Atlıkarınca

19:22


Künye:

Yönetmen: İlksen Başarır
Senaryo: Mert Fırat İlksen Başarır
Oyuncular: Mert Fırat, Nergis Öztürk, Zeynep Oral

Tanıtım:

Erdem, Sevil ve çocukları Edip ve Sevgi'nin küçük bir kasaba da süren mutlu yaşamları; Sevil'in annesinin felç olmasıyla İstanbul'a taşınmalarıyla tamamen değişir. Edip yatılı okula gönderirler. Sevil bir şirkette çalışmaya başlar ve yıllar ilerledikçe orada yükselir ve müdür olur. Edip ise şair ve büyük bir yazar olma hayalleri vardır; İstanbul'a taşınmaktan en mutlu olan kendisidir. Bu küçük ailenin büyük dertleri, tüm aile fertlerinin hayatını sarsacaktır. Aile'nin bireylerinin hayatlarında ki ufak gelişmeler, tüm hayatlarını alt üst edecek olaylara neden olur.


Inceleme:

Atlıkarınca filmi şu ana kadar Türkiye de hiç bir zaman değinilmemiş,  hassa bir konuya enseste -aile içi cinsel istismara- değiniyor. Filmin yönetmenliğini İlksen Başarır yapıyor, senaryosunu ise Mert Fırat ve İlksen Başarır beraber yazmışlar. Mert Fırat ve İlksen Başarır'ın ilk ortaklıkları değil bu film, daha önce de büyük beğeni toplamış Başka Dilde Aşk filminde beraber çalışmışlardı. İlksen Başarır yönetmen olarak çok sade çalışmış, büyük ışıklar, kurgusal oyunlara kalkışmadan anlatacağını anlatıp çekilmiş kenara. Aynı şekilde senaryoda da bu durumun etkilerini görebiliyoruz. Ensest konusu işleyen film tamamen bu olay üzerinden ilerliyor ve hiç bir şekilde yan hikayeler sunmuyor. Senaryo gayet başarılı, yarattığı atmosfer ve gerilimle; yaşanılan iğrenç durumun yarattığı gerilimi ve aile üzerinde ki psikolojik baskınlığı hissedebiliyoruz.

Filmin baş rollerinde Mert Fırat, Nergis Öztürk ve bu ikilinin kızını oynayan Zeynep Oral var. Mert Fırat filmin kötüsünü ustalıkla canlandırmış. Ama filmde oyunculuk anlamında büyük yük Nergis Öztürk ve genç oyuncu Zeynep Oral'ın omuzlarında. Film ensest yapan kişinin neden bu duruma kalkıştığı hakkında bizi aydınlatamıyor ama bunun nedeni asla bu durumun aydınlatılamaycak ya da mantıklı bir açıklama getiremeyecek olmamız da olabilir. Fakat cinsel istismara uğrayan kişinin yaşadığı piskolojiyi ve kötü durumu iyi bir şekilde anlatıyor. Film yavaş bir tempoda ilerliyor, sonlara doğru hepimiz bildiği bomba patlayacağı için haliyle de gerilim ve tempoda artış oluyor.
Atlıkarınca, Mert Fırat ve İlksen Başarır ortaklığından çıkan ikinci güzel f,lm. İlk film kadar herkese hitap etmese de işledikleri konunun hassas olduğunu bilerek dikkatli ve özenli bir film yapmışlar. Cinsel istismar konusunu hiç incitici ya da iğrendirici bir sevişme sahnesi olmadan bir film yaptıkları için tebrik ediyorum. Atlıkarınca 15 yaşından büyük herkesin izleyeceği; anlatmak istediği bir derdi olan güzel bir film olmuş.


İlgili Yayınlar

6 yorum

  1. Bu filmi seyretmeyi çok istedim ama fırsat bulamadım.Ben de çok film seyrediyor ama yorumlamıyorum.Yorumların gerçekten ilgi çekici.Blogunu sevdim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim :D bence yorumlamaktan hiç çekinme yazdıkça açılacak bir şey, bende yazarak öğrenmeye çalışıyorum. :D

      Sil
  2. güzel film , güzel yazı ...İlksen Başarır ve Mert Fırat ikilisinin hep seviyenin üstünde işler yaptığını düşünüyorum , mesela Başka Dilde Aşk ta aslında bir sevda hikayesi gibi dursa da verilen mesajlar fazlacaydı , alana ve anlayana tabi:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. gerçekten de öyle Başka Dilde Aşkta bir çok mesaj içeriyordu :D Ben iki filmde çok beğenmiştim. Yazıyı beğenmene sevindim çok sağol. :D

      Sil
  3. Ensest ilişki oranının bu kadar yüksek olduğu bir ülkede bu konunun pek dile getirilmemesi normal mi yoksa anormal mi bilemiyorum.
    Sanırım hiçbir zaman izlemeye cesaret edemeyeceğim filmlerden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izlemesi konunun ağırlığından dolayı zor olabilir. türkiye de hiç konuşulmuyor böyle konular avrupa da daha aşılmış bir durum, bir akdın yıllarca abim bana taciz etti diye biliyor; çünkü hatanın kendinde olmadığını ve masum olduğunu kendide biliyor anlattığı insanlarda. burada öyle bir itirafta bulunsan direk olayı sana da bağlayabilirler.

      Sil