var Castle In the Sky ile Ruhların Kaçışı arasında çok fazla sene var. Yani düşünüldüğünde teknik olarak diğerinin daha önde olması normal. Dönemine göre değerlendirmek en doğrusu olacak bence :)

      Sil
    3. aa haklsıın arada kaaaç yıl var ama benim bahsettiğim şey aynı zamanda kurgu ve hikayenin zenginliğiydi; ruhların kaçışı o konuda bence bir numara bu arada blogunu takibe aldım seni de beklerim. :D

      Sil
  3. Yeni çıkan dvd koleksiyonu çok güzel kesinlikle alıp koymalısın bir yere :)
    Bak istersen:
    https://www.youtube.com/watch?v=KLGxKdsMVIk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim link için ve de yorumlarına bu kadar geç cevap verdiğim için umarım hala okuyorsundur blogu

      Sil