Çavdar Tarlasında Çocuklar

02:47



Yazar: Jeroma David Salinger
Tür: Roman
Yayınevi: Yapı Kredi Yayınları


"Her neyse, hep büyük bir çavdar tarlasında oyun oynayan çocuklar getiriyorum gözümün önüne. Binlerce çocuk, başka kimse yok ortalıkta – yetişkin hiç kimse,yani- benden başka. Ve çılgın bir uçurumun kenarında durmuşum. Ne yapıyorum,uçuruma yaklaşan herkesi yakalıyorum; nereye gittiklerine hiç bakmadan koşarlarken, ben bir yerlerden çıkıyor, onları yakalıyorum. Bütün gün yanlızca bu işi yapıyorum. Ben, çavdar tarlasında çocukları yakalayan birisi olmak isterdim. Çılgın bir şey bu, biliyorum, ama ben yanlızca böyle biri olmak isterdim. Biliyorum,bu çılgın bir şey." Evet, arkadaşlar ilk kitap tanıtım-inceleme'si ile de karşınızdayım. Okurken sizi yaralı olabilir isem ne mutlu bana. Beraber okuyacağımız nice kitaplara.
Kitapı daha on yedi yaşında olan genç Holden'ın ağzından dinliyoruz. Kendisi ergenlik sıkıntıları çeken birisi, etrafı iki yüzlü, çıkarcı insanlarla çevrilmiş ama kendi samimiyetini kaybetmemiş, açık sözlü bir insan. Ben özellikle genç arkadaşlar varsa, bu yazıyı okuyan 14-15 yaşlarında kesinlikle bu kitabı okumalarını öneriyorum.

Çavdar Tarlasında Çocuklar Konusu

Dediğim gibi kitap Holden'ın dilinde çok sade akıcı bir şekilde anlatılmış ve konuşur gibi yazılmış. Kitap kahramanımızın okuduğu okuldan atılmasından sonraki 3 gününü anlatır. Ki bu da bir okuldan atılmasının ilk seferi değildir. Okuldan atıldığını ailesine telefonda söyleyemeyen Holden Noel tatilinde eve gidince söylemeyi düşünür. Fakat bir sorun vardır okuldan atıldığı için yurtta kalamaz, 1 hafta boyunca yani Noel tatiline kadar eve de gidemez. Holden'da bu sürede ailesinin yaşadığı şehre New York'a gelir ve çeşitli olaylar yaşayacaktır.
Kitap müstehcen içeriği ve bol argo içermesinden dolayı yayınlandığı dönemde Amerika'da okul kütüphanelerinde yer alması yasaklanmıştır. Ama yine de her zaman gençler arasında en çok yayınlanan kitaplardan biri olmuştur.
Kitap beni çok derinden etkiledi, özellikle de Holden ve kardeşi Phoebe arasında ki bağ insanın içine işliyor ve sizde bir anda Phoebe gibi bir kardeşiniz olsun istiyorsunuz. Kitap içerisinde de bir çok anlam barındırıyor aslında topluma ayak uydurmakta zorlanan bir çocuğun, kendine bir çıkar yol bulma çabaları diyebiliriz. Holden, neredeyse her şeyden nefret eden bir çocuktur, herkesi iki yüzlü, sahtekar ve samimiyetsiz görür.
Kitabın yazarı J.D. Salinger hayat görüşünü Holden karakteri üzerinde bizlere aktarmış diyebiriliz. Holden'ın abisi ünlü bir hikaye yazarıdır, çeşitli yapımcılar tarafından film senaryosu yazması için Holywood'a çağırdığı için Holywood'da yaşamaktadır. Holden bunu çok samimiyetsiz bulur, genel olarak Holywood'u ve tüm filmlerini samimiyetsiz ve berbat olarak görür. Aynı şekilde J.D Salinger da Holywood'da nefret etmektedir, çok fazla, kitabının haklarını satın almak isteyen yapımcı olmuş ama hiç bir kitabının haklarını ölene kadar satmamıştır.
Çavdar Tarlasında ki çocuklar 208 sayfadır.
Grafik tasarımcı Dinah Fried tarafından kitaplarda ki yemek sahnelerinin canlandırmalarından biridir.
Daha fazla kitap yorumu için buraya tıklayarak bu adresi ziyaret edebilirsinz.

İlgili Yayınlar

0 yorum